Hans Reiser: cast.
Er zijn 19 films gevonden.

Die Gentlemen bitten zur Kasse

1966 | Misdaad, Drama

Duitsland 1966. Misdaad van John Olden en Claus Peter Witt. Met o.a. Horst Tappert, Hans Cossy, Günther Neutze, Karl-Heinz Hess en Hans Reiser.

Dit is een Duitse tv-bewerking van de gewaagde, indertijd spraakmakende grote roof op de posttrein Glasgow-Londen uit 1963, waarbij het kolossale bedrag van 2,6 miljoen pond (toen zo`n dertien miljoen euro) werd buitgemaakt door een stelletje treinrovers, waarvan er een uit handen van de justitie is gebleven, Ronald Biggs die in 2003 vrij man zou moeten zijn. Michael Donegan (Tappert, die later heel bekend zou worden als Derrick) is de aanvoerder der schurken, die de overval perfect leidt totdat het uit de hand loopt en eindigt met een bloedige schietpartij als de buit allang binnen is. Vooral de laatste helft van de film is veel minder spannend en zet een domper op het geheel dat in de THE LEAGUE OF GENTLEMEN-stijl gemaakt is. De commentaarstem van de spreker is van Hans Günter Martens. Het scenario is van Henry Kolarz en is gebaseerd op de werkelijke gebeurtenissen zoals rechtbankverslagen en politierapporten. De namen van de werkelijke personen zijn veranderd en de feiten zijn hier en daar opzettelijk aangepast om smaadprocessen te vermijden. Regisseur Witt nam het roer over van Olden na diens ontijdige dood.

Die Zeit der Schuldlosen

1964 | Drama

Duitsland 1964. Drama van Thomas Frantl. Met o.a. Erik Schuman, Peter Pasetti, Wolfgang Kieling, Hans Reiser en Heinz Leo Fischer.

De verfilming naar oorspronkelijk een hoorspel (en later een succesvol toneelstuk) van Siegfied Lenz over een politieke aanslag in een dictatoriaal geregeerd landje. De geheime politie zet een negental onschuldige burgers achter de tralies en plaatst vervolgens de vermoedelijke dader in hun cel. De gijzelaars moeten de dader tot spreken zien te brengen en tot een bekentenis dwingen om hun vrijheid ter herkrijgen. Dat mislukt, omdat de dader zwijgt. Hoewel dit thema gezien het verleden op het lijf geschreven is van de makers en de vertolkers (met steracteurs Schuman en Kieling) stelt de film toch teleur, omdat het veel te gelikt is gebracht.

Der Würger von Schloß Blackmoor

1963 | Misdaad

Duitsland 1963. Misdaad van Harald Reinl. Met o.a. Karin Dor, Harry Riebauer, Ingmar Zeisberg, Walter Giller en Rudolf Fernau.

Eén van Reinl's verfilmingen van de verhalen van Edgar Wallace. Een man vermoordt zijn vriend om een kostbare ruwe diamant van hem te stelen, maar hij valt in de handen van een gemaskerde wurger. Een inspecteur van Scotland-Yard lost de zaak op en misdaad blijkt wederom niet te lonen. Hoewel de requisieten en de locaties zeer behoorlijk verzorgd zijn, klinken de Duitse acteurs die voor Engelsen doorgaan, belachelijk. Zie ook: Edgar Wallace-serie.

The Secret Of The Black Trunk

1962 | Thriller

Duitsland 1962. Thriller van Werner Klingler. Met o.a. Leonard Steckel, Hans Reiser, Joachim Hansen en Senta Berger.

Eén van Reinl's verfilmingen van de verhalen van Edgar Wallace. Een man vermoordt zijn vriend om een kostbare ruwe diamant van hem te stelen, maar hij valt in de handen van een gemaskerde wurger. Een inspecteur van Scotland-Yard lost de zaak op en misdaad blijkt wederom niet te lonen. Hoewel de requisieten en de locaties zeer behoorlijk verzorgd zijn, klinken de Duitse acteurs die voor Engelsen doorgaan, belachelijk. Zie ook: Edgar Wallace-serie.

Das Geheimnis der schwarzen Koffer

1962 | Misdaad, Horror, Komedie

Duitsland 1962. Misdaad van Werner Klinger. Met o.a. Joachim Hansen, Senta Berger, Hans Reiser, Leonard Steckel en Peter Carsten.

Inspecteur Robert Finch van Scotland Yard (Hansen) wordt geconfronteerd met een serie messen-moorden op hotelgasten die hun koffer al gepakt hadden. Hij komt Dr. Daniel Bransby (Steckel) op het spoor, maar die blijkt de dader niet te zijn. Smokkel in verdovende middelen en een gefrusteerde criminologe blijken de bron van al dit naars te zijn. Een puur routinewerkje. Scenario van Percy Allan en camerawerk van Richard Angst. Zie ook: Edgar Wallace-serie.

Soldatensender Calais

1960 | Oorlogsfilm

Duitsland 1960. Oorlogsfilm van Paul May. Met o.a. Helmut Schmid, Gert Fröbe, Peter Carsten, Siegfried Lowitz en Klausjürgen Wussow.

Een onderhoudende spionagefilm over een Duits geheim-agent, die zijn broer uit de klauwen van de Gestapo redt met de hulp van een in Engeland gestationeerde propagandazender voor de Duitse troepen 'Soldatensender Calais'. Goed spel en behoorlijke regie.

Schlußakkord

1960 | Romantiek, Muziek

Duitsland​/​​Frankrijk​/​​Italië 1960. Romantiek van Wolfgang Liebeneiner. Met o.a. Eleonora Rossi-Drago, Victor de Kowa, Christian Wolff, Marion Michael en Mario del Monaco.

Als hoogtepunt van de feesten in Salzburg staat dit jaar de première van de nieuwe opera van Frank Leroux op het programma. De dirigent had vroeger een relatie met de operazangeres die de hoofdrol voor haar rekening neemt. Dit creëert spanningen en de componist wordt daar zo nerveus van dat hij constant veranderingen aanbrengt, wat dan weer niet naar de zin is van de operazanger Michaelis en waardoor de opvoering in gevaar komt. Scenario van John Kafka. Camerawerk van Georg Bruckbauer. Ook bekend als ACCORD FINAL.

Ein Lied geht um die Welt

1958 | Biografie, Drama

Duitsland 1958. Biografie van Géza von Bolváry. Met o.a. Hans Reiser, Sabina Sesselmann, Theo Lingen, Karl Lieffen en Ruth Stephan.

Een boeiende, maar hier en daar nogal geromantiseerde biografie van Joseph Schmidt met dezelfde titel als Schmidts eigen film uit 1933. Voor de zangfragmenten is de stem van de in 1942 overleden tenor gebruikt. Scenario van Ernst Neubach. Camerawerk van Ernst W. Kalinke.

La Ragazza della salina

1957 | Drama

Joegoslavië​/​​Duitsland​/​​Italië 1957. Drama van Frantisek Cáp. Met o.a. Isabelle Corey, Marcello Mastroianni, Peter Carsten, Jester Naefe en Mario Adorf.

Een aantrekkelijk weesmeisje doet hartstocht en rivaliteit in een vissersdorp hoog oplaaien; en ze wordt zelfs van moord verdacht. Een brave visser bewijst haar onschuld en zal haar daarmee definitief veroveren. Alle clichés van de Duitse streekroman zijn verplaatst naar en verhevigd door een zuidelijke situering, in de omgeving van Triëst. Ook bekend als MÄNNER UND MÄDCHEN.

Immer wenn der Tag beginnt

1957 | Drama

Duitsland 1957. Drama van Wolfgang Liebeneiner. Met o.a. Ruth Leuwerik, Hans Söhnker, Christian Wolff, Hans Reiser en Agnes Windeck.

Een lerares verzet zich tegen de starre onderwijsmethodes en wil méér betekenen voor haar leerlingen. De gevolgen blijven niet uit: een leerling wordt op haar verliefd. Dat krijg je van al die nieuwlichterijen. Gelukkig wordt ook de rector van de school op haar verliefd. Wat een kitsch!

Hilfe - sie liebt mich!

1955 | Komedie

Duitsland 1955. Komedie van Frantisek Cáp. Met o.a. Christiane Jansen, Hans Reiser, Paul Hörbiger, Hanna Rucker en Günther Lüders.

Eens in de maand zet een burgerlijke huisvader de bloemetjes buiten. In de Elysee-bar speelt hij dan de man-van-de-wereld, die champagne drinkt met mooie vrouwen en strooit met complimentjes. Maar als er werkelijk een vrouw op hem verliefd wordt komt het hele spel uit. Platvloers en slecht gespeeld, deze situatie- komedie. Pijnlijk om te zien.

Eine Frau genügt nicht?

1955 | Drama

Duitsland 1955. Drama van Ulrich Erfurth. Met o.a. Hilde Krahl, Hans Söhnker, Rudolf Forster, Heliane Bei en Hans Reiser.

Maria (Krahl) en Ernst Vossberg (S[KA3]ohnker) zijn twintig jaar getrouwd. Het stel is kinderloos gebleven. Maria komt er toevallig achter als zij ongwild een telefoongesprek afluistert, dat Ernst van plan is te scheiden, omdat hij trouwen wil met Renate Reinhard (Bei), die van hem een kind verwacht. De scheiding wordt uitgesproken, maar Renate wil achteraf niet met een oudere man samenleven, wat ze Maria in een vertrouwelijk gesprek zegt. Dan gebeurt er een ramp. Volslagen ongeloofwaardige film die heel zwakjes geacteerd wordt. Het scenario dat bol staat van vals sentiment, is van regisseur Erfurth, Erich Ebermayer en Frank Dimen, die de pulproman van Michael Graf Soltikow bewerkten. Het camerawerk is van Werner Krien.

Das ideale Brautpaar

1954 | Romantiek

Duitsland 1954. Romantiek van Robert A. Stemmle. Met o.a. Ingeborg Körner, Hans Reiser, Lucie Mannheim, Hilde Weißner en Peter Mosbacher.

Film die gebaseerd was op een indertijd zeer populaire radio- quiz van de NWDR, een regionale Duitse omroep, die heden ten dage hooguit nog een enkele nostalgieganger in volvoering brengt. Vier verhalen, die niet in elkaar overvloeien, maar wel als gemenedeler de stap in de huwelijksboot hebben: in het eerste verhaal ontmoet een werkloze graficus bij de brievenbus een jonge vrouw; in het tweede verhaal kiest een bioscoopcassière voor de geborgenheid van een solide partij; in het derde verhaal vinden twee vrijgezellen, waarvan de leeftijd gaat vorderen, elkaar en in het laatste heeft een dochter zich heimelijk verloofd met een doelman en durft er niet voor uit te komen omdat haar vader een hekel heeft aan voetballen todat die een wedstrijd ziet en idolaat wordt van het spel. Gerda Corbett, Jacques Königstein en regisseur Stemmle hebben vrijelijk geput uit de radio-uitzending voor het scenario. Igor Oberberg stond achter de camera. Zó kan men tegenwoordig beslist niet meer het publiek de zalen intrekken. Zelfs onder dwang niet.

Musik bei Nacht

1953 | Komedie, Muziek

Duitsland 1953. Komedie van Kurt Hoffmann. Met o.a. Paul Hubschmid, Gertrud Kückelmann, Curd Jürgens, Judith Holzmeister en Günther Lüders.

Een beroemde Amerikaanse liedjescomponist wordt door zijn vrouw bedrogen. Hij ruilt naam en paspoort met een vriend en trekt naar Europa, waar hij verliefd wordt op de eigenaresse van een bijna failliete bar. Middelmatige komedie met als ingrediënten hart, smart en muziek. Hét middel om de zorgen van de na-oorlogse jaren even aan de kant te zetten.

Das Nachtgespenst

1953 | Mysterie

Duitsland 1953. Mysterie van Carl Boese. Met o.a. Liselotte Pulver, Hans Reiser, Harald Paulsen, Elena Luber en Hubert von Meyerinck.

De verrukkelijke Pulver als aftreksel van Miss Marple. Ze is kamermeisje in een sterren-hotel, dweept met detectiveromans, en weet een bende gangsters onschadelijk te maken. Een parodie op het in de jaren vijftig zo populaire detective-genre, oppervlakkig maar met een paar originele invallen en satirische scènes.

Oh, du lieber Fridolin!

1952 | Komedie, Romantiek

Duitsland 1952. Komedie van Peter Hamel. Met o.a. Hans Reiser, Ingrid Andree, Otto Gebühr, Charlotte Daudert en Fritz Remond.

Kommer en kwel van een romanschrijver: niemand wil zijn werk uitgeven, hij raakt zijn huis kwijt en bijna ook nog de vrouw van wie hij houdt. Hij slaat zich er door heen als bokser en dakdekker, tot het geluk ook hem eindelijk toelacht. Het enige interessante in deze zwakke komedie zijn de scènes waarin de praktijken bij het profboksen op de hak genomen worden.

Nachts auf den Straßen

1952 | Drama

Duitsland 1952. Drama van Rudolf Jugert. Met o.a. Hans Albers, Hildegard Knef, Lucie Mannheim, Marius Goring en Karin Andersen.

Op een nacht komt zelfstandig vrachtwagenchauffeur Heinrich langs een verkeersongeval. Bij het slachtoffer vindt hij een flink geldbedrag en hij besluit dat mee te nemen, hij kan er zijn lening voor zijn wagen mee aflossen en misschien eens wat leuks voor zijn vrouw kopen. Niet veel later ontmoet hij de mooie liftster Inge (Knef), die hem met dubieuze bedoelingen om haar vingers windt. Mooi drama, in sfeervol zwart-wit, met goed spel, vooral van Albers. Scenario en regie werden bekroond met de Deutscher Filmpreis.

Heidelberger Romanze

1952 | Romantisch drama

Duitsland 1952. Romantisch drama van Paul Verhoeven. Met o.a. Liselotte Pulver, O.W. Fischer, Hans Leibelt, Gardy Granass en Gunnar Möller.

Een Amerikaanse student wordt verliefd op een Heidelbergs meisje. Gelukkig valt de verloofde van hem op een Duitse student. Redelijk gemaakt stukje romantiek, maar het is niet opzienbarend.

Unvergängliches Licht

1951 | Drama

Duitsland 1951. Drama van Arthur Maria Rabenalt. Met o.a. Rudolf Forster, Cornell Borchers, Hilde Hildebrandt, Volker von Collande en Hans Reiser.

Een jong, fatsoenlijk meisje wordt na de dood van haar vader door haar moeder naar Parijs gehaald, waar deze een bordeel leidt. Wanneer zij beseft, in welk louche gezelschap ze zich nu bevindt, vlucht het meisje de stad in. Daar stuit zij op een jonge coureur, wiens liefde zij echter afwijst om zijn carrière niet in de weg te staan. Dan wordt zij ook nog zwaar ziek... Het lot heeft wat te veel in petto voor deze jongedame: het melodrama werkt op de lachspieren en is ongeloofwaardig.