Claudia Tronnier: productie en montage.
Er zijn 11 films gevonden.

Luks Glück

2010 | Drama

Duitsland 2010. Drama van Ayse Polat. Met o.a. René Vaziri, Aylin Tezel en Kida Khodr Ramadan.

Charmante tragikomedie over een Duits-Turks gezin dat de lotto wint. Het lijkt het begin van het grote geluk, maar zoals zo vaak loopt het allemaal anders. De nieuwe rijkdom scheurt het gezin uiteen, als jongste zoon Luk besluit zijn gehele aandeel in de muziekcarrière van zijn ex-vriendin te storten. Ironisch genoeg stond het geluk ook regisseur Polat niet aan haar zijde: maar liefst zes jaar duurde het eer zij Luks Glück kon voltooien, nadat vrijwel elk bedrijf waar ze mee samenwerkte failliet ging.

Drei gegen Troja

2005 | Avonturenfilm, Komedie

Duitsland​/​​Turkije 2005. Avonturenfilm van Hussi Kutlucan. Met o.a. Hussi Kutlucan, Lars Rudolph, Augustin Thula, Hilmi Sözer en Engin Akcelik.

Charmante tragikomedie over een Duits-Turks gezin dat de lotto wint. Het lijkt het begin van het grote geluk, maar zoals zo vaak loopt het allemaal anders. De nieuwe rijkdom scheurt het gezin uiteen, als jongste zoon Luk besluit zijn gehele aandeel in de muziekcarrière van zijn ex-vriendin te storten. Ironisch genoeg stond het geluk ook regisseur Polat niet aan haar zijde: maar liefst zes jaar duurde het eer zij Luks Glück kon voltooien, nadat vrijwel elk bedrijf waar ze mee samenwerkte failliet ging.

Kleine Freiheit

2003 | Drama

Duitsland 2003. Drama van Yüksel Yavuz. Met o.a. Cagdas Bozkurt, Leroy Delmar, Necmettin Çobanoglu, Sunay Girisken en Nazmî Kirik.

Ernstig migrantendrama over illegale Turks-Koerdische tiener Baran (Bozkurt) die in woonplaats Hamburg de man wil doden die volgens hem verantwoordelijk is voor de politiek gemotiveerde moord op zijn ouders in Zuidoost-Turkije. De broodnodige verluchting komt van de bloeiende vriendschap tussen de tiener en een jonge landloze illegale Afrikaan. Televisiefilm Kleine Freiheit zit inhoudelijk goed in elkaar én de film is esthetisch plezierig, mede dankzij inventief gebruik van Barans videobeelden als metafoor voor vervagende herinneringen. Gedraaid door publieke zender ZDF op locatie in de bonte Hamburgse volkswijk St. Pauli, bekostigd met gemeentegelden van Hamburg en Berlijn en met federale subsidies.

Khamosh Pani: Silent Waters

2003 | Drama

Pakistan​/​​Duitsland​/​​Frankrijk 2003. Drama van Sabiha Sumar. Met o.a. Kirron Kher, Aamir Malik, Arshad Mahmud, Salman Shahid en Shilpa Shukla.

Festivalfavoriet Silent Waters opent knus met familietafereeltjes in een kleurrijk Pakistaans stadje. Maar het is 1979 en de lange arm van generaal Zia ul-Haq krijgt langzaam greep op de gemeenschap. Het pijnlijke verleden van arme weduwe Ayesha (Kiron Kher) speelt op als haar zoon Saleem (Aamir Ali Malik) samen met de (mannelijke) jeugd warmloopt voor de jihad. Eerste speelfilm van de Pakistaanse Sabiha Sumar (1961) die eerder documentaires maakte over beknotte Pakistaanse vrouwen in 1979 (Who Will Cast the First Stone) en in 1999 (Don't Ask Why). Sumar studeerde politicologie, internationale betrekkingen en filmwetenschappen in de Verenigde Staten.

Teknolust

2002 | Sciencefiction, Romantiek, Fantasy

Verenigde Staten​/​​Duitsland​/​​Verenigd Koninkrijk 2002. Sciencefiction van Lynn Hershman-Leeson. Met o.a. Tilda Swinton, Jeremy Davies, James Urbaniak, John O'Keefe en Karen Black.

Een biogenetica met de sublieme naam Rosetta Stone experimenteert met haar eigen DNA en creëert drie 'Self Replicating Automatons', of SRA's, die ondanks verschillende kleuren exact op haar lijken (en ook worden gespeeld door Tilda Swinton). Ruby, de rode SRA, gaat op zoek naar mannelijk voorplantingsmateriaal voor haarzelf en haar blauwe en gele digitale zusters. Lynn Hershman-Leeson, die met Swinton eerder Conceiving Ada maakte, levert een sci-fi fantasy film af die waarschijnlijk grappiger had moeten zijn en eerder een retrosfeer heeft dan een futuristische look.

In den Tag hinein

2001 | Drama

Duitsland 2001. Drama van Maria Speth. Met o.a. Sabine Timoteo, Hiroki Mano, Florian Müller-Mohrungen, Sabine Riedel en Nicole Marischka.

Vroeger verstopte zij zich in de kast en wachtte daar net zo lang tot iemand haar vond, vertelt de Berlijnse Lynn over zichzelf. Niet dat de toehoorder haar verstaat, want dat is de Japanse student Koji die nog geen Duits kan. De communicatie met haar andere vriendje David verloopt eveneens stroef, aangezien hij volop traint voor het WK zwemmen. Eigenlijk wacht Lynn nog steeds in de kast, alleen heet die kast nu Berlijn. Waar ze op wacht weet ze zelf niet eens. Om de tijd te verdrijven werkt ze wat in een cafetaria en als danseres en hangt ze rond. Voor de kijker dringt zich het zinloze, tijdloze ervan steeds meer op. De kast, de inwisselbare grote stad, krijgt een imponerende rol. Cameraman Reinhold Vorschneider maakte de stedelijk kilte overrompelend en mooi. Ieder shot is zorgvuldig gekozen en door bijna alleen maar 's nacht of tijdens scherming te filmen heeft alles een deerniswekkende blauwe gloed. Deze afstudeerfilm van scenariste/regisseuse Maria Speth, die een Tiger Award in Rotterdam verdiende, oogt als een westerse versie van moderne filmhuisfilms uit Hong Kong en Taiwan.

Bernsteinsucher

1999 | Documentaire, Drama

Duitsland​/​​Rusland 1999. Documentaire van Oleg Morosow.

Vroeger verstopte zij zich in de kast en wachtte daar net zo lang tot iemand haar vond, vertelt de Berlijnse Lynn over zichzelf. Niet dat de toehoorder haar verstaat, want dat is de Japanse student Koji die nog geen Duits kan. De communicatie met haar andere vriendje David verloopt eveneens stroef, aangezien hij volop traint voor het WK zwemmen. Eigenlijk wacht Lynn nog steeds in de kast, alleen heet die kast nu Berlijn. Waar ze op wacht weet ze zelf niet eens. Om de tijd te verdrijven werkt ze wat in een cafetaria en als danseres en hangt ze rond. Voor de kijker dringt zich het zinloze, tijdloze ervan steeds meer op. De kast, de inwisselbare grote stad, krijgt een imponerende rol. Cameraman Reinhold Vorschneider maakte de stedelijk kilte overrompelend en mooi. Ieder shot is zorgvuldig gekozen en door bijna alleen maar 's nacht of tijdens scherming te filmen heeft alles een deerniswekkende blauwe gloed. Deze afstudeerfilm van scenariste/regisseuse Maria Speth, die een Tiger Award in Rotterdam verdiende, oogt als een westerse versie van moderne filmhuisfilms uit Hong Kong en Taiwan.

Slow Motion Apocalypse

1998 | Drama

Verenigde Staten 1998. Drama van Christopher Anderson. Met o.a. Bettina Hurzner, Rehane Abrahams, Ross Cambell en Kevin Evensen.

Vroeger verstopte zij zich in de kast en wachtte daar net zo lang tot iemand haar vond, vertelt de Berlijnse Lynn over zichzelf. Niet dat de toehoorder haar verstaat, want dat is de Japanse student Koji die nog geen Duits kan. De communicatie met haar andere vriendje David verloopt eveneens stroef, aangezien hij volop traint voor het WK zwemmen. Eigenlijk wacht Lynn nog steeds in de kast, alleen heet die kast nu Berlijn. Waar ze op wacht weet ze zelf niet eens. Om de tijd te verdrijven werkt ze wat in een cafetaria en als danseres en hangt ze rond. Voor de kijker dringt zich het zinloze, tijdloze ervan steeds meer op. De kast, de inwisselbare grote stad, krijgt een imponerende rol. Cameraman Reinhold Vorschneider maakte de stedelijk kilte overrompelend en mooi. Ieder shot is zorgvuldig gekozen en door bijna alleen maar 's nacht of tijdens scherming te filmen heeft alles een deerniswekkende blauwe gloed. Deze afstudeerfilm van scenariste/regisseuse Maria Speth, die een Tiger Award in Rotterdam verdiende, oogt als een westerse versie van moderne filmhuisfilms uit Hong Kong en Taiwan.

Ich Chef, Du Turnschuh

1998 | Drama, Komedie

Duitsland 1998. Drama van Hussi Kutlucan. Met o.a. Hussi Kutlucan, Wiebke Inn, Senta Moira, Jules Gund en Özay Fecht.

Vroeger verstopte zij zich in de kast en wachtte daar net zo lang tot iemand haar vond, vertelt de Berlijnse Lynn over zichzelf. Niet dat de toehoorder haar verstaat, want dat is de Japanse student Koji die nog geen Duits kan. De communicatie met haar andere vriendje David verloopt eveneens stroef, aangezien hij volop traint voor het WK zwemmen. Eigenlijk wacht Lynn nog steeds in de kast, alleen heet die kast nu Berlijn. Waar ze op wacht weet ze zelf niet eens. Om de tijd te verdrijven werkt ze wat in een cafetaria en als danseres en hangt ze rond. Voor de kijker dringt zich het zinloze, tijdloze ervan steeds meer op. De kast, de inwisselbare grote stad, krijgt een imponerende rol. Cameraman Reinhold Vorschneider maakte de stedelijk kilte overrompelend en mooi. Ieder shot is zorgvuldig gekozen en door bijna alleen maar 's nacht of tijdens scherming te filmen heeft alles een deerniswekkende blauwe gloed. Deze afstudeerfilm van scenariste/regisseuse Maria Speth, die een Tiger Award in Rotterdam verdiende, oogt als een westerse versie van moderne filmhuisfilms uit Hong Kong en Taiwan.

Gomez - Kopf oder Zahl

1998 | Drama, Familiefilm

Duitsland 1998. Drama van Edward Berger. Met o.a. Antonio Wannek, Lou Bihler, Michael Schenk, Heinz-Werner Kraehkamp en Dagmar Manzel.

Vroeger verstopte zij zich in de kast en wachtte daar net zo lang tot iemand haar vond, vertelt de Berlijnse Lynn over zichzelf. Niet dat de toehoorder haar verstaat, want dat is de Japanse student Koji die nog geen Duits kan. De communicatie met haar andere vriendje David verloopt eveneens stroef, aangezien hij volop traint voor het WK zwemmen. Eigenlijk wacht Lynn nog steeds in de kast, alleen heet die kast nu Berlijn. Waar ze op wacht weet ze zelf niet eens. Om de tijd te verdrijven werkt ze wat in een cafetaria en als danseres en hangt ze rond. Voor de kijker dringt zich het zinloze, tijdloze ervan steeds meer op. De kast, de inwisselbare grote stad, krijgt een imponerende rol. Cameraman Reinhold Vorschneider maakte de stedelijk kilte overrompelend en mooi. Ieder shot is zorgvuldig gekozen en door bijna alleen maar 's nacht of tijdens scherming te filmen heeft alles een deerniswekkende blauwe gloed. Deze afstudeerfilm van scenariste/regisseuse Maria Speth, die een Tiger Award in Rotterdam verdiende, oogt als een westerse versie van moderne filmhuisfilms uit Hong Kong en Taiwan.

Binningers Birne

1998 | Drama, Experimenteel

Duitsland 1998. Drama van Andrew Hood. Met o.a. Bruno Cathomas, Nora Steiner, Regina Felber en Jürgen König.

Vroeger verstopte zij zich in de kast en wachtte daar net zo lang tot iemand haar vond, vertelt de Berlijnse Lynn over zichzelf. Niet dat de toehoorder haar verstaat, want dat is de Japanse student Koji die nog geen Duits kan. De communicatie met haar andere vriendje David verloopt eveneens stroef, aangezien hij volop traint voor het WK zwemmen. Eigenlijk wacht Lynn nog steeds in de kast, alleen heet die kast nu Berlijn. Waar ze op wacht weet ze zelf niet eens. Om de tijd te verdrijven werkt ze wat in een cafetaria en als danseres en hangt ze rond. Voor de kijker dringt zich het zinloze, tijdloze ervan steeds meer op. De kast, de inwisselbare grote stad, krijgt een imponerende rol. Cameraman Reinhold Vorschneider maakte de stedelijk kilte overrompelend en mooi. Ieder shot is zorgvuldig gekozen en door bijna alleen maar 's nacht of tijdens scherming te filmen heeft alles een deerniswekkende blauwe gloed. Deze afstudeerfilm van scenariste/regisseuse Maria Speth, die een Tiger Award in Rotterdam verdiende, oogt als een westerse versie van moderne filmhuisfilms uit Hong Kong en Taiwan.