Rebecca Horn: regie, cast en scenario.
Er zijn 2 films gevonden.

Buster's Bedroom

1991 | Drama

Canada​/​​Duitsland​/​​Portugal 1991. Drama van Rebecca Horn. Met o.a. Donald Sutherland, Geraldine Chaplin, Valentina Cortese, Amanda Ooms en David Warrilow.

Ooms is studente aan de filmakademie. Als ze op zoek is naar materiaal over een studie van Buster Keaton, belandt ze in Nirvana House dat ergens verafgelegen in de Californische woestijn ligt. Ze meent dat Keaton er ooit behandeld werd voor een ontwenningskuur wegens alcoholverslaving. Het is nog steeds een luxueuze verpleeginrichting, thans bewoond door excentrieke ornitholoog Sutherland, die zich met een studie over slangen bezighoudt, ex-Hollywoodster Chaplin, voormalige operadiva Cortese en allerlei andere randfiguren. De besloten gemeenschap beschermt zijn bewoners tegen ongewenste invloeden van buiten af. Hoewel ze verstrikt raakt in de diepere psyches van de labiele patiënten die op de vlucht zijn voor de realiteit, brengt ze warmte, kleur en erotiek in hun bestaan. Dit interessante, originele regiedebuut van een avondvullende speelfilm van kunstenares Horn, die ooit met body-art furore maakte, is bedoeld als een hommage aan Keaton. Niemand minder dan Sven Nykvist stond achter de camera. Horn schreef samen met Martin Mosebach het scenario. Horn regisseerde in 1978 de korte film DER EINTÄNZER.

Der Eintänzer

1978 | Experimenteel

Duitsland 1978. Experimenteel van Rebecca Horn. Met o.a. Rebecca Horn, Geta Constantinescu, Kathleen Marten, Mary Marten en David Warrilow.

Tijdens de afwezigheid van de eigenares (Horn) van de balletstudio neemt de balletlerares (Constantinescu) de leiding over. We zien vervolgens hoe een aantal leerlingen op alle mogelijke manieren en in diverse kostuums hun danspassen gaan uitvoeren. Dan verschijnt er een blinde persoon (Warrilow) die bij haar de (Argentijnse) tango wil leren. Een merkwaardige film van de veelzijdige kunstenares Horn, opgenomen in haar dansschool in New York. Het was haar eerste film met een verhaal en hij laat zien met welke grote vaardigheid zij het ballet beheerst. De opbouw is niet eenvoudig en het merendeel van toevallige kijkers (die het werk van Horn niet kennen) zullen moeite hebben met haar logica. Het scenario is van regisseuse Horn. Het camerawerk is van Bodo Kessler.