Julia Maraval: cast.
Er zijn 12 films gevonden.

La vie à mains nues

2004 | Drama

Frankrijk 2004. Drama van Sébastien Grall. Met o.a. François Comar, Julia Maraval, Claire Nadeau en Christine Citti.

Het eigen arbeidersmilieu ontstijgen is in de 21ste eeuw een toenemend alomtegenwoordige ambitie. In La vie à mains nues ('Het leven met blote handen') volgt Simon (Comar) juist de omgekeerde weg. Hoog opgeleid en klaar voor een carrière in marketing, heeft hij een heel andere passie: metselaar worden en huizen bouwen. Wachtend op de eerste topjob gaat hij tijdelijk bij een bevriende aannemer op de bouw werken. Maar wat vinden zijn naasten ervan? Grall regisseerde in 1995 een sterke film over het Franse WO II-kamp Les Milles, maar levert alweer jaren uiteenlopende tv-producties af.

Les déracines

2001 | Drama

Frankrijk 2001. Drama van Jacques Renard. Met o.a. Julia Maraval, Luce Mouchel en Georges Corraface.

Het eigen arbeidersmilieu ontstijgen is in de 21ste eeuw een toenemend alomtegenwoordige ambitie. In La vie à mains nues ('Het leven met blote handen') volgt Simon (Comar) juist de omgekeerde weg. Hoog opgeleid en klaar voor een carrière in marketing, heeft hij een heel andere passie: metselaar worden en huizen bouwen. Wachtend op de eerste topjob gaat hij tijdelijk bij een bevriende aannemer op de bouw werken. Maar wat vinden zijn naasten ervan? Grall regisseerde in 1995 een sterke film over het Franse WO II-kamp Les Milles, maar levert alweer jaren uiteenlopende tv-producties af.

Marie Tempête

2000 |

Frankrijk 2000. Denis Malleval. Met o.a. Julia Maraval, Jean-François Vlerick, Stanislas Crevillén, Emma Colberti en Anne Jacquemin.

Het eigen arbeidersmilieu ontstijgen is in de 21ste eeuw een toenemend alomtegenwoordige ambitie. In La vie à mains nues ('Het leven met blote handen') volgt Simon (Comar) juist de omgekeerde weg. Hoog opgeleid en klaar voor een carrière in marketing, heeft hij een heel andere passie: metselaar worden en huizen bouwen. Wachtend op de eerste topjob gaat hij tijdelijk bij een bevriende aannemer op de bouw werken. Maar wat vinden zijn naasten ervan? Grall regisseerde in 1995 een sterke film over het Franse WO II-kamp Les Milles, maar levert alweer jaren uiteenlopende tv-producties af.

Nora

1998 | Drama

Frankrijk​/​​Duitsland 1998. Drama van Edouard Molinaro. Met o.a. Jean-Michel Dupuis, Leslie Malton, Julia Maraval, Jacques Perrin en Andreas Elsholz.

Het eigen arbeidersmilieu ontstijgen is in de 21ste eeuw een toenemend alomtegenwoordige ambitie. In La vie à mains nues ('Het leven met blote handen') volgt Simon (Comar) juist de omgekeerde weg. Hoog opgeleid en klaar voor een carrière in marketing, heeft hij een heel andere passie: metselaar worden en huizen bouwen. Wachtend op de eerste topjob gaat hij tijdelijk bij een bevriende aannemer op de bouw werken. Maar wat vinden zijn naasten ervan? Grall regisseerde in 1995 een sterke film over het Franse WO II-kamp Les Milles, maar levert alweer jaren uiteenlopende tv-producties af.

Soleil

1997 | Oorlogsfilm

Italië​/​​Frankrijk​/​​Duitsland 1997. Oorlogsfilm van Roger Hanin. Met o.a. Sophia Loren, Philippe Noiret, Roger Hanin, Marianne Sägebrecht en Nicolas Olczyk.

Het eigen arbeidersmilieu ontstijgen is in de 21ste eeuw een toenemend alomtegenwoordige ambitie. In La vie à mains nues ('Het leven met blote handen') volgt Simon (Comar) juist de omgekeerde weg. Hoog opgeleid en klaar voor een carrière in marketing, heeft hij een heel andere passie: metselaar worden en huizen bouwen. Wachtend op de eerste topjob gaat hij tijdelijk bij een bevriende aannemer op de bouw werken. Maar wat vinden zijn naasten ervan? Grall regisseerde in 1995 een sterke film over het Franse WO II-kamp Les Milles, maar levert alweer jaren uiteenlopende tv-producties af.

Les aveux de l'innocent

1996 | Komedie, Thriller

Frankrijk​/​​België 1996. Komedie van Jean-Pierre Améris. Met o.a. Bruno Putzulu, Elizabeth Depardieu, Michèle Laroque, Julia Maraval en Jean-François Stévenin.

Het eigen arbeidersmilieu ontstijgen is in de 21ste eeuw een toenemend alomtegenwoordige ambitie. In La vie à mains nues ('Het leven met blote handen') volgt Simon (Comar) juist de omgekeerde weg. Hoog opgeleid en klaar voor een carrière in marketing, heeft hij een heel andere passie: metselaar worden en huizen bouwen. Wachtend op de eerste topjob gaat hij tijdelijk bij een bevriende aannemer op de bouw werken. Maar wat vinden zijn naasten ervan? Grall regisseerde in 1995 een sterke film over het Franse WO II-kamp Les Milles, maar levert alweer jaren uiteenlopende tv-producties af.

Les agneaux

1996 | Drama

Zwitserland​/​​Frankrijk 1996. Drama van Marcel Schüpbach. Met o.a. Richard Berry, Brigitte Roüan, Julia Maraval, Alexis Tomassian en Roger Jendly.

Het eigen arbeidersmilieu ontstijgen is in de 21ste eeuw een toenemend alomtegenwoordige ambitie. In La vie à mains nues ('Het leven met blote handen') volgt Simon (Comar) juist de omgekeerde weg. Hoog opgeleid en klaar voor een carrière in marketing, heeft hij een heel andere passie: metselaar worden en huizen bouwen. Wachtend op de eerste topjob gaat hij tijdelijk bij een bevriende aannemer op de bouw werken. Maar wat vinden zijn naasten ervan? Grall regisseerde in 1995 een sterke film over het Franse WO II-kamp Les Milles, maar levert alweer jaren uiteenlopende tv-producties af.

Le bel été 1914

1996 | Historische film

Frankrijk 1996. Historische film van Christian de Chalonge. Met o.a. Claude Rich, Maria Pacôme, Hippolyte Girardot, Judith Henry en Marianne Denicourt.

Het eigen arbeidersmilieu ontstijgen is in de 21ste eeuw een toenemend alomtegenwoordige ambitie. In La vie à mains nues ('Het leven met blote handen') volgt Simon (Comar) juist de omgekeerde weg. Hoog opgeleid en klaar voor een carrière in marketing, heeft hij een heel andere passie: metselaar worden en huizen bouwen. Wachtend op de eerste topjob gaat hij tijdelijk bij een bevriende aannemer op de bouw werken. Maar wat vinden zijn naasten ervan? Grall regisseerde in 1995 een sterke film over het Franse WO II-kamp Les Milles, maar levert alweer jaren uiteenlopende tv-producties af.

Dis-moi oui...

1995 | Komedie

Frankrijk 1995. Komedie van Alexandre Arcady. Met o.a. Jean-Hugues Anglade, Julia Maraval, Claude Rich, Valérie Kaprisky en Patrick Braoudé.

Kinderarts dokter St[KA1]ephane Villiers (Anglade) is de benijdenswaardigste vrijgezel van Bordeaux. Hij is rond de dertig, succesvol en werkt in de chique priv[KA1]ekliniek van zijn vader, professor Villiers (Rich). Ooit zal dat alles aan hem toebehoren. Het leven in de stad aan de Gironde is mooi, iedereen bezit de nieuwste electronische speelgoedjes, luxe terreinwagens en fraaie appartementen. Tussen het rokkenjagen en het wagen van een gokje in een illegale speelhol, is er ook nog wat werk. Op een avond wordt St[KA1]ephane geconfronteerd met een meisje op zijn stoep, Eva (Maraval). Hij denkt dat het een scholiere is die de bus of de trein gemist heeft, maar het verleidelijke wichtje vertelt hem dat ze thuis mishandeld wordt. Hij wil haar wel voor de nacht onderdak verlenen, maar hij raakt niet meer van haar af. Om een lang verhaal kort te maken: ze lijdt aan een bijzondere hersentumor, die dokter Villiers moet verhelpen. Een dergelijke operatie is nog nooit uitgevoerd! De afloop laat zich raden. De kwaal is overigens authentiek, maar verder is de film volslagen ongeloofwaardig en het scenario van Olivier Dazat, Antoine Lacomblez en Arcady is ronduit slecht en oppervlakkig. Positief aan deze idiote, stroperige film zijn de volgende zaken die de waardering bepaald hebben: hunkerende ziekenhuispsychologe Nathalie, is lief, mooi en echt; Laforêt als moeder van Eva stelt haar oude fans niet teleur; de beelden van Robert Alazraki geven je zin om eens tijdens een vakantie Bordeaux te bezoeken en last, but not least, de muziek van Philippe Sarde beantwoordt aan de verwachtingen. Dolby-geluid.

Julie Lescaut : Ruptures

1994 | Misdaad

Frankrijk​/​​Duitsland​/​​Zwitserland 1994. Misdaad van Josée Dayan. Met o.a. Véronique Genest, Jérôme Anger, Mouss Diouf, Alexis Desseaux en Maxime Leroux.

Een oude Chinese kruidenier is het slachtoffer van een moordaanslag. Wanneer de politie arriveert slaat zijn kok op de vlucht. In haar onderzoek stuit Julie Lescaut (Genest) op een huwelijksbureau met een clientèle die uitsluitend bestaat uit gefortuneerde Aziaten. Het hele zaakje riekt echter erg naar vrouwenhandel en hoe dieper Julie graaft, hoe meer ellende ze ontdekt. Een policier met centraal de bijna meest mensonwaardige misdaad: het smokkelen van vrouwen die de hoop koesteren op een nieuw bestaan, maar eindigen aan de rand van de maatschappij. Goede bedoelingen, naar een routineus, goed geacteerd, scenario van Alexis Lecaye. Voor de fotografie tekende Jean-Pierre Aliphat.

Dis-moi oui

1994 |

Frankrijk 1994. Alexandre Arcady. Met o.a. Nadia Farès, Julia Maraval en Jean-Hugues Anglade.

Een oude Chinese kruidenier is het slachtoffer van een moordaanslag. Wanneer de politie arriveert slaat zijn kok op de vlucht. In haar onderzoek stuit Julie Lescaut (Genest) op een huwelijksbureau met een clientèle die uitsluitend bestaat uit gefortuneerde Aziaten. Het hele zaakje riekt echter erg naar vrouwenhandel en hoe dieper Julie graaft, hoe meer ellende ze ontdekt. Een policier met centraal de bijna meest mensonwaardige misdaad: het smokkelen van vrouwen die de hoop koesteren op een nieuw bestaan, maar eindigen aan de rand van de maatschappij. Goede bedoelingen, naar een routineus, goed geacteerd, scenario van Alexis Lecaye. Voor de fotografie tekende Jean-Pierre Aliphat.

Marie s'en va-t-en guerre

1993 | Komedie, Oorlogsfilm

Canada​/​​Frankrijk 1993. Komedie van David Delrieux. Met o.a. Laure Duthilleul, Julia Maraval, Etienne Chicot, Patrice Bissonnette en Martin Maria Blau.

Normandische kust, 5 juni 1944. De kleine Marie (Maraval) denkt alleen maar aan haar communie die over enkele dagen gevierd wordt. Die nacht landen de geallieerden. Terwijl haar vader de soldaten helpt en haar moeder zich bezig houdt met de verzorging van gewonde bevrijders, is Maraval gids voor een Canadese parachutist van Indiaanse afkomst John (Bissonnette). Ze maakt kennis met de verschrikking van de oorlog, tegelijkertijd wordt ze een voor het eerst verliefd als gevolg van de vriendschap tussen haar en de verdwaalde soldaat. Mooie, melancholische interpretatie van D- Day, gezien door de ogen van een kind, dat volwassen wordt en tegelijkertijd hét avontuur van haar leven beleeft. Het scenario van Robert Valey is niet verstoken van vals sentiment, maar de prent blijft toch bezienswaardig. Prima acteerprestaties van een deels Franse, deels Canadese cast.