Dick Rijneke

Regisseur, Scenarist, Producer, Cameraman, Editor

Dick Rijneke is regisseur, scenarist, producer, cameraman en editor.
Er zijn 16 films gevonden.

Silent Ones

2013 | Drama

Nederland/Hongarije 2013. Drama van Ricky Rijneke. Met o.a. Orsolya Tóth, Roland Rába en Fatih Dervisoglu.

Dit debuut van Ricky Rijneke draaide al in 2013 in de Tiger Competitie van het filmfestival van Rotterdam en komt bijna twee jaar later alsnog uit in de bioscopen. Een echt verhaal is er nauwelijks: na een ongeluk gaat de Oost-Europese Csilla op zoek naar haar broertje Isti en de vrijheid van het Westen. Verder is het vooral de sfeer die emoties opwekt in dit krachtige drama over mensen in de periferie van de samenleving. Locaties, camerawerk en muziek worden vakkundig ingezet om de personages en hun gemoedstoestand vorm te geven.

Nou, dat was het dan!

2005 | Documentaire

Nederland 2005. Documentaire van Dick Rijneke en Mildred van Leeuwaarden.

In 1980 was marketing nog een abstract begrip. Doelgroepen? Testvertoningen? Paul Verhoeven en Wim Verstappen, geïnterviewd door Ruud den Drijver, hebben wel iets anders aan hun hoofd. Vol vuur spreken zij over het filmklimaat in Nederland, waarbij emoties nogal eens de overhand nemen. Nou, dat was het dan! is een verslag van een openhartig, uit de hand lopend gesprek. Het is ook een portret van een tijdperk binnen de Nederlandse film, toen passie nog de toon bepaalde.

De brugwachter

1996 | Documentaire

Nederland 1996. Documentaire van Dick Rijneke.

In 1980 was marketing nog een abstract begrip. Doelgroepen? Testvertoningen? Paul Verhoeven en Wim Verstappen, geïnterviewd door Ruud den Drijver, hebben wel iets anders aan hun hoofd. Vol vuur spreken zij over het filmklimaat in Nederland, waarbij emoties nogal eens de overhand nemen. Nou, dat was het dan! is een verslag van een openhartig, uit de hand lopend gesprek. Het is ook een portret van een tijdperk binnen de Nederlandse film, toen passie nog de toon bepaalde.

Bruggen

1996 | Korte film

Nederland 1996. Korte film van Dick Rijneke.

In 1980 was marketing nog een abstract begrip. Doelgroepen? Testvertoningen? Paul Verhoeven en Wim Verstappen, geïnterviewd door Ruud den Drijver, hebben wel iets anders aan hun hoofd. Vol vuur spreken zij over het filmklimaat in Nederland, waarbij emoties nogal eens de overhand nemen. Nou, dat was het dan! is een verslag van een openhartig, uit de hand lopend gesprek. Het is ook een portret van een tijdperk binnen de Nederlandse film, toen passie nog de toon bepaalde.

City Limits

1994 |

Nederland 1994. Carla Mulder.

In 1980 was marketing nog een abstract begrip. Doelgroepen? Testvertoningen? Paul Verhoeven en Wim Verstappen, geïnterviewd door Ruud den Drijver, hebben wel iets anders aan hun hoofd. Vol vuur spreken zij over het filmklimaat in Nederland, waarbij emoties nogal eens de overhand nemen. Nou, dat was het dan! is een verslag van een openhartig, uit de hand lopend gesprek. Het is ook een portret van een tijdperk binnen de Nederlandse film, toen passie nog de toon bepaalde.

City Life

1990 |

Nederland 1990. Bela T rr, Mrinal Sen, Mildred van Leeuwaarden, Carlos Reichenbach en Eagle Pennell.

In 1980 was marketing nog een abstract begrip. Doelgroepen? Testvertoningen? Paul Verhoeven en Wim Verstappen, geïnterviewd door Ruud den Drijver, hebben wel iets anders aan hun hoofd. Vol vuur spreken zij over het filmklimaat in Nederland, waarbij emoties nogal eens de overhand nemen. Nou, dat was het dan! is een verslag van een openhartig, uit de hand lopend gesprek. Het is ook een portret van een tijdperk binnen de Nederlandse film, toen passie nog de toon bepaalde.

Hetze

1986 |

1986. Dick Rijneke, Mildred van Leeuwaarden, Robin 't Hout en Kaspar Hapsels.

In 1980 was marketing nog een abstract begrip. Doelgroepen? Testvertoningen? Paul Verhoeven en Wim Verstappen, geïnterviewd door Ruud den Drijver, hebben wel iets anders aan hun hoofd. Vol vuur spreken zij over het filmklimaat in Nederland, waarbij emoties nogal eens de overhand nemen. Nou, dat was het dan! is een verslag van een openhartig, uit de hand lopend gesprek. Het is ook een portret van een tijdperk binnen de Nederlandse film, toen passie nog de toon bepaalde.

Voro-nova

1984 |

Nederland 1984. Mildred van Leeuwaarden en Dick Rijneke. Met o.a. Jimmy Loe-A-Foe, Clide, Brian, Darryl Oosterling en Simone Weimans.

In 1980 was marketing nog een abstract begrip. Doelgroepen? Testvertoningen? Paul Verhoeven en Wim Verstappen, geïnterviewd door Ruud den Drijver, hebben wel iets anders aan hun hoofd. Vol vuur spreken zij over het filmklimaat in Nederland, waarbij emoties nogal eens de overhand nemen. Nou, dat was het dan! is een verslag van een openhartig, uit de hand lopend gesprek. Het is ook een portret van een tijdperk binnen de Nederlandse film, toen passie nog de toon bepaalde.

Voro Nova

1984 | Drama

Nederland 1984. Drama van Mildred van Leeuwaarden en Dick Rijneke. Met o.a. Aat Ceelen, Petra Rhijsburger, Harry van Es en Mirjam Citroen.

Een film zonder verhaal over de jonge man Ceelen die in een eigen wereld leeft tussen produkten van de moderne consumptiemaatschappij. Een abstracte compositie van beeld, geluid en muziek. Om zelf in te vullen.

Pinkel

1982 | Drama

Nederland 1982. Drama van Dick Rijneke en Mildred van Leeuwaarden. Met o.a. Gerard Dijkgraaf, Marjan Loyens, Geert Arnold en Wil Noorloos.

Pinkel is behanger. Vroeger was hij een punker en had als arbeiderszoon politieke ideeën. Nu zijn vriendin een kind heeft, veranderen zijn idealen. De film lijkt veel te vertellen over de 'hedendaagse jeugd', maar is te dun om alle pretenties waar te maken.

Groeten uit Rotterdam

1980 |

Nederland 1980. Met o.a. Jules Deelder, Levine Dazler, Hans Citroen en Cor Kraat.

Pinkel is behanger. Vroeger was hij een punker en had als arbeiderszoon politieke ideeën. Nu zijn vriendin een kind heeft, veranderen zijn idealen. De film lijkt veel te vertellen over de 'hedendaagse jeugd', maar is te dun om alle pretenties waar te maken.

't Is gewoon leven

1979 |

Nederland 1979. Dick Rijneke.

Pinkel is behanger. Vroeger was hij een punker en had als arbeiderszoon politieke ideeën. Nu zijn vriendin een kind heeft, veranderen zijn idealen. De film lijkt veel te vertellen over de 'hedendaagse jeugd', maar is te dun om alle pretenties waar te maken.

Ik hou het wel voor gezien

1973 |

Nederland 1973. Hans de Ridder en Dick Rijneke.

Pinkel is behanger. Vroeger was hij een punker en had als arbeiderszoon politieke ideeën. Nu zijn vriendin een kind heeft, veranderen zijn idealen. De film lijkt veel te vertellen over de 'hedendaagse jeugd', maar is te dun om alle pretenties waar te maken.

Ik weet nog steeds niet of ik beter ben

1971 |

Nederland 1971. Dick Rijneke.

Pinkel is behanger. Vroeger was hij een punker en had als arbeiderszoon politieke ideeën. Nu zijn vriendin een kind heeft, veranderen zijn idealen. De film lijkt veel te vertellen over de 'hedendaagse jeugd', maar is te dun om alle pretenties waar te maken.

Tok tok

1970 |

Nederland 1970. Dick Rijneke. Met o.a. Dick Brons en René Oosthoek.

Pinkel is behanger. Vroeger was hij een punker en had als arbeiderszoon politieke ideeën. Nu zijn vriendin een kind heeft, veranderen zijn idealen. De film lijkt veel te vertellen over de 'hedendaagse jeugd', maar is te dun om alle pretenties waar te maken.

Escalating Egg

1969 |

Nederland 1969. Dick Rijneke.

Pinkel is behanger. Vroeger was hij een punker en had als arbeiderszoon politieke ideeën. Nu zijn vriendin een kind heeft, veranderen zijn idealen. De film lijkt veel te vertellen over de 'hedendaagse jeugd', maar is te dun om alle pretenties waar te maken.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Dick Rijneke op televisie komt.

Reageer