William Jacobs (1887-1983): productie.
Er zijn 6 films gevonden.

Close to My Heart

1951 | Drama

Verenigde Staten 1951. Drama van William Keighley. Met o.a. Ray Milland, Gene Tierney, Fay Bainter, Howard St.John en Mary Beth Hughes.

Uitstekend damesdrama. Tierney hecht zich aan een verwaarloosd kind in Bainter's weeshuis, maar haar echtgenoot Milland wil van adoptie niets weten totdat de achtergronden van het kind bekend zijn.

The Daughter of Rosie O'Grady

1950 | Musical

Verenigde Staten 1950. Musical van David Butler. Met o.a. June Haver, Jane Darwell, Gordon MacRae, Gene Nelson en Debbie Reynolds.

Doorsnee kostuummusical met Haver in titelrol die bekende liedjes van rond de eeuwwisseling zingt. Getalenteerde MacRae is haar geliefde en Sakall wordt gedwongen weer een knuffelig stereotiep neer te zetten.

The Verdict

1946 | Misdaad, Drama, Thriller, Film noir

Verenigde Staten 1946. Misdaad van Don Siegel. Met o.a. Peter Lorre, Joan Lorring, George Coulouris, Arthur Shields en Rosalind Ivan.

Greenstreet en Lorre doen wat zij kunnen in dit volmaakte misdaadverhaal waarin Greenstreet een gepensioneerde Scotland Yard-inspecteur is wiens methodes ouderwets werden geacht. Het is Siegels eerste hoofdfilm als regisseur. Het scenario is van Peter Milne naar de roman The Big Bow Mystery van Israel Zangwill. Het camerawerk is van Ernest Haller.

The Beast with Five Fingers

1946 | Horror, Thriller

Verenigde Staten 1946. Horror van Robert Florey. Met o.a. Robert Alda, Andrea King, Peter Lorre, Victor Francen en J. Carrol Naish.

Een Italiaans dorpje, rond 1900. Francen, een Amerikaanse pianist die op zijn linkerhand na helemaal verlamd is, leeft er teruggetrokken. Hij heeft Alda ingehuurd, een jonge componist die de werken van Bach moet arrangeren voor een hand. Zijn andere huisgenoten zijn verpleegster King en secretaris Lorre. De nacht nadat Francen zijn testament heeft aangepast, komt hij bij een ongeval om het leven. Maar zijn hand zal de moordenaar aanwijzen. Sfeervolle griezelfilm met een aantal onvergetelijke scenes, zoals de confrontatie van Lorre met de levende hand (deze scène werd geschreven door Luis Buñuel, die niet op de titelrol vermeld staat). De acteurs zijn zeer overtuigend in hun rollen. Het goed gestructureerde scenario van Curt Siodmak, naar een verhaal van William Fryer Harvey, heeft een onbevredigend einde, maar dat kan de kwaliteit van de rest onmogelijk teniet doen.

Shadow of a Woman

1946 | Mysterie, Thriller, Film noir

Verenigde Staten 1946. Mysterie van Joseph Santley. Met o.a. Helmut Dantine, Andrea King, William Prince, John Alvin en Becky Brown.

De roman van Virginia Perdue, [KL]He Fell Down Dead[KLE], is een intrigerend verhaal, maar werd als scenario niet zo best uitgewerkt door C. Graham Baker en Whitman Chambers. De film met een titel die nergens op slaat, wordt verteld als [KA1]e[KA1]en grote flashback en dat is op zichzelf al een fatale vergissing. Daardoor gaat er een boel van de spanning verloren. Na de dood van haar ouders ontmoet de verdrietige Brooke Gifford (King) de charmante Eric Ryder (Dantine), een arts die zich van natuurgeneeskunde en parapsychologie bedient om zijn pati[KA3]enten te genezen. Brooke is onder de indruk van hem, wordt verliefd en ze trouwen een week later. Nog tijdens de huwelijksreis in Monterrey aan de Californische kust gebeuren er vreemde dingen die Brooke aan het denken zetten. Eenmaal thuis in San Francisco ontmoet zij in het grote, spookachtige huis Erics inwonende zuster Emma (Golm) en diens kreupele zoon Carl (Alvin), die haar koel ontvangen en met wantrouwen gadeslaan. Het blijkt dat Eric een zoontje heeft, Philip (Geiger), en dat Eric met zijn ex-vrouw Louise (Knudsen) in een proces verwikkeld is over de voogdij. Brooke is verstomd, want ze wist niets van dit alles. Ze ontdekt dat nabestaanden van patiënten verschrikkelijk boos zijn op Eric, omdat hij met zijn medische methoden, die niet erkend zijn, slachtoffers heeft gemaakt. Inplaats van een dokter met een reputatie ontdekt zij dat hij bij zijn collega's als een kwakzalver bekend staat. Ook komt Brooke erachter dat Eric met haar getrouwd is om aan de rechter te laten zien dat de kleine Philip een liefderijk gezin wacht. Erics werkelijke doel is een miljoen dollar dat Philips grootvader hem nagelaten heeft. Indien Philip voor zijn 25ste komt te overlijden, gaat het geld naar zijn voogd of voogdes. Brooke is vertederd door de kleine Philip, maar besluit Louise te helpen tegen haar ex-man, als ze ontdekt dat Eric zijn zoontje door een dieet geleidelijk tracht uit te hongeren zodat hij zal sterven. Klinkt allemaal best goed voor een melodramatische film noir. Helaas is het ongeloofwaardig uitgewerkt; er wordt te veel geschmierd en houterig gespeeld, zonder overtuiging. De regie is zwak, er wordt te weinig verklaard en de personages komen nooit goed tot leven. Niet eens een B-film. Een gemiste kans. Hooguit interessant voor diepgaande filmfanaten. Het camerawerk is van Bert Glennon.

Never Say Goodbye

1946 | Komedie

Verenigde Staten 1946. Komedie van James V. Kern. Met o.a. Errol Flynn, Eleanor Parker, Lucile Watson, S.Z. Sakall en Hattie McDaniel.

Flynn doet z'n uiterste best in deze routineuze komedie over een echtgenoot die zijn in scheiding liggende vrouw opnieuw voor zich wint.