Wolfgang Aichholzer: camera en muziek.
Er zijn 5 films gevonden.

Wie Tag und Nacht

2013 | Komedie

Duitsland 2013. Komedie van Sibylle Tafel. Met o.a. Thomas Sarbacher, Petra Kelling en Vedat Erincin.

Weduwnaar Oliver Maibach (Sarbacher) drijft met moeder Elisabeth (Kelling) de familiebakkerij; hij het ambacht, zij zo'n beetje de rest. Op een dag ontmoet de permanent vermoeide broodjesbakker de levendige celliste Greta (Müller-Elmau). En langzaam daagt het hem dat er wellicht nog meer is in het leven dan alleen 's ochtends om twee uur met deeg in de weer zijn. Oubollige dertien-in-een-dozijn-dramedy van tv-filmroutinier Tafel (München, 1966) waarin iedereen nog lang en gelukkig leeft. Verplichte feelgoodmulticulti is er in de figuur van een aimabele oudere Turkse groenteboer die dreigt te worden gerepatrieerd.

Sperling und das große Ehrenwort

2000 | Misdaad, Thriller

Duitsland 2000. Misdaad van Sybille Tafel en Sibylle Tafel. Met o.a. Dieter Pfaff, Gesche Tebbenhof, Achim Grubel, Felix Eitner en Anna Böttcher.

Weduwnaar Oliver Maibach (Sarbacher) drijft met moeder Elisabeth (Kelling) de familiebakkerij; hij het ambacht, zij zo'n beetje de rest. Op een dag ontmoet de permanent vermoeide broodjesbakker de levendige celliste Greta (Müller-Elmau). En langzaam daagt het hem dat er wellicht nog meer is in het leven dan alleen 's ochtends om twee uur met deeg in de weer zijn. Oubollige dertien-in-een-dozijn-dramedy van tv-filmroutinier Tafel (München, 1966) waarin iedereen nog lang en gelukkig leeft. Verplichte feelgoodmulticulti is er in de figuur van een aimabele oudere Turkse groenteboer die dreigt te worden gerepatrieerd.

Falsche Liebe

1998 | Drama

Duitsland 1998. Drama van Sibylle Tafel. Met o.a. Andrea Sawatzki, Susanne Bormann, Dieter Landuris, Peter Lerchbaumer en Marie-Lou Sellem.

Weduwnaar Oliver Maibach (Sarbacher) drijft met moeder Elisabeth (Kelling) de familiebakkerij; hij het ambacht, zij zo'n beetje de rest. Op een dag ontmoet de permanent vermoeide broodjesbakker de levendige celliste Greta (Müller-Elmau). En langzaam daagt het hem dat er wellicht nog meer is in het leven dan alleen 's ochtends om twee uur met deeg in de weer zijn. Oubollige dertien-in-een-dozijn-dramedy van tv-filmroutinier Tafel (München, 1966) waarin iedereen nog lang en gelukkig leeft. Verplichte feelgoodmulticulti is er in de figuur van een aimabele oudere Turkse groenteboer die dreigt te worden gerepatrieerd.

Ein Mann fällt nicht vom Himmel

1998 | Romantiek

Duitsland 1998. Romantiek van Sibylle Tafel. Met o.a. Roman Knizka, Katrin Bühring, Maria Bachmann, Tamara Rohloff en August Schmölzer.

Weduwnaar Oliver Maibach (Sarbacher) drijft met moeder Elisabeth (Kelling) de familiebakkerij; hij het ambacht, zij zo'n beetje de rest. Op een dag ontmoet de permanent vermoeide broodjesbakker de levendige celliste Greta (Müller-Elmau). En langzaam daagt het hem dat er wellicht nog meer is in het leven dan alleen 's ochtends om twee uur met deeg in de weer zijn. Oubollige dertien-in-een-dozijn-dramedy van tv-filmroutinier Tafel (München, 1966) waarin iedereen nog lang en gelukkig leeft. Verplichte feelgoodmulticulti is er in de figuur van een aimabele oudere Turkse groenteboer die dreigt te worden gerepatrieerd.

The High Crusade

1994 | Komedie, Sciencefiction, Fantasy, Avonturenfilm

Duitsland 1994. Komedie van Klaus Knoesel en Holger Neuhäuser. Met o.a. John Rhys-Davies, Rick Overton, Michael Des Barres, Catherine Punch en Patrick Brymer.

Plaats van handeling: een burcht ergens in Engeland. De tijd: kort voor het begin van de kruistochten. Alle dappere ridders bereiden zich voor op hun mars naar Jeruzalem. Plotseling verschijnt aan het firmament een buitenaards ruimteschip, dat op aarde landt. Het luik gaat open en naar buiten treedt de verkenningsgroep van een vreemde planeet, die informatie moet inwinnen voor een mogelijke verovering van de aarde. Twee werelden botsen op elkaar. Dit op zich grappige gegeven wordt helaas door een armzalig scenario en een regelrecht dilettantistische regie om zeep geholpen. Wat rest is een door de vele speciale effecten overschreden budget en een filmspektakel dat maar niet leuk wil worden. Geproduceerd door Roland Emmerich, die als uitvoerend producent/scenarioschrijver/regisseur van INDEPEDENCE DAY (1996) veel hoger zou scoren. Het scenario is van Robert G. Brown en Jürgen Egger naar het boek van Poul Anderson. Het camerawerk is van Wolfgang Aichholzer. Dolby.