Raúl Meraz: cast.
Er zijn 8 films gevonden.

El pistolero desconocido

1966 | Western, Komedie

Mexico 1966. Western van Miguel M. Delgado. Met o.a. 'Piporro', Elsa Aguirre, Raúl Meraz en José Jasso.

Een gerechtsdienaar doet zich voor als een (vermoorde) revolverheld om te voorkomen dat diens vader wordt beroofd van zijn grond. Een flauwe en krachteloze western met veel mislukte grappen van 'Piporro'

La venganza del resucitado

1961 | Western

Mexico 1961. Western van Federico Curiel. Met o.a. Ana Bertha Lepe, Julio Alemán, Noé Murayama en Raúl Meraz.

Vervolg op LOS ENCAPUCHADOS DEL INFIERNO, waarin een van hen, vermoedelijk de goede, tegen twee andere gemaskerden vecht, de schat vindt én trouwt. De film bestaat net als zijn voorganger uit drie episoden: La venganza del resucitado, La recompensa mortal en La serpiente asesina.

Un Par a todo dar

1960 | Komedie

Mexico 1960. Komedie van Jaime Salvador. Met o.a. Marco Antonio Campos, Gaspar 'Capulina' Henaine, Dacia González en Raúl Meraz.

Twee jongemannen kopen een stuk grond dat een begraafplaats blijkt te zijn die in het territorium van een gemaskerde bandiet ligt die 'El Esqueleto' wordt genoemd. Ze besluiten hem te ontmaskeren. Zoals gewoonlijk hadden 'Viruta' en 'Capulina' in deze komedie de hulp nodig van een ander genre, in dit geval dat van gemaskerde bandieten van het Zorro-type. Middelmatig, zonder echt slecht te zijn.

Sucedió en México

1957 | Drama

Mexico 1957. Drama van Ramón Pereda. Met o.a. María Antonieta Pons, Joaquín Cordero, Carmelita González en Raúl Meraz.

Een vooraanstaand arts weerhoudt een meisje ervan om zelfmoord te plegen en stelt haar voor een nieuw leven te beginnen door zich uit te geven voor zijn eigen zus. Met de beste wil van de wereld niets origineels in te bekennen.

Que noche aquella

1957 | Komedie

Mexico 1957. Komedie van Iñigo de Martino. Met o.a. Carlos López Moctezuma, Elda Peralta, Fernando Casanova en Raúl Meraz.

Een vader en moeder proberen de schone schijn op te houden door hun kinderen goede huwelijken te laten doen. Tweede en (gelukkig) laatste film van Iñigo de Martino. Slecht.

Maratón de baile

1957 | Drama

Mexico 1957. Drama van René Cardona. Met o.a. Alfonso 'Pompín' Iglesias, Leonor Llausás, Elda Peralta en Raúl Meraz.

Er wordt een dansmarathon gehouden waar de meest uiteenlopende mensen op af komen: de een omdat hij geld nodig heeft om zijn kind te laten opereren, anderen omdat ze geld nodig hebben om te kunnen trouwen. Het was Cardona er in deze film niet om te doen om de marathondansers op de korrel te nemen, maar om ze in te passen in het genre van het melodrama. Het resultaat was een ridicule smartlap.

Flor de canela

1957 | Drama

Mexico 1957. Drama van Ramón Pereda. Met o.a. María Antonieta Pons, Joaquín Cordero, Raúl Meraz en Emma Roldán.

Een meisje met onbekende achtergrond wordt verliefd op een jongen die bij een moord betrokken is geweest. Alles is er op gericht om de danskwaliteiten van de hoofdrolspeelster te laten zien. Erg middelmatig.

El Hombre que logró ser invisible

1957 | Mysterie

Mexico 1957. Mysterie van Alfredo B. Crevenna. Met o.a. Arturo de Córdova, Ana Luisa Peluffo, Raúl Meraz en Augusto Benedico.

Een beroemd geleerde slaagt er in zijn broer uit de gevangenis te halen, dankzij een middeltje waarmee deze onzichtbaar kan worden. Het verhaal van H.G. Wells, dat James Whale inspireerde tot diens film THE INVISIBLE MAN (1933), werd hier gebruikt voor een moraliserende film gericht tegen de wetenschap.