István Békeffy: scenario.
Er zijn 3 films gevonden.

Max, der Taschendieb

1962 | Komedie, Misdaad

Duitsland 1962. Komedie van Imo Moszkowicz. Met o.a. Heinz Rühmann, Elfie Pertramer, Arno Assmann, Hans Clarin en Ruth Stephan.

Een zakkenroller, afkomstig uit een familie waar dit beroep traditie is, hoopt dat zijn zoon een degelijk beroep zal kiezen. Ondertussen gaat hij op zijn vertrouwde manier verder. Wanneer hij aangesproken wordt voor een grote zaak weigert hij; een zwager doet de job maar moet het met zijn leven bekopen. Dat is de aanleiding om over te stappen naar een eerbaar beroep. Dat lukt hem met de hulp van een politiecommissaris. Een goede vertolking van Rühmann en de verheerlijking van de burgerlijke moraal en de familiekring. Scenario van István Békeffy en Hans Jacoby. Camerawerk van Albert Benitz.

Das Schwarze Schaf

1960 | Mysterie, Thriller, Komedie

Duitsland 1960. Mysterie van Helmuth Ashley. Met o.a. Heinz Rühmann, Karl Schönböck, Maria Sebaldt, Lina Carstens en Fritz Rasp.

Rühmann als 'Father Brown', de beroemde priester-amateurdetective uit de boeken van G.K. Chesterton. De bisschop heeft de speurneus wegens het oplossen van een moord uit nijd overgeplaatst naar een ingedutte Ierse gemeente, waar Rühmann zich bezig houdt met de verzorging van rozen en zieltjes totdat in dat plaatsje eerst de bankdirecteur en daarna de schouwburgdirecteur vermoord worden. De politie is radeloos, maar de wakkere pater redt hen. Een onderhoudende wie-is-de- dader. Let op Lowitz, die later als commissaris uit de populaire tv-serie Der Alte zeer bekend zou worden. Het scenario is van István Békeffy en Hans Jacoby. Camerawerk van Erich Claunigk.

Ein Mann geht durch die Wand

1959 | Komedie, Sciencefiction

Duitsland 1959. Komedie van Ladislao Vajda. Met o.a. Heinz Rühmann, Nicole Courcel, Rudolf Vogel, Rudolf Rhomberg en Hans Leibelt.

Wees maar bescheiden, dan komt alles ook wel in orde, is het brave evangelie van deze Rühmann-komedie over iemand die door muren heen kan lopen, wat in het begin best leuk is, maar later vervelend wordt, waardoor ook de film inzakt. Scenario van István Békeffy en Hans Jacoby naar een novelle van Marcel Aymé. Camerawerk van Bruno Mondi.