Peter Heilrath: productie.
Er zijn 3 films gevonden.

Und morgen Mittag bin ich tot

2013 | Drama

Duitsland 2013. Drama van Frederik Steiner. Met o.a. Liv Lisa Fries, Lena Stolze, Sophie Rogall, Bibiana Beglau en Max Hegewald.

De Duitse Lea lijdt aan erfelijke cystische fibrose oftewel taaislijmziekte, waaraan ook haar oudere broer leed, die bij een longtransplantatie is gestorven. Omdat haar functioneren almaar moeilijker wordt, reist Lea solo naar Zwitserland: op haar 23ste verjaardag zal ze euthanasie plegen. Actrice Fries nam de loodzware rol op zich en oogstte er alom lof alsmede twee prijzen mee. Ze is de stralende spil in een met finesse en inlevingsvermogen geschreven, bijzonder indringende acteursfilm die geen kijker in de koude kleren gaat zitten. Bibiana Beglau speelt een bijrol als stervensbegeleidster.

Der Räuber

2010 | Biografie, Drama, Misdaad

Duitsland​/​​Oostenrijk 2010. Biografie van Benjamin Heisenberg. Met o.a. Andreas Lust, Franziska Weisz en Markus Schleinzer.

Johann Rettenberger is een uitstekende langeafstandsloper. Waarom zijn krachten niet gebruiken om banken te overvallen? Der Räuber vertelt het merkwaardige, waargebeurde verhaal van een sportieve crimineel die in de jaren tachtig met zijn daden Oostenrijk op zijn kop zette. Regisseur Heisenberg, kleinzoon van Nobelprijswinnaar Werner Heisenberg, creëert fraaie, spannende achtervolgingen in bijna abstracte beelden en laat de hardloper een raadselachtige figuur blijven. Verfilming van het boek van Martin Prinz werd in het festivalcircuit enthousiast onthaald, met onder meer een Gouden Beer-nominatie in Berlijn.

Schläfer

2005 | Drama

Duitsland​/​​Oostenrijk 2005. Drama van Benjamin Heisenberg. Met o.a. Bastian Trost, Mehdi Nebbou, Loretta Pflaum, Gundi Ellert en Wolfgang Pregler.

Volkomen ondramatisch, bijna wetenschappelijk, vertelt Schläfer over de jonge viroloog Johannes (Trost) in München die door de Duitse inlichtingendienst wordt benaderd om zijn Algerijnse collega Farid (Nebbou) te bespioneren. Farid zou een 'slapende' terrorist zijn. Johannes vindt de opdracht onacceptabel, maar twijfel is reeds gezaaid. Ieder dingetje op Farids bureau is verdacht, elke verandering in Farids humeur is een bevestiging, en wij toeschouwers kijken met Johannes mee, zonder muziek, zonder flitsende montage, zonder explosieve climax. Morele conclusies wensen de filmmakers niet te trekken; feit is wel dat Johannes beïnvloedbaarder wordt vanwege concurrentie met Farid op werkgebied én in de liefde voor serveerster Beate (Pflaum).