Alessandro Sperli: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Milano rovente

1973 | Misdaad

Italië 1973. Misdaad van Umberto Lenzi. Met o.a. Antonio Sabatò, Philippe Leroy, Antonio Casagrande, Marisa Mell en Carla Romanelli.

De leider van een prostitutiebende krijgt opdracht van een concurrerende gangster om via zijn hoeren drugs te verhandelen. Hij weigert en roept de hulp in van een uit Amerika teruggekeerde mafioso, die de gangsteroorlog gebruikt om zèlf de macht in handen te nemen. Deze warrig geschreven en lusteloos geacteerde misdaadfilm wordt 'versierd' met een reeks onfrisse martelscènes, terwijl de cameraman probeert enige dynamiek te suggereren door het te pas en te onpas hanteren van de zoomlens.

E poi lo chiamarono il magnifico

1972 | Komedie, Western

Italië​/​​Frankrijk​/​​Joegoslavië 1972. Komedie van Enzo Barboni. Met o.a. Terence Hill, Gregory Walcott, Harry Carey jr, Dominic Barto en Yanti Sommer.

De zijïge zoon van een vermaarde Wild West-bandiet wordt testamentair toevertrouwd aan de goede zorgen van drie zeer ruige vrienden van pa; zij hebben de opdracht een echte man van hem te maken. Vaardig gegoochel met alle clichés, conventies en grappen van het komische western-genre; geen enkele dode hoeft te worden betreurd. Scenarioschrijver-regisseur Enzo Barboni staat op de titelrol als E.B. Clucher. Camerawerk van Aldo Giordani.

Berlino, appuntamento per le spie

1965 | Sciencefiction, Actiefilm

Verenigde Staten​/​​Italië 1965. Sciencefiction van Vittorio Sala. Met o.a. Brett Halsey, Dana Andrews, Gastone Moschin, Tania Beryl en Alessandro Sperli.

Een geleerde heeft zijn uitvinding (een militair wapen met een laserstraal) getransplanteerd in het lichaam van zijn dochter, die na zijn dood naar Oost-Berlijn wordt ontvoerd. Een Amerikaanse geheim agent slaagt erin haar te redden, maar een oude dubbelspion is door een in zijn glazen oog verstopte telecamera toch achter de formule gekomen. Deze spionagefilm bekommert zich in geen enkel opzicht om waarschijnlijkheid en blijft daardoor wel verrassend. De regie is niet al te dynamisch zodat de film pas tegen het einde echt spannend wordt, als het verhaal inmiddels totaal onbegrijpelijk (en dus te verwaarlozen) is.