Ronnie Maasz: camera.
Er zijn 2 films gevonden.

Les cadavres exquis: Un curieux suicide

1989 | Misdaad

Luxemburg​/​​Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk​/​​Frankrijk 1989. Misdaad van Bob Bierman en Atkin. Met o.a. Nicol Williamson, Jane Lapotaire, Barry Foster, David Charles en Melanie Walters.

De in Amerika wonende dokter Williamson wil tijdens een bezoek aan Engeland zijn oude vriend Foster nog eens ontmoeten. Niemand weet echter dat Williamson hem grondig haat, omdat deze ooit zijn liefje afpakte en ermee trouwde. Ondertussen is de vrouw dodelijk verongelukt. Terwijl ze mijmeren over de 'goede oude tijd' slaat Williamson hem de schedel in. Aangezien hij ogenschijnlijk geen enkel motief heeft voor de moord is Williamson ervan overtuigd dat hij buiten alle verdenking staat. Verrassend effectieve suspensefilm die bijzonder raadselachtig begint en naar het einde toe onvoorspelbaar wordt. Goed spel van een uiterst zelfverzekerde Williamson. Het verhaal van Patricia Highsmith werd bewerkt door Evan Jones. Ronnie Maasz stond achter de camera.

Les cadavres exquis: La proie du chat

1989 | Thriller, Komedie

Frankrijk​/​​Verenigde Staten​/​​Verenigd Koninkrijk​/​​Luxemburg 1989. Thriller van Nessa Hyams. Met o.a. Edward Fox, Michael Hordern, Bill Nighy, Rosalind Ayres en Amelia Shankley.

Een gezelschap van vier personen, Fox, Hordern, Ayres en Shankley wordt opgeschrikt wanneer hun kat de kamer binnenkomt met in de bek een deel van een hand. Fox en Hordern zijn niet erg happig om de politie erbij te halen en gaan zelf op onderzoek uit. Ze doen een ontstellende ontdekking. Ongetwijfeld een van de beste afleveringen uit deze kwalitatief hoogstaande serie naar verhalen van Patricia Highsmith. Een goede mengeling van gruwel en zwarte humor, gekoppeld aan het typisch Britse flegma dat vooral door Fox en Hordern aan de dag gelegd wordt, maakt van deze bewerking door Doug Livingstone een juweeltje voor kijkers met een sterke maag. Inventief in beeld gebracht door Ronnie Maasz.