Catherine Turney: scenario.
Er zijn 4 films gevonden.

Cry Wolf

1947 | Avonturenfilm, Misdaad, Mysterie

Verenigde Staten 1947. Avonturenfilm van Peter Godfrey. Met o.a. Barbara Stanwyck, Errol Flynn, Geraldine Brooks, Richard Basehart en Jerome Cowan.

Een statische combinatie van mysterie en avontuur met Stanwyck die achter familiegeheimen probeert te komen op het landgoed van haar overleden echtgenoot. Scenario van Catherine Turney. Camerawerk van Carl Guthrie.

The Man I Love

1946 | Drama, Muziek

Verenigde Staten 1946. Drama van Raoul Walsh en John Maxwell. Met o.a. Ida Lupino, Robert Alda, Bruce Bennett, Andrea King en Dolores Moran.

Een handig, goed gespeeld melodrama met Ida als nachtclubzangeres Petey Brown die verliefd wordt op een gangster die voor geen cent deugt Nicky Toresca (Alda). Vergeet de logica en ga onderuitzitten om te genieten. Deze film was de inspiratiebron voor Scorseses NEW YORK, NEW YORK. Scenario van Catherine Turney en Joe Pagano naar de roman van Maritta Wolff. Camerawerk van Sid Hickox.

Of Human Bondage

1946 | Romantiek, Drama

Verenigde Staten 1946. Romantiek van Edmund Goulding. Met o.a. Paul Henreid, Eleanor Parker, Alexis Smith, Edmund Gwenn en Patric Knowles.

Tweede verfilming van de roman van W. Somerset Maugham, ditmaal met Henreid als de geobsedeerde kunstenaar/dokter, die vernederd wordt door Parker als het verlopen barmeisje. Meer geforceerd dan de versie van 1934, is deze film ten onrechte in de vergeethoek geraakt, want alleen al de prestatie van Henreid loont de moeite van het kijken. Parker is veel te beschaafd om een geloofwaardige Mildred neer te zetten. Het scenario werd ditmaal geschreven door Catherine Turney, die het verhaal meer vanuit een vrouwelijk standpunt benadert. Achter de camera stond Peverell Marley en Erich Wolfgang Korngold componeerde een geniale score voor compleet orkest. Een derde versie volgde in 1964.

A Stolen Life

1946 | Drama

Verenigde Staten 1946. Drama van Curtis Bernhardt. Met o.a. Bette Davis, Glenn Ford, Dane Clark, Walter Brennan en Bruce Bennett.

Een tweelingzus neemt haar zusters plaats in als vrouw van de man van wie beiden houden. Een vakkundig geregisseerd, maar vergezocht damesdrama met Davis in een dubbelrol. Een nieuwe versie van de Britse film uit 1939 met Elisabeth Bergner. Scenario van Catherine Turney en Margaret Buell Wilder naar een roman van Karel J. Benes. Camerawerk werd verzorgd door Sol Polito en Ernest Haller.