Hetty Blok: cast.
Er zijn 5 films gevonden.

Zaanse nachten

1999 | Fantasy, Drama

Nederland 1999. Fantasy van Kees Hin. Met o.a. Jeroen Willems, Ariane Schluter, Halina Reijn, Frieda Pittoors en Hetty Blok.

Prime Time

1994 | Komedie

Nederland 1994. Komedie van Bob Rooyens. Met o.a. Esther Roord, Hetty Blok, Thom Hoffman, Rijk de Gooyer en Huub Stapel.

Brandende liefde

1983 | Drama, Erotiek

Nederland 1983. Drama van Ate de Jong. Met o.a. Monique van de Ven, Peter Jan Rens, Ellen Vogel, Huub van der Lubbe en Siem Vroom.

Vakbekwame Wolkers-verfilming van Ate de Jong (Alle dagen feest, In de schaduw van de overwinning, Fogbound) hoort qua mentaliteit eigenlijk thuis in de jaren zeventig. Brandende liefde is de naam van een heftig bloeiende plant. Zo verliefd is kunstschilder Jan Bosman (Peter Jan Rens) op zijn Anna (Monique van de Ven) dat hij alles doet om bij haar in de buurt te zijn - eerst in Parijs en later in Nederland. Maar hoe gaan die dingen? Ze verliezen contact en pas jaren later komen ze elkaar weer tegen als Anna door haar man is verlaten. Dieuwertje Blok sloeg de hoofdrol af, terwijl Liz Snoyink het nakijken had.

Geen paniek

1973 | Komedie

Nederland 1973. Komedie van Ko Koedijk. Met o.a. Rijk de Gooyer, John Kraaykamp, Hetty Blok, Trudy Labij en Eddie Constantine.

Johnny heeft een gevangenisstraf uitgezeten door Rijk. Na ontslag wil hij voor zichzelf beginnen, maar gaat toch weer samenwerken met Rijk. De twee belanden in moeilijkheden, maar alles komt goed. We zien sappige creatie van Hetty Blok en een klein rolletje van internationale ster Eddie Constantine.

Sterren Stralen Overal

1953 | Drama

Nederland 1953. Drama van Gerard Rutten en Piet Muyselaar. Met o.a. Willy Walden, Kitty Janssen, Johan Kaart, Guus Oster en Edwin Rutten.

Een alleraardigst, maar ozo braaf dramaatje over een gezin dat emigratie-plannen verwezenlijkt. Brave ensceneringen en brave regie doen het knappe, soms verrassende acteerwerk opvallen. Een huzarenstukje voor die tijd in Nederland, ook al omdat de spruitjesgeur afwezig bleef. Ruttens film zorgde ongewild door het onderwerp voor een 'doorbraak' in christelijke kring in culturele zin: de discussies over 'het verderfelijke bioscoopbezoek' laaiden hoog op.