José Rubio: cast en productie.
Er zijn 22 films gevonden.

Afrique, je te plumerai...

1992 | Documentaire

Frankrijk​/​​Kameroen​/​​Duitsland 1992. Documentaire van Jean-Marie Teno. Met o.a. Narcisse Kouokam, Marie-Claire Dati, Essindi Kindja, Pius Njawe en Aboubakar.

Op 1 februari 1960 werd Cameroun onafhankelijk. Vanaf dat ogenblik werd het leven in dit Afrikaanse land een ware nachtmerrie met de almachtige dictator Ahidjo aan het roer. Toen zijn leerling Paul Biya de macht overnam werd het nog erger. De president laat geen gelegenheid voorbijgaan om zijn democratisch bewind op te hemelen. Maar wat is dat voor een democratie als 98% van de bevolking in armoede leeft? Waar journalisten om de haverklap worden aangehouden? Waar onafhankelijke kranten in beslag genomen en verboden worden? Waar het enige alternatief voor de dood het zwijgen of de verbanning is? Teno onderzoekt op pijnlijke wijze de neerslag van dit bewind op het economische, sociale en culturele leven in zijn land. Hij neemt geen blad voor de mond en beschuldigd de regering openlijk van corruptie en volksverlakkerij met woorden. De film bevat soms gruwelijke beelden die niets aan de verbeelding overlaten, maar richt zich door zijn essayistische vorm vooral tot een politiek gevormd publiek. Teno stond zelf in voor het scenario en het inspreken van de commentaar. De documentaire werd in Frankrijk gemonteerd door Chantal Rogeon en Angela Martin. Fotografie is van Robert Dianoux en Louis-Paul Ntsa. Bekroond op diverse festivals.

Enseñar a un sinverguenza

1977 | Komedie

Spanje 1977. Komedie van Agustín Navarro. Met o.a. Carmen Sevilla, José Rubio, Manuel Alexandre en José Luis Coll.

Een gefrustreerde lerares en een schaamteloze jongen worden op elkaar verliefd. Een uiterst slechte film, gebaseerd op een al even slecht toneelstuk.

En un mundo nuevo

1971 | Muziek, Komedie

Spanje 1971. Muziek van Ramón Torrado en Fernando García de la Vega. Met o.a. Karina, José Rubio, Juanito Navarro en Guadalupe Muñoz Sampedro.

Een jonge Spaanse zangeres wordt verkozen om aan het Eurovisie Songfestival deel te nemen. Een waardeloos commercieel bijprodukt.

Cruzada en la mar

1968 | Drama

Spanje 1968. Drama van Isidoro Martínez Ferry. Met o.a. José Rubio, Patty Shepard, Manuel de Blas en José Truchado.

Terwijl de kruiser 'Cercera' wordt gesloopt, denkt een officier weer aan de moeilijkheden die hij op dat schip tijdens de Spaanse Burgeroorlog heeft moeten doorstaan. Een belachelijke terugkeer naar de Spaanse patriottische film uit de jaren veertig.

Qué hacemos con los hijos?

1967 | Komedie

Spanje 1967. Komedie van Pedro Lazaga. Met o.a. Paco Martínez Soria, Irán Eory, Alfredo Landa, José Rubio en Lina Morgan.

Een taxichauffeur gaat de problemen van zijn familie oplossen in een prekerige, moralistische komedie zoals Martínez Soria ze altjd maakt.

Las Cicatrices

1967 | Drama

Spanje 1967. Drama van Pedro Lazaga. Met o.a. Pedro Benjumea, Conchita Núñez, José Rubio en Alfredo Landa.

De jonge Pedrín wil stierenvechter worden ondanks de tegenstand van zijn vader. Een middelmatig melodrama dat zich in het stierenvechterswereldje afspeelt met de destijds beroemde 'torero' Pedro Benjumea in de hoofdrol.

Agonizando en el crimen

1967 | Experimenteel, Drama

Spanje 1967. Experimenteel van Enrique Eguiluz. Met o.a. Juan Logar, Irene Gutiérrez Caba, José Rubio en Yelena Samarina.

Een chirurg verliest zijn verstand na de dood van zijn verloofde in de operatiekamer. Hij besluit alle chirurgiestudenten te vermoorden. Hij amputeert eveneens hun handen. Deze weliswaar onvolmaakte film was voor die tijd ongebruikelijk in Spanje. De hoofdrolspeler, Juan Logar, nam zowel scenario, muziek als produktie voor zijn rekening.

Los Guardiamarinas

1966 | Drama

Spanje 1966. Drama van Pedro Lazaga. Met o.a. Alberto de Mendoza, Julia Gutiérrez Caba, José Luis Lopéz Vázquez, José Rubio en Alfredo Landa.

Het dagelijks leven van drie leerlingen van de Zeevaartschool. Een rampzalig propagandistisch knoeiwerk.

Los Amores dificiles

1966 | Komedie

Spanje 1966. Komedie van Raul Peña. Met o.a. Nuria Torray, Manolo Zarzo, María José Goyanes en José Rubio.

In deze uit korte stukjes bestaande film worden drie erotische en een beetje compromitterende samenlevingsvormen geïllustreerd. De moeite van het bekijken waard, vooral door de fotografie van Raul Artigot, die kort hierop zelf films ging maken.

Siempre es domingo

1965 | Komedie

Spanje 1965. Komedie van Fernando Palacios. Met o.a. María Mahor, José Rubio, Carlos Larrañaga en María Luisa Merlo.

De lol die een groep vrienden uit de betere kringen heeft. Een komisch knoeiwerk met sociologische pretenties.

Piso de solteros

1964 | Komedie

Spanje 1964. Komedie van Alfonso Balcázar. Met o.a. Alberto Closas, Cassen, José Rubio en Pilar Cansino.

Een geruïneerde markies en een gids die toeristen rondleidt, besluiten samen een flat te huren voor hun erotische avonturen. Een onuitstaanbare produktie.

El Secreto del doctor Orloff

1964 | Horror

Spanje 1964. Horror van Jesús Franco. Met o.a. Agnes Spaak, José Rubio, Marcelo Arroita-Jauregui, Hugo Blanco en Pastor Serrador.

Uit jaloezie neemt een gemene wetenschapper zijn broer als slaaf in dienst, om hem voor zijn criminele doeleinden te gebruiken. Eén van de eerste en beste films van Franco. Uitgaande van deze bijzonder wrede opzet wist de regisseur op bewonderenswaardige wijze elementen uit horror en melodrama te combineren. Daarbij kwam ook zijn enorme sfeergevoel naar boven, onder invloed van de Noord-Amerikaamse gothic horror en het Duitse expressionisme.

Escala en Hi-Fi

1963 | Muziek

Spanje 1963. Muziek van Isidoro Martínez Ferry. Met o.a. Arturo Fernández, Cassen, Germane Damar en José Rubio.

Een groep jongeren wil beroemd worden in de muziek. Een belachelijke film.

Tú y yo somos tres

1962 |

Spanje 1962. Rafael Gil. Met o.a. José Rubio, Alberto de Mendoza en Analía Gadé.

Een groep jongeren wil beroemd worden in de muziek. Een belachelijke film.

Tu y yo somos tres

1962 | Komedie

Spanje 1962. Komedie van Rafael Gil. Met o.a. Analía Gadé, Alberto de Mendoza, José Rubio en Katia Loritz.

Een vrouw wordt verliefd op een man die een tweelingbroer heeft. Een uitgesproken slechte film.

La Boda era a las doce

1962 | Komedie, Romantiek

Spanje 1962. Komedie van Julio Salvador. Met o.a. Conchita Velasco, José Rubio, Ismael Merlo en Terele Pávez.

Een jonge vrouwelijke beambte kan niet kiezen tussen haar twee aanbidders, die tot verschillende maatschappelijke klassen horen. Een onbelangrijke komedie.

Dulcinea

1962 | Drama

Spanje​/​​Italië​/​​Duitsland 1962. Drama van Vicente Escrivá. Met o.a. Millie Perkins, Folco Lulli, Cameron Mitchell, Andrés Mejuto en Hans Sohnker.

De pretentieuze en esthetische herverfilming van de gelijknamige film, die ondanks de ambitie van de produktie een absolute mislukking werd. Alleen de fotografie van Godofredo Pacheco weet zich te onderscheiden.

Cuidado con las personas formales

1961 | Komedie

Spanje 1961. Komedie van Agustín Navarro. Met o.a. Antonio Vilar, María Martín, José Rubio en María Luisa Merlo.

Een vrouw en haar zoon, die beiden getrouwd zijn, vinden een lijk nadat er moeilijkheden zijn ontstaan met een danseres. Een ongebreidelde maar weinig overtuigende film, waarin María Martín haar imago van 'vamp', dat haar in de jaren veertig zo populair maakte, probeert te rekken.

Siega verde

1960 | Romantiek, Drama

Spanje 1960. Romantiek van Rafael Gil. Met o.a. Jeanne Valerie, Carlos Larrañaga, Luis Induni en José Rubio.

Tussen de kinderen van twee concurrerende families -de ene rijk en de andere arm- ontstaat een romance. Zeer slecht, zoals alle films van Gil.

La Casa de la Troya

1959 | Komedie, Romantiek

Spanje 1959. Komedie van Rafael Gil. Met o.a. Ana Esmeralda, Arturo Fernández, José Rubio en Julio Riscal.

Derde versie van LA CASA DE LA TROYA, nu zonder Pérez Lugín achter de camera, maar wel in kleur. En met slechtere artistieke resultaten dan ooit.

El Cerro de los locos

1959 | Komedie

Spanje 1959. Komedie van Agustín Navarro. Met o.a. Antonio Ozores, Mercedes Alonso, José Rubio en Teresa del Río.

In een Madrileens park vervlechten de levens van allerlei figuren zich met elkaar: stierenvechters, atleten, een schilderes, boksers, een tenor. In deze zedenschets probeerde Agustín Navarro de formule van zijn vorige en zijn eerste film te herhalen, maar zonder succes.

La boda era a las doce

1862 |

Spanje 1862. Julio Salvador. Met o.a. Ismael Merlo, José Rubio en Conchita Velasco.

In een Madrileens park vervlechten de levens van allerlei figuren zich met elkaar: stierenvechters, atleten, een schilderes, boksers, een tenor. In deze zedenschets probeerde Agustín Navarro de formule van zijn vorige en zijn eerste film te herhalen, maar zonder succes.