Cédric Anger: regie en scenario.
Er zijn 3 films gevonden.

Voleuses

2023 | Komedie, Drama

Frankrijk 2023. Komedie van Mélanie Laurent. Met o.a. Mélanie Laurent, Adèle Exarchopoulos, Manon Bresch, Isabelle Adjani en Félix Moati.

Carole (Laurent, bekend van Inglorious Basterds) en Alex (Exarchopoulos, van La vie d’Adèle en Passages) zijn twee geslepen dieven, maar willen graag stoppen met het gevaarlijke onderwereldwerk. Dat laat hun baas (Adjani) echter niet zomaar gebeuren, dus die dwingt hen tot een laatste klus: het stelen van een peperduur schilderij uit een zwaarbeveiligd museum. De twee hartsvriendinnen rekruteren chauffeuse Sam (Bresch) en gedrieën beginnen ze aan het riskante karwei. Voleuses is een vrij rommelige, voorspelbare actiekomedie en Laurents regie is wat onsamenhangend. Toch weet de film te boeien door de feministische insteek, frisse aanpak van het actiegenre en bovenal de fijne chemie en droogkomische dialogen tussen de drie sterke hoofdrolspelers.

L'homme qu'on amait trop

2014 | Drama

Frankrijk 2014. Drama van André Téchiné. Met o.a. Guillaume Canet, Catherine Deneuve, Adèle Haenel, Jean Corso en Judith Chemla.

Het is een mysterie dat de Fransen al sinds 1977 bezighoudt: de verdwijning van Agnès Le Roux, erfgename van het roemruchte Palais de la Méditerranée-casino in Nice. Veteraan Téchiné (Les témoins) verfilmt het als een tragische familiegeschiedenis, zonder suspense of groots drama. Spaarzaam zoekt hij de lyriek op — hoogtepunt is een met de radio meezingende Deneuve — met als resultaat een film die nooit echt tot leven wil komen. Gelukkig is er Canet, die schittert als schimmige advocaat.

La prochaine fois je viserai le coeur

2014 | Misdaad, Drama

Frankrijk 2014. Misdaad van Cédric Anger. Met o.a. Guillaume Canet, Ana Girardot, Jean-Yves Berteloot, Alice de Lencquesaing en Jean-Paul Comart.

Het is een mysterie dat de Fransen al sinds 1977 bezighoudt: de verdwijning van Agnès Le Roux, erfgename van het roemruchte Palais de la Méditerranée-casino in Nice. Veteraan Téchiné (Les témoins) verfilmt het als een tragische familiegeschiedenis, zonder suspense of groots drama. Spaarzaam zoekt hij de lyriek op — hoogtepunt is een met de radio meezingende Deneuve — met als resultaat een film die nooit echt tot leven wil komen. Gelukkig is er Canet, die schittert als schimmige advocaat.