Marcello Baldi: regie.
Er zijn 6 films gevonden.

Stuntman

1968 | Actiefilm, Komedie

Frankrijk​/​​Italië 1968. Actiefilm van Marcello Baldi. Met o.a. Gina Lollobrigida, Robert Viharo, Marie Duois, Marisa Mell en Jean-Claude Bercq.

De stuntman van een failliete filmmaatschappij wil zijn acrobatische vermogens gebruiken voor het veroveren van een rijke echtgenote middels gespeelde zelfmoordpogingen. In plaats daarvan treft hij een avonturierster die hem inschakelt bij de roof van kroonjuwelen. Deze matte avonturenkomedie biedt te weinig verrassingen om het uitgangspunt onderhoudend te variëren. De film werd op lengte gebracht door het uitvoerig etaleren van de fysieke charmes van de vrouwelijke sterrren. Lollobrigida opmerkelijk mooi, maar haar rol is niettemin een afgang.

I grandi condottieri

1968 | Avonturenfilm

Italië 1968. Avonturenfilm van Marcello Baldi. Met o.a. Ivo Garrani, Fernando Rey, Maruchi Fresno, Giorgio Cerloni en Anton Geesink.

In 'Gideon' wordt het heldenverhaal verteld hoe hij -gespeeld door Garrani - de joden bevrijdde van het knellende juk der Midianieten; Gideon weet dat het God was die hem hielp en hij besluit de bevelhebber van de overwonnene niet te doden en weigert de aangeboden troon. In Samson - gespeeld door niemand minder dan Anton Geesink - wordt verhaald hoe de krachtpatser zich laat verleiden door de mooie Neri en hoe hij zijn haren laat afsnijden, waardoor hij krachteloos is en gevangene der Filistijnen is. Als zijn haren weer zijn aangegroeid, verbreekt hij zijn ketenen en vermorzelt hij twee tempelzuilen waarmee het rijk van de onderdrukkers instort. Een bijbelse tweeluik uit de spektakelkoker van Baldi.

I grande condottieri

1968 | Drama

Italië 1968. Drama van Marcello Baldi. Met o.a. Maruchi Fresno, Fernando Rey en Ivo Garrani.

In 'Gideon' wordt het heldenverhaal verteld hoe hij -gespeeld door Garrani - de joden bevrijdde van het knellende juk der Midianieten; Gideon weet dat het God was die hem hielp en hij besluit de bevelhebber van de overwonnene niet te doden en weigert de aangeboden troon. In Samson - gespeeld door niemand minder dan Anton Geesink - wordt verhaald hoe de krachtpatser zich laat verleiden door de mooie Neri en hoe hij zijn haren laat afsnijden, waardoor hij krachteloos is en gevangene der Filistijnen is. Als zijn haren weer zijn aangegroeid, verbreekt hij zijn ketenen en vermorzelt hij twee tempelzuilen waarmee het rijk van de onderdrukkers instort. Een bijbelse tweeluik uit de spektakelkoker van Baldi.

Countdown to Doomsday

1966 | Thriller

Frankrijk​/​​Italië​/​​Duitsland 1966. Thriller van Marcello Baldi. Met o.a. George Ardisson, Pascale Audret, Christa Linder, Luciana Angiolillo en Harals Leipnitz.

De dochter van een oliemagnaat wordt ontvoerd door handelaren in verdovende middelen, die een zeer hoog losgeld eisen. Er wordt een detective ingeschakeld om de zaak te klaren. Minder dan doorsnee-avonturen en een bloedarm en naïef scenario. Onbeduidend. Duitse titel: FŸNF VOR ZWÖLF IN CARACAS.

Saul e Davide

1964 | Avonturenfilm

Spanje​/​​Italië 1964. Avonturenfilm van Marcello Baldi. Met o.a. Normand Wooland, Gianni Garko, Luz Marquez, Elisa Cegani en Pilar Clemens.

Koning Saul heeft in het begin van zijn regering Israël tot overwinningen gebracht, maar is ongehoorzaam tegen Jehovah die hem via Samuel laat weten een waardiger opvolger te zullen aanwijzen. De herder David die de reus Goliath verslaat wordt de uitverkorene. De film ziet er bij vlagen uit als een wat merkwaardig aangeklede western, maar de dialogen tussen de acties door worden door machteloos spel en regie loodzwaar gemaakt, hoewel de titelrolspelers hun best doen.

Il Criminale

1963 | Thriller, Misdaad

Italië 1963. Thriller van Marcello Baldi. Met o.a. Jack Palance, Yvonne Furneaux, Salvo Randone, Franco Fabrizi en Andrea Checchi.

Op kerstavond, in een bijna lege trein van Rome naar Milaan wordt een man door zijn medepassagier herkend als een Duitse oorlogsmisdadiger. De man schudt aanvankelijk met succes de door de passagiers gealarmeerde politie van zich af, maar wordt toch neergeschoten, zodat hij zijn op het eindstation wachtende oude moeder niet zal terugzien. Deze thriller slaagt er niet in suspense te wekken of van de dramatische mogelijkheden van de rijdende trein gebruik te maken. Lusteloos geacteerd, behalve de melodramatische schmiere van Palance.