Gerald Hirschfeld: camera.
Er zijn 4 films gevonden.

Malone

1986 | Misdaad, Actiefilm, Thriller

Verenigde Staten 1986. Misdaad van Harley Cokeliss. Met o.a. Burt Reynolds, Cliff Robertson, Kenneth McMillan, Cynthia Gibb en Scott Wilson.

Ex-CIA man Malone (Reynolds) krijgt autopech in een uitgestorven gat ergens in Oregon. Wilson, de eigenaar van de enige garage, vertelt hem dat de streek geterroriseerd wordt door de ultra-rechtse mafia-baas Robertson, die alles in de buurt opkoopt en iedereen afmaakt die hem in de weg staat. Omdat de plaatselijke sheriff McMillan niets onderneemt, besluit Malone zich ermee te bemoeien. Alles is mogelijk in de film, maar hier wordt toch echt te ver gegaan. Een idioot verhaal, slecht geschreven, abominabel gespeeld (met uitzondering van een sterk op Ronald Reagan lijkende Robertson) en een afwezige regie. Opmerkelijk dat een talentvol man als Christopher Frank zo'n ongeloofwaardig scenario afleverde voor zijn Amerikaans debuut. Het script is gebaseerd op de roman Shotgun van William Wingate. Fotografie van Gerald Hirschfeld.

'Doc'

1971 | Western, Biografie

Verenigde Staten 1971. Western van Frank Perry. Met o.a. Stacy Keach, Faye Dunaway, Harris Yulin, Michael Witney en Denver John Collins.

Bekwaam gemaakte, maar onaangename anti-western die aan de hand van flashbacks het verhaal vertelt van Wyatt Earp en Doc Holliday. Scenario van Pete Hamill. Camerawerk van Gerald Hirschfeld.

Goodbye Columbus

1969 | Drama, Komedie

Verenigde Staten 1969. Drama van Larry Peerce. Met o.a. Richard Benjamin, Ali MacGraw, Jack Klugman, Nan Martin en Michael Meyers.

Benjamin, een eenvoudige bibliothecaris, ontmoet McGraw, de verwende dochter van een jood, die door hard werken rijk is geworden. Ze kunnen best met elkaar opschieten. De ouders van het meisje zien echter niet veel in de jongen. McGraw kan een betere partij krijgen dan deze jongen uit een lagere sociale klasse. Scherpe satire op de houding van de nieuwe rijken uit het joodse milieu, met scherpe dialogen, maar toch iets te kunstmatig om echt realistisch te zijn. De speelsheid en de tederheid waarmee de liefdesrelatie bekeken wordt maken echter veel goed. De acteurs gaan goed op in hun spel. De ironie uit de roman van Philip Roth die aan de basis ligt, wordt door Arnold Schulman afgezwakt. Gerald Hirschfeld stond achter de camera.

Guilty Bystander

1950 | Film noir

Verenigde Staten 1950. Film noir van Joseph Lerner. Met o.a. Zachary Scott, Faye Emerson, Mary Boland, Sam Levene en Kay Medford.

Ex-politieman en gewezen hoteldetective Scott die een alcoholprobleem heeft, raakt geconfronteerd met ontvoering van zijn zoontje. Hij zwerft door het nachtelijke New York op zoek naar een mysterieus persoon, die Saint Paul wordt genoemd. Hij struikelt daarbij over nogal wat lijken en gangsters die bij een of andere illegale juwelentransactie betrokken schijnen te zijn. Door deze zaak waar hij persoonlijk bij betrokken is, krijgt hij weer een doel in zijn leven en hij hoopt nader tot zijn vrouw te komen. Helaas zijn er alleen maar losers, inclusief een verbitterde oude vrouw die achter de schermen haar laatste slag hoopte te slaan. Prima B-film, ondersteund door een passende score van Dimitri Tiomkin. Het scenario is van Don Ettlinger, die het boek van Wade Miller bewerkte. Gerald Hirschfeld stond achter de camera.