André Germain (1903-1988): camera.
Er zijn 4 films gevonden.

Faites sauter la banque

1964 | Komedie

Frankrijk 1964. Komedie van Jean Girault. Met o.a. Louis de Funès, Yvonne Clech, Jean-Pierre Marielle, Anne Doat en Jean Valmont.

Een wapenhandelaar merkt tot zijn ontsteltenis dat de bank al zijn geld heeft verkwanseld en hij ontwerpt plannen om door een overval zijn geld terug te krijgen. Maar aangezien dit een Louis-de-Funès-komedie is, wordt het een enorme puinhoop. Deze alleraardigste klucht drijft volledig op wat hij in huis heeft, vooral sublieme woede. Een lawine van grappen en grollen in een luchtige, vrolijke, pretentieloze film.

Carnaval

1953 | Komedie

Frankrijk 1953. Komedie van Henri Verneuil. Met o.a. Fernandel, Jacqueline Pagnol, Pauline Carton, Renée S. Passeur en Mireille Perrey.

Tijdens echtelijke ruzie onthult vrouw dat ze een minnaar heeft. Echtgenoot vertelt dit verontwaardigd door de hele stad, waardoor iedereen zich ermee gaat bemoeien tot burgerlijke en kerkelijke autoriteiten toe. Nogal bittere satirische komedie die vooral gedragen wordt door dialogen van Marcel Pagnol en spel van Fernandel. Pagnol schreef het scenario naar het toneelstuk van Emile Mazaud Dardamelle. De fotografie is van André Germain.

La Table aux crevés

1951 | Komedie

Frankrijk 1951. Komedie van Henri Verneuil. Met o.a. Fernandel, Maria Mauban, Andrex, Henri Vilbert en Eduard Delmont.

Een man wiens vrouw zelfmoord heeft gepleegd, troost zich snel met een meisje uit een ander dorp. De schoonfamilie praat de broer van het meisje aan dat zijn toekomstige zwager hem wegens smokkel aan de politie heeft verraden, zodat hij zich in hun plaats zal wreken. Verneuil wisselt in zijn eerste film - naar een platte-landsroman van Marcel Aymé - voortdurend van toon, tussen macabere klucht, melodrama en actiefilm. Het scenario is van Verneuil en André Tabet. Het camerawerk is van André Germain.

Meurtres

1950 | Drama

Frankrijk 1950. Drama van Richard Pottier. Met o.a. Fernandel, Line Noro, Jeanne Moreau, Mireille Perrey en Raymond Souplex.

In de eerste scène van Meurtres huilt Fernandel tranen 'als een overgoten bloempot', zo luidde het in een recensie van een halve eeuw terug. Fernandel was een geniaal komiek, maar slechts doorsnee in zijn schaarse dramatische rollen. Hij speelt Noel, die zijn doodzieke vrouw uit haar lijden verlost en daarna kampt met hevig schuldgevoel. Zijn broers zijn alleen maar bang dat Noels daad negatieve gevolgen zal hebben voor hun carrières, en laten hem daarom naar een gekkenhuis slepen. Noels nichtje (Moreau) laat het er niet bij zitten. De vele gesproken teksten in een lineair verteld verhaal maken Meurtres regelmatig saai.