Mei Feng: scenario.
Er zijn 3 films gevonden.

Mystery

2012 | Thriller

China​/​​Frankrijk 2012. Thriller van Lou Ye. Met o.a. Hao Lei, Qin Hao en Qi Xi.

Ingenieur Qiao Longzhao dankt zijn succespositie als ingenieur niet aan zichzelf, maar aan de vele connecties die de familie van echtgenote Lu Jie heeft. Ondertussen bedriegt hij haar met een maîtresse en met iedere gewillige jongedame die zich aandient. Voor de misogyne schuinsmarcheerder, echter, nadert de boemerangknal. Tegen de achtergrond van de permanent in smog verzonken metropool Wuhan ontrolt zich een asgrauw, op feiten gebaseerd moorddrama met louter verliezers. Oftewel: deprimerende arthousekost in Lou Ye-stijl, inclusief zenuwlijderscamera en schokmomenten waarmee de Volksrepubliekcensuur niet blij was.

Spring Fever

2009 | Drama

China​/​​Frankrijk 2009. Drama van Lou Ye. Met o.a. Qin Hao en Wu Wei.

Een fotograaf wordt ingehuurd om een man te bespioneren, omdat die een relatie zou onderhouden met een andere man. Maar de detective valt zelf voor het onderwerp van zijn onderzoek. Wat rommelige, in China controversiële film: homoseksualiteit is een zeer beladen onderwerp in zijn land, bovendien kreeg Lou na zijn vorige film Summer Palace (2006) door de Chinese censor een vijfjarig filmverbod opgelegd. De film werd dan ook in het geheim opgenomen in Nanjing, met slechts één handheld camera en vijf acteurs en ging in première in Cannes. Uitgezonden met Franse en Duitse ondertitels.

Summer Palace

2006 | Romantisch drama

China​/​​Frankrijk 2006. Romantisch drama van Lou Ye. Met o.a. Hao Lei, Guo Xiaodong en Zhang Xianmin.

'Ik wil intenser leven,' schrijft dorpsmeisje Yu (debutant Hao) als onderschrift bij haar vertrek naar de universiteit in Peking. Het is 1987 en haar tienerwens wordt verhoord in de roerige studentenwereld waar ze valt voor intellectueel Zhou (Guo). Aan de hand van de gebeurtenissen in hun relatie voert regisseur Lou Ye de kijker langs de parallelle sociaal-politieke gebeurtenissen in China, van de opstanden in 1989 tot de malaise ver in de jaren negentig. Een uniek Chinees kunststuk, wat betreft onderwerp (de film werd verboden in China), sfeer (Godard?) en zinnelijke liefde (bloter dan gebruikelijk in China).