Benoit Bruwler: geluid en art direction.
Er zijn 2 films gevonden.

Dagen, maanden, jaren

1996 | Drama, Korte film

Nederland 1996. Drama van Bie Boeykens. Met o.a. Alain van Goethem, Ilse Uitterlinden, Peter Gorissen, André Simon en Frank Focketyn.

Een jonge, zwarte student ziet na zeven jaar zijn moeder toevallig terug op straat in Rotterdam. Op het moment van herkenning denkt zij terug aan de laatste week die ze samen hebben doorgebracht voordat zij hem, zijn broer en hun vader heeft verlaten voor een ander om een totaal nieuw leven te beginnen

Als werkelijkheidszin bestaat moet mogelijkheidszin ook bestaan

1995 | Drama, Mysterie, Experimenteel

België​/​​Nederland 1995. Drama van Franciska Lambrechts. Met o.a. Jolente De Keersmaeker, Sara De Roo, Willy Thomas, Guy Deermul en Jean-Luc Ducourt.

Losjes gebaseerd op het expressionistisch toneeldrama [KL]Die Schw[KA3]armer[KLE](1921) van de Oostenrijkse misantroop Robert Musil. Hierin demonstreert Musil zijn personages het fundamentele onderscheid tussen de noodzakelijkerwijs conventionele manier waarop de mens zich uit, en diens ware wezen, dat echter zonder die uitdrukking inhoudsloos is. Net als in het boek maakte regisseuse Lambrechts, die ook het scenario schreef met Jolente De Keersmaeker en Willy Thomas, er een `tragedy of errors` van waarin onthullingen en bekentenissen elkaar opvolgen zonder tot een onomstotelijke waarheid te voeren en waarin de vraag rijst of men over de werkelijkheid meer te weten kan komen dan doorgaans wordt aangenomen. Maria (De Roo), Thomas (Thomas), Regine (De Keersmaeker) en Anselm (Ducourt) vormen samen De Fantasten, een uitgelezen groepje van jeugdvrienden, die destijds de wereld gingen verbeteren maar die intussen hun illusies hebben verloren in hun maatschappelijke positie. Overspel en driehoeksverhoudingen zijn schering en inslag. De werkelijkheid zit vol wetmatigheden waaraan zij zich dienen te onderwerpen. Daardoor verkeren ze in een crisis. Als mensen zonder eigenschappen kiezen zij bewust voor een een hypothetisch leven waarin alles mogelijk blijft... Oeverloos vervelende praatfilm, uiteraard toneelmatig, een soort ersatz-Godard in zwart-wit, slechts te pruimen door aanhangers van of dwepers met Musil. Beleefde zijn premi[KA2]ere op de Dag van de Belgische Film van het Internationaal Filmfestival van Vlaanderen in 1995, werd geselecteerd voor de Filmfestspiele van Berlijn (Forum des jungen Films) maar kwam nadien nog nauwelijks in roulatie.