Luciana Angiolillo (1925): cast.
Er zijn 6 films gevonden.

Countdown to Doomsday

1966 | Thriller

Frankrijk​/​​Italië​/​​Duitsland 1966. Thriller van Marcello Baldi. Met o.a. George Ardisson, Pascale Audret, Christa Linder, Luciana Angiolillo en Harals Leipnitz.

De dochter van een oliemagnaat wordt ontvoerd door handelaren in verdovende middelen, die een zeer hoog losgeld eisen. Er wordt een detective ingeschakeld om de zaak te klaren. Minder dan doorsnee-avonturen en een bloedarm en naïef scenario. Onbeduidend. Duitse titel: FŸNF VOR ZWÖLF IN CARACAS.

Berlino, appuntamento per le spie

1965 | Sciencefiction, Actiefilm

Verenigde Staten​/​​Italië 1965. Sciencefiction van Vittorio Sala. Met o.a. Brett Halsey, Dana Andrews, Gastone Moschin, Tania Beryl en Alessandro Sperli.

Een geleerde heeft zijn uitvinding (een militair wapen met een laserstraal) getransplanteerd in het lichaam van zijn dochter, die na zijn dood naar Oost-Berlijn wordt ontvoerd. Een Amerikaanse geheim agent slaagt erin haar te redden, maar een oude dubbelspion is door een in zijn glazen oog verstopte telecamera toch achter de formule gekomen. Deze spionagefilm bekommert zich in geen enkel opzicht om waarschijnlijkheid en blijft daardoor wel verrassend. De regie is niet al te dynamisch zodat de film pas tegen het einde echt spannend wordt, als het verhaal inmiddels totaal onbegrijpelijk (en dus te verwaarlozen) is.

Il Sorpasso

1962 | Komedie

Frankrijk​/​​Italië 1962. Komedie van Dino Risi. Met o.a. Vittorio Gassman, Jean-Louis Trintignant, Catherine Spaak, Claudio Gora en Luciana Angiolillo.

Een toevallige ontmoeting in zomers Rome is het startpunt voor een gezamenlijke reis van een in zichzelf gekeerde student Roberto Mariani (Trintignant) en oppervlakkige levensgenieter Bruno Cortona (Gassman) per sportauto door Italië. De jongen wordt tussen bewondering en antipathie heen en weer geslingerd, constateert ook de keerzijde van arrogante vrolijkheid, maar leert toch de vreugde in het leven, alvorens dat leven bij een ongeluk te verliezen. Deze bittere satire op de illusies van de Italiaanse welvaartsstaat heeft tal van rake observaties en perfect contrasterende rollen van Gassman en Trintignant. Het scenario is van regisseur Risi, Ettore Scola en Ruggero Maccari. Het camerawerk is van Alfio Contini. In 2006 werd een Amerikaanse versie gedraaid door Steve Ramser, die Risi's film is gebaseerd. Mono.

La ragazza con la valigia

1961 | Drama, Komedie

Frankrijk​/​​Italië 1961. Drama van Valerio Zurlini. Met o.a. Claudia Cardinale, Jacques Perrin, Renato Baldini, Corrado Pani en Gian Maria Volonté.

Een maar matig succesvolle nachtclubdanseres laat zich door tegenslagen in haar werk en de liefde niet uit het veld slaan. Om de financiële nood te lenigen begint ze een verhouding met de puberbroer van haar zoveelste ex-minnaar. Ze laat zich zijn verliefdheid aanleunen en begint die zelfs te beantwoorden. Er komt een einde aan de relatie als een priester stelt dat ze een nadelige invloed op de jongen heeft; ze gaat vervolgens weer haar eigen weg. De attente regie en sobere vormgeving laten smartlappigheid in dit simpele verhaal niet toe en geven deze ongelijksoortige romance échte aandoenlijkheid, waarbinnen Cardinale al aan het begin van haar carrière mag demonstreren dat ze niet alleen maar mooi is. Het scenario is van regisseur Zurlini. Het camerawerk is van Tino Santoni.

Donne sole

1956 | Drama, Komedie

Italië 1956. Drama van Vittorio Sala. Met o.a. Eleonora Rossi Drago, Gianna Maria Canale en Luciana Angiolillo.

Hartverscheurend verhaal over drie mooie meisjes die dromen van rijkdom en succes. Als zij proberen hun dromen te realiseren, stuiten zij op de harde realiteit. De ene desillusie volgt op de andere. Er is ook nog een vierde vrouw in het spel, die de juiste man vindt en haar ambities laat varen.

Non c'è amore piu grande

1955 | Drama

Italië 1955. Drama van Giorgio Bianchi. Met o.a. Antonella Lualdi, Franco Interlenghi, Gino Cervi, Luciana Angiolillo en Arnoldo Foà.

Ondanks het verzet van de vader van de jongen trouwen studenten, wanneer het meisje zwanger is. Ze krijgt een miskraam en zal geen andere kinderen kunnen krijgen. Ze adopteert een baby die ze voor haar eigen kind laat doorgaan. Als ze daarmee gechanteerd wordt, keert haar berouwvolle schoonvader de zaak ten goede. Deze smartlap in de Italiaanse traditie kreeg een beter en frisser acteren dan in het genre gebruikelijk was, zonder de dramatische clichés te vernieuwen.