Véronique Reymond: regie, cast en scenario.
Er zijn 3 films gevonden.

Schwesterlein

2020 | Drama

Zwitserland 2020. Drama van Stéphanie Chuat en Véronique Reymond. Met o.a. Nina Hoss, Lars Eidinger, Marthe Keller en Jens Albinus.

Twee minuten in leeftijd schelen ze. Haar carrière als schrijver en theatermaker zit in een dip: Lisa heeft voor andere dingen gekozen. Nu trekt tweelingbroer Sven, een gevierd acteur en ernstig ziek, bij Lisa en haar gezin in. Maar het leven in een Zwitsers dorp valt hem zwaar: hij wil naar Berlijn, de planken op. En eerlijk gezegd heeft Lisa vergelijkbare verlangens. Sterke acteurs Nina Hoss (Barbara) en Eidinger zorgen voor een intrigerend drama rond een band die onvergelijkbaar is met andere relaties. Vedette Marthe Keller (Marathon Man) is te zien als de moeder van het hechte tweetal.

La petite chambre

2010 | Drama

Zwitserland​/​​Luxemburg 2010. Drama van Stéphanie Chuat en Véronique Reymond. Met o.a. Michel Bouquet, Florence Loiret Caille, Éric Caravaca, Fabienne Barraud en Valérie Bodson.

Acteur Michel Bouquet (1925) kwam speciaal voor dit drama uit retraite, vanwege het fijngevoelige scenario van duo Chuat en Reymond. Zonder al te veel tekst, maar met een scala aan kleine gebaren, zet Bouquet een oude man zonder levenslust neer. Getalenteerd actrice Caille trok zich op aan zijn genie, en speelt diens getraumatiseerde privé-verpleegster die door de omgang met de grijsaard zelf opkrabbelt. Een emotioneel meesterstuk, zonder bombast, over de weg naar en langs de dood. Geschoten aan de oevers van Lausanne in Zwitserland.

Les amours d'Astrée et de Céladon

2007 | Romantiek

Frankrijk​/​​Italië​/​​Spanje 2007. Romantiek van Eric Rohmer. Met o.a. Stéphanie Crayencour, Andy Gillet, Cécile Cassel en Véronique Reymond.

Alleen de bejaarde solozeiler Rohmer haalt het in zijn hoofd om een episode uit Honoré d'Urfé's zeventiende-eeuwse romancyclus van vijfduizend pagina's te verfilmen - en dan ook nog coherent en op handzame lengte van 109 minuten. Verfijnd en landerig is het verhaal van herderskoppel Astrée en Céladon die, ten druïden-tijde in vijfde-eeuws Gallië, door een jaloerse derde van elkaar worden gescheiden. Hoewel de dialogen Rohmeriaans speels klinken en de sprookjesbosfotografie van Diane Baratier kwaliteiten heeft, is deze semi-fantastiek een apocrief hoofdstuk in het oeuvre van de regisseur. Opgenomen in de Auvergne en Val de Loire, met mooie nimfen als bonus.