Harry Dunkinson: cast.
Er zijn 16 films gevonden.

The Ferocious Pal

1934 | Western

Verenigde Staten 1934. Western van Spencer Gordon Bennet. Met o.a. Ruth Sullivan, Gene Tolar, Robert Manning, Tom London en Harry Dunkinson.

Aardige dieren-western voor jongeren rond de hond Kazan die - uiteraard onterecht - wordt verondersteld een moordenaar van schapen te zijn inplaats van hun beschermer. Joe Roach schreef voor producent Sol Lesser. Tolar, de baas van de hond, deed goed werk, en datzelfde gold voor cameraman Edward Kull.

Silver Valley

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Ben Stoloff. Met o.a. Tom Mix, Dorothy Dwan, Philo McCullough, Jocky Hoefli en Tom Kennedy.

Als knutselaar is Mix niks: hij probeert een vliegtuig in elkaar te zetten, maar dat wordt alleen maar een taxi die alles beschadigt, de auto van Dwan inbegrepen. Hij wordt ontslagen, maar wordt gelukkig spoedig sheriff en dat ligt hem beter. Zijn voorgangers zijn in snel tempo door een bende uit de weg geruimd, maar op Mix zullen ze hun tanden stuk bijten. Daarbij weet hij Dwan uit hun handen te redden en de boosheid slaat over in verliefdheid. Harry Sinclair Drago schreef en Harold Lipsitz bewerkte. Daniel Clark nam alles weer keurig op.

The Desert's Price

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van W.S. Van Dyke. Met o.a. Buck Jones, Florence Gilbert, Edna Marion, Ernest Butterworth en Arthur Houseman.

Het thema van het boek van William MacLeod Raine (bewerkt door Charles Darnton) is: vee-ranchers tegen schapenhouders. Buck Jones is een eerlijke rancher, die Florence Gilbert onder zijn hoede neemt, en haar schapen erbij als haar vader op beestachtige wijze wordt vermoord. De dader ontloopt zijn gerechte straf niet, zoals dat in een goede western gebruik is. Reginald Lyons was de cameraman.

Lash of the Whip

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Francis Ford. Met o.a. Ashton Dearholt, Harry Dunkinson, Florence Gilbert, Francis Ford en Frank Baker.

Ford is tegen de aanleg van een spoorlijn en de held moet zorgen dat de problemen worden opgelost. In plaats van met revolvers doet hij dat met een zweep, zoals na hem Lash LaRue en Whip Wilson. Ford was ook de scenarist voor producent Ben Wilson. Dearholt was een apart fenomeen, die van alles en nog wat deed: hoofdrollen in B-produkties zoals deze western, B-rollen, maar ook produktie- en regiewerk. Toen hij in 1942 stierf, was hij niet meer actief. Hij starte in 1917 en werd vooral bekend door huwelijken met de actrices Helene Rosson en Florence Gilbert.

The Fast Mail

1922 | Western

Verenigde Staten 1922. Western van Bernard J. Durning. Met o.a. Buck Jones, Eileen Percy, James Mason, William Steele en Adolphe Menjou.

Buck Jones, een cowboy, komt in de problemen als hij Percy in bescherming neemt, zoals een hoffelijke cowboy dat nu eenmaal deed in die dagen. THE FAST MAIL van Lincoln J. Carter werd door Agnes Parsons en Jacques Jaccard bewerkt. Adolphe Menjou speelde sinds 1916 kleine rolletjes, maar in 1923 werd hij een ster. James Mason is niet de befaamde acteur die wij van later kennen; deze Mason speelde tot in de jaren dertig in tientallen westerns bijrolletjes.

The Primal Law

1921 | Western

Verenigde Staten 1921. Western van Bernard J. Durning. Met o.a. Dustin Farnum, Mary Thurman, Harry Dunkinson, Philo McCullough en William Lowery.

Rancher Farnum krijgt het moeilijk wanneer Thurman en vader naar het westen komen. Hij krijgt met veedieven te maken, neemt het jochie van een outlaw in bescherming en laat zich in de verkoop van zijn ranch bedriegen, terwijl er olie in de grond zit. Hij komt in actie als hij het vuile spel door heeft. E. Lloyd Sheldon schreef het verhaal en Paul Schofield bewerkte het. Lucien Andriot was de cameraman bij deze verzorgde western.

The Last Trail

1921 | Western

Verenigde Staten 1921. Western van Emmett J. Flynn. Met o.a. Maurice B. Flynn, Eva Novak, Wallace Beery, Rosemary Theby en Charles K. French.

In 1909 kwam van Zane Grey het boek The Last Trail, A Story Of Early Days In The Ohio Valley uit. Dit was de eerste verfilming. Een stadje wordt geterroriseerd door een geheimzinnige bandiet en Flynn, als vreemdeling, wordt ervoor aangezien. In werkelijkheid komt hij als agent de sporen nalopen van Beery, de echte schurk. De tweede versie met Mix heeft veel meer vaart en is minder houterig dan deze. Jules Furtman en Paul Schofield bewerkten het boek en Lucien Andriot was cameraman.

The Duke of Chimney Butte

1921 | Western

Verenigde Staten 1921. Western van Frank Borzage. Met o.a. Fred Stone, Vola Vale, Josie Sedgwick, Chick Morrison en Buck Connors.

Cowboy Fred Stone komt op een ranch te werken, en door zijn humoristische inslag wint hij al snel de sympathie van de cowboys. Maar de ranch wordt geteisterd door veedieven. De cowboys verklaren de bende de oorlog. Marian Ainslee bewerkte een verhaal van George Washington Ogden en voor het camerawerk was Jack MacKenzie aanwezig.

Ridin' Romeo

1921 | Western

Verenigde Staten 1921. Western van George Marshall. Met o.a. Tom Mix, Rhea Mitchell, Pat Chrisman, Sid Jordan en Harry Dunkinson.

In deze western-komedie doet Mix alles verkeerd, maar uiteindelijk krijgt hij toch zijn Mitchell, hoewel haar vader, Dunkinson, aanvankelijk tegen was. Marshall bewerkte dit verhaal van Mix en Benjamin Kline was cameraman.

Big Town Round-Up

1921 | Western

Verenigde Staten 1921. Western van Lynn Reynolds. Met o.a. Tom Mix, Gilbert (Pee Wee) Holmes, Ora Carew, Harry Dunkinson en Laura La Plante.

Carew wil in deze western-komedie de aandacht trekken van Mix en dat lukt haar aardig. Ondertussen weet Tom iemand die haar alleen maar om haar centen wil trouwen, af te poeieren en zij besluiten een huwelijk aan te gaan. Reynolds bewerkte de roman van William MacLeod Raine. Benjamin Kline stond achter de camera.

The Daredevil

1920 | Western

Verenigde Staten 1920. Western van Tom Mix. Met o.a. Tom Mix, Eva Novak, Charles K. French, Lee Shumway en Sid Jordan.

De titel voor de westerns met Mix in deze tijd wilden alleen maar aangeven hoe dapper de held was. Tom bewoog zich met zijn paard Tony snel en was goed in de actiesc[KA2]enes. Het was de enige film die Tom zelf regisseerde in de jaren dat hij bij Fox onder contract stond (1918-1928). Wel had Tom in zijn periode bij Selig al vele korte westerns geregisseerd en dat ook een keer bij Fox gedaan. Tom schreef ook zelf het verhaal, dat bewerkt werd door J. Anthony Roach. J. Dev Jennings was er weer voor het camerawerk.

Prairie Trails

1920 | Western

Verenigde Staten 1920. Western van George Marshall. Met o.a. Tom Mix, Kathleen O'Connor, Gloria Hope, Charles K. French en Robert Walker.

Marshall startte als acteur, maar regisseerde vanaf 1916. Hij was hier nog in ontwikkeling, maar zijn gevoel voor humor kwam goed overeen met wat juist voor de westerns van Mix gevraagd werd. Vooral nu de ster van de sobere William Hart aan het dalen was en Toms ster rijzende. Het werd een western-komedie die onderhoudend was, naar een verhaal van James B. Hendryx, een scenario van Frank Howard Clark en met camerawerk van Frank B. Good.

Forbidden Trails

1920 | Western

Verenigde Staten 1920. Western van Scott Dunlap. Met o.a. Buck Jones, Winifred Westover, Stanton Heck, William Elmer en George Kunkel.

Voor zijn tweede western stond Jones onder regie van zijn ontdekker en beschermheer Dunlap. Het was een betere western dan de eerste (THE LAST STRAW), maar Fox zag in Buck een derderangs western-acteur en het budget werd nog laag gehouden. Tom Mix kreeg alle voorrang. Dunlap begon in 1919 als regisseur en werd 10 jaar later producent. In die hoedanigheid was hij betrokken bij de laatste westerns die Buck in 1942 maakte.

The Brass Bullet

1918 | Avonturenfilm

Verenigde Staten 1918. Avonturenfilm van Ben Wilson. Met o.a. Juanita Hansen, Jack Mulhall, Joseph Girard, Harry Dunkinson en Helen Wright.

De eerste serial (in achttien hoofdstukken) die door Wilson werd geregisseerd. Hansen zit in de problemen: men wil haar ontvoeren. Mulhall voorkomt dat. Ook verdiept hij zich in haar problemen en weet die na achttien hoofdstukken ook op te lossen. Walter Woods schreef zijn scenario naar het boek PLEASURE ISLAND van Frank Adams voor Universal.

Selfish Yates

1918 | Western

Verenigde Staten 1918. Western van William S. Hart. Met o.a. William S. Hart, Jane Novak, Ernest Butterworth, Bertholde Sprotte en Harry Dunkinson.

Hart is de eigenaar van een vermaakcentrum waar van alles te beleven is. Op een dag wordt hij geconfronteerd met Novak, die werk vraagt en krijgt en langzaam een goede invloed weet uit te oefenen. Hart doet zijn zaak van de hand en gaat een andere weg bewandelen. C. Gardner Sullivan, die al eerder scenario's voor Hart schreef, kwam weer tevoorschijn en Joe August stond nog steeds achter de camera. Maar er zit weinig actie in deze film.

The Strange Case of Mary Page

1916 | Thriller

Verenigde Staten 1916. Thriller van J. Charles Haydon. Met o.a. Henry B. Walthall, Edna Mayo, Sidney Ainsworth, Harry Dunkinson en Ernest Cossart.

Serial in vijftien hoofdstukken. Mayo, een jeugdige actrice, is verliefd op Walthall. Maar haar theaterdirecteur wil haar dwingen met hem te trouwen. Hij wordt vermoord, en naast zijn lijk zit Mayo met een revolver in de hand. Het proces kan beginnen. In terugblikken zien we de relatie tussen Mayo en haar directeur. Walthall gaat op zoek naar de ware dader om de onschuld van Mayo te kunnen aantonen. De enige Essanay-serial werd geschreven door Frederick Lewis.