Starr Andreeff: cast.
Er zijn 10 films gevonden.

Club Vampire

1998 | Horror

Verenigde Staten 1998. Horror van Andy Ruben. Met o.a. John Savage, Starr Andreeff en Michael J. Anderson.

Men Seeking Women

1997 | Romantiek, Komedie

Verenigde Staten 1997. Romantiek van Jim Milio. Met o.a. Pamela Gien, Grant Shaud, Starr Andreeff, Will Ferrell en Anthony Palermo.

Drie vrienden zijn op hun 33ste nog steeds vrijgezel. Ze sluiten met elkaar een weddenschap af ter waarde van 2000 dollar. Wie het eerst een meisje kan vinden en daar twee maanden mee samenwoont wint

Breast Men

1997 | Komedie, Drama, Documentaire

Verenigde Staten 1997. Komedie van Lawrence O'Neill en Lawrence O'Neil. Met o.a. David Schwimmer, Chris Cooper, Emily Procter, Louise Fletcher en Matt Frewer.

Een film met de titel Breast men zou je alleen al op basis van de naam links laten liggen. Maar dat zou jammer zijn, want Breast men is niet de flauwe seksistische kul die je wellicht zou verwachten. Althans, niet alleen maar. De televisiefilm geeft een gefictionaliseerd beeld van de twee artsen die in de jaren zestig borstvergrotingen met siliconen ontwikkelden. De hedonistische levens van de dokters Saunders (Schwimmer, Ross in de serie Friends) en Larson (Cooper, de kolonel-buurman in American beauty) worden gevolgd, terwijl ze puissant rijk worden door hun borstenhandel en daarna de bodem raken vanwege rechtzaken omdat siliconen gingen lekken. Tussendoor zijn zeer menselijk aandoende persoonlijk motivaties gemonteerd van vrouwen met borstvergrotingswensen. (IdH/VPRO Gids)

Amityville dollhouse

1996 | Horror

Verenigde Staten 1996. Horror van Steve White. Met o.a. Lenore Kasdorf, Clayton Murray, Starr Andreeff en Robin Thomas.

Familieman Bill Martin (Thomas) geeft dochterlief een gevonden poppenhuis, maar mist helaas het begeleidende krantenartikel 'family burns in house fire - deranged father prime suspect in arson'. Had hij nu maar een van de zeven eerdere Amityville-films gezien, dan wist hij van de monsterlijke verschijningen, klapperende ramen en gemene insecten die hem te wachten staan. Een spookhuisfilm dus waarin de slachtoffers het huis verkiezen boven simpelweg vertrekken. Uiterst stupide. Inmiddels is er ook een smeuïge documentaire over het echte huis in omloop. (VM/VPRO Gids)

Streets

1990 | Horror

Verenigde Staten 1990. Horror van Katt Shea. Met o.a. Christina Applegate, David Mendenhall, Eb Lottimer, Starr Andreeff en Patrick Richwood.

Een beklemmende low-budget-griezelfilm (in negentien dagen geschoten) over een hero[KA3]ine-hoertje (een goede, eerste hoofdrol van Applegate) aan de zelfkant van L.A., dat belaagd wordt door een vampierachtige gestoorde politieman (Lottimer als een Rutger Hauer-achtige engerd) en met behulp van een jongeman uit de buurt (Mendenhall) uit 'het leven' probeert te ontsnappen. Prima camerawerk, dat een visuele spanning oproept en een zorgvuldig gekozen ondersteunende spelbezetting. Regisseuse Ruben maakte samen met haar echtgenoot Andy het deugdelijke script en hebben met deze film bewezen dat ze voor hun scholing bij Roger Corman cum laude geslaagd zijn.

Syngenor

1989 | Sciencefiction

Verenigde Staten 1989. Sciencefiction van George Elanjian jr. en George Elanjian Jr. Met o.a. Riva Spier, David Gale, Charles Lucia, Lewis Arquette en Starr Andreeff.

Een Amerikaans wapenfabrikant heeft een onvernietigbare supersoldaat ontwikkeld die zichzelf kan reproduceren. Spier, als ambitieus kaderlid, slaagt erin, met de hulp van Lucia, het prototype van de moordmachine te laten ontsnappen. Het vermoordt een aantal medewerkers van het bedrijf, waaronder de ontwerper Arquette. De 'bedrijfsongevallen' worden door journalist Laurance onderzocht en samen met het nichtje Andreeff van de ontwerper vindt hij een middel om zichzelf en de wereld van een catastrofe te redden. Ondanks enkele niet onverdienstelijke speciale, visuele, fotografische en pyrotechnische effecten een weinig overtuigend en alles behalve origineel scenario van Brent V. Friedman naar een verhaal van Michael Carmody.

The Terror Within

1988 | Horror, Sciencefiction

Verenigde Staten 1988. Horror van Tierry Notz en Thierry Notz. Met o.a. Andrew Stevens, Starr Andreeff, Terri Treas, George Kennedy en John Lafayette.

Een akelig ratjetoe van horror en sf, dat speelt nadat de pest 99 procent van de mensheid heeft uitgeroeid. Een ondergronds medisch centrum wordt aangevallen door tweeslachtige monsters, die door de vrouwelijke mens worden voortgeplant en vastberaden zijn de soort in stand te houden. Deze low-budget produktie van Roger Corman is de kruising tussen ALIEN en THE DAY THE WORLD ENDED, met een routineus en voorspelbaar plot.

Out of the Dark

1988 | Horror, Thriller

Verenigde Staten 1988. Horror van Michael Schroeder. Met o.a. Cameron Dye, Karen Black, Bud Cort, Divine en Lynn Danielson.

De meiden van een telefoon-sekslijn worden één voor één vermoord door een moordenaar die een clownsmasker draagt, maar slechts de eerste moord is origineel. De twee hoofdverdachten zijn een seksfotograaf en een SM-freakachtige boekhouder. Thriller zoals er dertien in een dozijn zijn, ondanks de humor en de indrukwekkende rolbezetting met de travestiet Divine als politie-inspecteur in één van zijn laatste filmrollen. Uitvoerend producent Paul Bartel heeft ook een gastrolletje.

Nightfall

1988 | Sciencefiction

Verenigde Staten 1988. Sciencefiction van Paul Mayersberg. Met o.a. David Birney, Sarah Douglas, Alexis Kanner, Andra Millian en Charles Hayward.

Een hopeloos verwarde bewerking van het klassieke verhaal van Isaac Asimov over een verre planeet met drie zonnen, waarvan de bewoners de dreiging voelen van een onbekende natuurramp, die ééns in de duizend jaar voorkomt, bij het invallen van een duisternis. Birney is niet op zijn plaats in deze waardeloze film.

Dance of the Damned

1988 | Horror, Drama

Verenigde Staten 1988. Horror van Katt Shea. Met o.a. Cyril O'Reilly, Starr Andreef, Tom Ruben, Athena Worthy en Maria Ford.

Een eenzame vampier doet veel moeite om een zinvolle verhouding op te bouwen met zijn a.s. slachtoffer, een striptease-danseres met zelfmoord-neigingen, die hij voor het ochtendgloren de dodende beet moet toedienen. Hun langdurig samenzijn is dikwijls te pretentieus en absurd, maar het is in zijn totaliteit fascinerend dankzij een sterk script en sterk spel. Enkele angstaanjagende scènes tonen de wereld vanuit een verheven vampierenperspectief.