Carlo Carlini: camera.
Er zijn 11 films gevonden.

Delitto sull'autostrada

1982 | Misdaad, Komedie, Thriller

Italië 1982. Misdaad van Bruno Corbucci. Met o.a. Tomas Milian, Viola Valentino, Bombolo, Adriana Russo en Olimpia Di Navolo.

Een rechercheur van politie (Milian) is op het spoor van een bende harde criminelen, die zich specialiseert in het stelen van vrachten waardevolle goederen. De ladingen worden omgezet in drugs. Om de bende te ontmaskeren vermomt de speurder zich als chauffeur. Dan ontmoet hij een fraai ogende zangeres (Valentino), die op een of andere manier bij de zaak betrokken is. Milian heeft plezier in zijn rol als onorthodoxe, excentrieke politieman, en domineert de film. Naast actie vult humor het middelmatige verhaal aan.

Voltati Eugenio

1981 | Drama

Italië​/​​Frankrijk 1981. Drama van Luigi Comencini. Met o.a. Saverio Marconi, Dalila Di Lazzaro, Francesco Bonelli, Bernard Blier en Carole André.

Eugenio (Bonelli), het tien-jarige zoontje van gescheiden ouders Giancarlo (Marconi) en Fernanda (Di Lazzaro), die elkaar tijdens de mei-revolutie van 1968 hebben leren kennen, woont bij zijn grootouders buiten Rome. Hij wordt door zijn vader aan een kennis (Perlini) toevertrouwd die hem belooft naar zijn grootouders te brengen, maar Eugenio loopt weg. Dit portret van een generatie - Giancarlo en Fernanda die beseffen dat zij nooit voor Eugenio hebben gezorgd en de consequenties van hun daden pas te laat beseffen en verantwoordelijkheid voor hun kind nauwelijks aan kunnnen - wordt zonder vals sentiment en reactionaire kritiek getekend. Kinderregie is bij Comencini altijd opmerkelijk hoewel deze aangrijpende en film geen simpele oplossingen aanreikt en teruggraaft in Comecini's eigen verleden. Het scenario is van Massimo Patrizi en regisseur Comencini. Het camerawerk is van Carlo Carlini. Mono.

Carmen di Trastevere

1963 | Drama

Italië​/​​Frankrijk 1963. Drama van Carmine Gallone. Met o.a. Giovanna Ralli, Jacques Charrier, Dante di Paolo, Lino Ventura en Fiorenzo Fiorentini.

Een politie-agent wordt verliefd op de jonge vrouw van een bendeleider en geeft om haar zijn carrière op. Hij geeft zijn informatie door aan de misdadigers, maar hun beraamde plan mislukt. Ondertussen is Carmen er vandoor met een motorkampioen. Gallone is specialist in operaverfilming, maar vertelt Bizets Carmen zònder muziek wat niet gecompenseerd wordt door de eigentijdse situering. Ralli is in de titelrol temperamentvol genoeg, haar tegenspelers weten echter geen raad met hun veronderstelde passies.

Ercole alla conquista di Atlantide

1961 | Avonturenfilm, Fantasy, Sciencefiction

Frankrijk​/​​Italië 1961. Avonturenfilm van Vittorio Cottafavi. Met o.a. Reg Park, Fay Spain, Ettore Manni, Luciano Marin en Laura Efrikian.

Dit derde deel in de Italiaanse Hercules-reeks wordt algemeen beschouwd als de meest geslaagde. Het blijft pulpcinema, maar de actie is amusant en de decors en fotografie zijn verrassend goed. Na de eerdere vertolkingen van klerenkasten Steve Reeves en Mark Forest kruipt nu Reg Park in de huid van de sterkste man ter wereld - toepasselijk, want Park werd maar liefst tienmaal uitgeroepen tot Mr. Universe. Hij acteert wat houterig, maar heeft een imposantere borstpartij dan al zijn tegenspeelsters, en dat is ook wat waard.

Don Camillo monsignore... ma non troppo

1961 | Komedie

Italië​/​​Frankrijk 1961. Komedie van Carmine Gallone. Met o.a. Fernandel, Carl Zoff, Gino Cervi, Gina Rovere en Leda Gloria.

Don Camillo is gepromoveerd naar het Vaticaan, maar mist zijn oude parochie. Als hij hoort dat Peppone zijn kapelletje wil laten afbreken keert hij ijlings terug.

Tutti a casa

1960 | Komedie, Oorlogsfilm

Italië 1960. Komedie van Luigi Comencini. Met o.a. Alberto Sordi, Serge Reggiani, Peppino De Filippo, Carla Gravina en Martin Balsam.

Na de wapenstilstand tussen Itali[KA3]e en de Geallieerden op 8 september 1943 kan luitenant Alberto Innocenzi (Sordi), die onder het fascisme is opgegroeid en nooit eigen initiatief heeft mogen nemen, terug naar huis. Hij trekt van het noorden dat door de nazi`s bezte wordt, naar het zuiden door een land dat onvoorbereid een nieuwe staatsvorm moet ontwikkelen en krijgt gezelschap van een voormalige partizaan. Deze tragikomische road movie is een verhelderende, kritische geschiedenisles over de tegenstellingen in het naoorlogse Itali[KA3]e, zichtbaar gemaakt in een reeks ontmoetingen onderweg. Sordi excelleert als de gemiddelde Italiaan (`Innocenzi`!). Het scenario is van regisseur Comencini, Age (Agenore Incrocci), Scarpelli (Furio Scarpelli) en Marcello Fondato. Het camerawerk is van Carlo Carlini. Mono.

Era notte a Roma

1960 | Oorlogsfilm, Drama

Italië​/​​Frankrijk 1960. Oorlogsfilm van Roberto Rossellini. Met o.a. Leo Genn, Peter Baldwin, Sergey Bondarchuk, Giovanna Ralli en Renato Salvatori.

Drie ontsnapte soldaten uit verschillende legers - een Brit (Genn), een Amerikaan (Baldwin) en een Rus (Bondarchuk) - vinden tijdens WO II in Rome onderdak bij een vrouw (Ralli) die via de zwarte markt wat inkomsten heeft. Ondertussen rukken de Geallieerden op. Een soort didactische remake van Rosselini's Roma, città aperta (1945), waarbij de personages, overigens gespeeld door goede acteurs, ieder een politiek standpunt vertegenwoordigen. Technisch interessant doordat scènes in één vaste camera-instelling zijn opgenomen, met een door de regisseur zelf ontwikkelde Pancinor-zoomlens.

General Della Rovere

1959 | Oorlogsfilm, Experimenteel

Italië 1959. Oorlogsfilm van Roberto Rossellini. Met o.a. Hannes Messemer, Giovanna Ralli, Sandra Milo en Vittorio De Sica.

Genua, 1943. Grimaldi speelt een oplichter die zich voordoet als kolonel in het Italiaanse leger zodat hij in staat is de familie van Nazi krijgsgevangenen geld af te troggelen. Als hij betrapt wordt door de Gestapo moet hij zich om het er levend vanaf te brengen voordoen als General Della Rovera, een verzetsleider die net om het leven gebracht is door de Nazi's. Zodat hij uit kan vissen wat de identiteit is van een andere gezochte verzetsleider.

La strada

1954 | Drama

Italië 1954. Drama van Federico Fellini. Met o.a. Anthony Quinn, Giulietta Masina, Richard Basehart, Aldo Silvani en Marcella Rovere.

Wellicht Fellini's ontroerendste film, over de jonge Gelsomina (Masina, de echtgenote van de regisseur) die door de knorrige boeienkoning Zampano (Quinn) van haar familie wordt gekocht om hem te assisteren bij zijn act. Haar opgeruimde gemoed maakt het zware zwervende bestaan nog enigszins draaglijk. En dan valt haar oog op een leuke acrobaat. Masina draagt de film met haar meisjesachtige onschuld, maar Quinn imponeert zeker ook als gevoelige bruut. Overgangsfilm tussen Fellini's eerdere neorealistische en zijn latere surreële werk. Oscar voor beste niet-Engelstalige film.

Angst

1954 | Drama

Duitsland​/​​Italië 1954. Drama van Roberto Rossellini. Met o.a. Mathias Wieman, Ingrid Bergman, Renate Mannhardt, Kurt Kreuger en Elise Aulinger.

Franz Graf Treuberg, Sergio Amidi en Rossellini bewerkten Stefan Zweigs novelle Angst over een vrouw, die haar echtgenoot bedriegt en dan gechanteerd wordt door een vrouw, die haar geheim dreigt te onthullen aan haar man. Ze slaat uit het lood en raakt volledig ontmoedigd en wordt bijna tot zelfmoord gedreven, maar ter elfder ure wordt ze ervan weerhouden door haar echtgenoot, die echter zelf achter het complot zat. Wordt beschouwd als een dieptepunt in de carrière van Rossellini en Bergman. De fotografie werd verzorgd door Carlo Carlini en Heinz Schnackertz.

I vitelloni

1953 | Drama, Experimenteel, Komedie

Italië​/​​Frankrijk 1953. Drama van Federico Fellini. Met o.a. Franco Fabrizi, Franco Interlenghi, Alberto Sordi, Leonora Ruffo en Riccardo Fellini.

In een Italiaans kustplaatsje brengt een groepje werkeloze jongemannen hun tijd lummelend en zoekend naar vermaak door, tot een van hen moet trouwen met zijn zwangere vriendin. Verantwoordelijkheid voor werk en gezin leert hij met de nodige moeite dragen en ook zijn bevriende zwager neemt de eerste stappen naar een volwassener gedrag. Deze zedenkomedie met autobiografische elementen was de eerste belangrijke Fellini-film die met ironische observatie van personages en milieu het moralisme mist dat zijn beroemdere films uit de jaren 1950-60 nog wel eens ontsiert. Scenario van regisseur Fellini, Tullio Pinelli en Ennio Flaiano. Camerawerk van Otello Martelli, Luciano Trasatti en Carlo Carlini.