Charles Tetoni: montage.
Er zijn 3 films gevonden.

Halloween 5

1989 | Horror

Verenigde Staten 1989. Horror van Dominique Othenin-Girard. Met o.a. Wendy Kaplan, Donald L. Shanks, Jeffrey Landman, Beau Starr en Betty Carvalho.

Nummer 5 is saai en stom. Van het basis-idee van John Carpenter die ooit nummer 1 maakte, is niet veel meer over. Het zeer irritante moordenaartje Michael Myers is verbonden aan zijn negen-jarig nichtje Jamie (Harris), die epilepsie-aanvallen krijgt, zodra hij erop uit trekt om een slachtoffer te maken. De van logica verstoken film is doorspekt van seks en geweld en appeleert met bloedige scénes van half ontklede en half- naakte dames aan de primitieve instincten van een voyeuristische kijker. Het ongeïnteresseerde spel van Pleasence doet vermoeden dat hij zo langzamerhand versleten is voor de rol en de film met de weinig stijlvolle regie herbergt slechts een scéne, die de moeite waard is: als Kaplan de moordenaar houdt voor haar vriend met wie zij in de auto wil gaan vrijen. Een buitenstaander ziet overigens het verschil met FRIDAY THE THIRTEENTH bijna niet meer. Ook bekend als HALLOWEEN 5 - THE REVENGE OF MICHAEL MYERS.

The Border

1979 | Drama, Thriller

Verenigd Koninkrijk 1979. Drama van Christopher Leitch. Met o.a. Telly Savalas, Danny de la Paz, Eddie Albert, Michael V. Gazzo en Cecilia Camacho.

Savalas speelt een zonderlinge grensbewaker die niet goed wordt van de slijmbal Gazzo en diens exploitatie van arme Mexicanen, die hij als dagloners met truckladingen illegaal naar Californië vervoert. Interessant drama komt niet geheel van de grond en heeft onbevredigend einde. Buitenopnamen gefilmd in Mexico. Ook bekend als BLOOD BARRIER.

Fillmore

1972 | Muziek, Documentaire

Verenigde Staten 1972. Muziek van Richard T. Heffron. Met o.a. The Grateful Dead, It's a Beautiful Day, Santana, Jefferson Airplane en Quicksilver Messer Service.

Een goede rockdocumentaire, die een eerbetoon is aan de laatste dagen van het vermaarde Fillmore West Theater in San Francisco. Het overvloedige materiaal komt ten volle tot zijn recht en geeft een mooi portret van de eigenaar van Fillmore, een toegewijd man met een fijnbesnaard gevoel voor ironische humor; verder bevat de film beroemde acts en optredens van in die tijd belangrijke popgroepen.