Toni Kuhn: camera.
Er zijn 5 films gevonden.

La Tarea

1991 | Komedie, Erotiek

Mexico 1991. Komedie van Jaime Humberto Hermosillo. Met o.a. Maria Rojo, José Alonso en María Rojo.

Rojo is studente aan de filmacademie van Mexico City. Ze heeft een bijzondere huiswerkopgave: het filmen van een verleidingsscène. Daartoe monteert ze een videocamera in haar slaapkamer, maar als zij haar macho vriendje Alonso naar het bed gelonkt heeft, ontdekt hij de camera. Uit met de pret. Hij komt echter terug en het lukt in een hangmat, maar Alonso weet niet dat het om schoolwerk ging... Dit is de Mexicaanse SEX, LIES, AND VIDEOTAPE over wellust, frustratie, ijdelheid, lekkermakerij en seks, met voor de kijker een vleugje voyeurisme. Onderhoudend, bijtend en komisch. Door de echte camera keek Toni Kuhn.

Spoorloos

1988 | Thriller, Horror

Nederland​/​​Frankrijk 1988. Thriller van George Sluizer. Met o.a. Bernard-Pierre Donnadieu, Gene Bervoets, Johanna ter Steege, Bernadette Le Saché en Gwen Eckhaus.

Klassieker van eigen bodem, gebaseerd op Tim Krabbé's Het Gouden Ei, over een jong stel dat onderweg naar hun vakantiebestemming in Frankrijk plotseling pech krijgt. Aangekomen bij een tankstation verdwijnt de vrouw, waarna zich een jarenlange zoekactie door haar vriend ontvouwt. Misschien wel het beste wat in Nederland ooit op thrillergebied is gemaakt. Stukken beter ook dan de Hollywood-remake die Sluizer vijf jaar later zelf regisseerde, en waarin de onvergetelijke, gruwelijke slotakte voor het Amerikaanse publiek werd aangepast.

Quatre Mains

1987 | Oorlogsfilm, Drama

Duitsland​/​​Nederland 1987. Oorlogsfilm van Hans Fels. Met o.a. Peter Fitz, Renée Fokker, Reinhard von Bauer, Katharina Matz en Annemmarie van Schradiek.

Fitz is een oude man, afkomstig uit Duitsland, die in Amsterdam woont. Hij heeft de concentratiekampen overleefd en speelt vaak op de piano quatre mains met zijn jongere nicht Fokker, die een relatie begint met een Duitse fotograaf waardoor de oorlogswonden weer opengereten worden. Gebrek aan dialoog, een verwarrend verhaal en traagheid laten de debuutfilm van Fels mislukken, die vooral bedrijvig is als maker van documentaires over WO II.

Red Desert Penitentiary

1985 | Experimenteel

Nederland 1985. Experimenteel van George Sluizer. Met o.a. James Michael Taylor, Cathryn Bissell, Bill Rose, Jim Wortham en Cathryn Bissel.

Een film naar een boek over een film naar een boek, zij het minder ingewikkeld dan deze hoe dan ook correcte formulering laat vermoeden. Sluizer filmt vanuit de losse pols, laat veel ruimte voor speelse improvisaties en slaagt er zo in een paar alleraardigste scènetjes over het maken van een film uit te lokken. Alleen is het allemaal zo betekenisloos en rommelig, en ongetwijfeld hoogst symbolisch, dat het al snel gaat irriteren. De vertolking is hoogst onevenwichtig, en het moest duidelijk ook weer met weinig geld.

Reed, Mexico insurgente

1971 | Documentaire

Mexico 1971. Documentaire van Paul Leduc. Met o.a. Eduardo Lopez Rojas en Claudio Obregon.

Een film naar een boek over een film naar een boek, zij het minder ingewikkeld dan deze hoe dan ook correcte formulering laat vermoeden. Sluizer filmt vanuit de losse pols, laat veel ruimte voor speelse improvisaties en slaagt er zo in een paar alleraardigste scènetjes over het maken van een film uit te lokken. Alleen is het allemaal zo betekenisloos en rommelig, en ongetwijfeld hoogst symbolisch, dat het al snel gaat irriteren. De vertolking is hoogst onevenwichtig, en het moest duidelijk ook weer met weinig geld.