Jean-Pierre Gauffre: cast.
Er zijn 2 films gevonden.

Les Cordiers, juge et flic: Une mort programmée

1994 | Misdaad

Frankrijk 1994. Misdaad van Jacques Cortal. Met o.a. Pierre Mondy, Bruno Madinier, Charlotte Valandrey, Antonella Lualdi en Roland Bertin.

Wat begint als een lange, vervelende zondag voor commissaris Mondy, een zwaar auto-ongeluk brengt er wat beweging in. De chauffeur, een bekende filmproducent, is op slag dood. Mondy heeft een grondige hekel aan het filmwereldje. Al vlug moet hij vaststellen dat het slachtoffer niet alleen in de auto zat. Wie was diens passagier en waar is hij (of zij) na het ongeval gebleven? Routineklus voor alle betrokken medewerkers. De acteurs slepen zich voort van sc[KA2]ene tot sc[KA2]ene en het scenario van regisseur Cortal is verschrikkelijk voorspelbaar. Het is gebaseerd op een ware geschiedenis (de zaak Lebovici) die enkele jaren geleden heel wat ophef maakte in Frankrijk. Henri Decomps stond achter de camera.

Les Cordier, juge et flic : L'argent des passes

1994 | Drama, Misdaad

Frankrijk 1994. Drama van Alain Bonnot. Met o.a. Pierre Mondy, Bruno Madinier, Charlotte Valandrey, Antonella Lualdi en Pierre Cassignard.

De jonge Vincent (Cassignard) overvalt een pooier en steelt de opbrengst van diens `zaakjes`. Terwijl hij tracht te vluchten wordt hij in het been geschoten. Hij springt in een voorbijrijdende wagen en gijzelt een vrouw en haar dochtertje. Myriam (Valandrey), journaliste en dochter van Commissaris Cordier (Mondy) ziet hier een `hot item` en verbergt zich in het huis van de gegijzelde. Vincent en zijn slachtoffers arriveren kort na haar. Ze wordt betrapt en ook gegijzeld. De hele zaak is in handen van Commissaris Wagner (Sergue), maar wanneer de Cordiers ontdekken dat Myriam erbij betrokken is, bemoeien ze zich er toch mee. Voorspelbare routine-policier die ook aandacht besteedt aan het priv[KA1]e-leven van Commissaris Charles Cordier en zijn zoon, onderzoeksrechter Bruno Cordier (Madinier). Lualdi, als Lucia, de vrouw van Charles, heeft deze keer wat meer te doen dan haar gewoonlijke decoratieve rol. Het scenario werd neergepend door Alain Ray en achter de camera stond Roland Bernard.