Ed Côrtes: muziek.
Er zijn 3 films gevonden.

The Truffle Hunters

2020 | Documentaire

Italië 2020. Documentaire van Michael Dweck en Gregory Kershaw. Met o.a. Piero Botto, Sergio Cauda, Maria Cicciù en Aurelio Conterno.

Heerlijke documentaire waarin handjevol hoogbejaarde mannen in Noord-Italië wordt gevolgd bij het zoeken naar truffels. Een geheime wereld, waarin favoriete plekjes niet gedeeld worden met jongere generaties (zelfs niet voor heel veel geld), en de relatie met de honden – de ‘echte’ truffelzoekers – heilig is. Maar vooral een wereld die draait om de jacht, want je ziet de gezichten van de oude bazen oplichten wanneer hun hond begint te graven en zo’n felbegeerde truffel ontdekt. Dat gevoel went nooit, en de 88-jarige Carlo is dan ook vastbesloten te blijven zoeken tot hij sterft.

Cidade de Deus

2002 | Misdaad, Drama, Thriller

Brazilië​/​​Frankrijk 2002. Misdaad van Fernando Meirelles en Kátia Lund. Met o.a. Alexandre Rodrigues, Leandro Firmino, Phellipe Haagensen, Douglas Silva en Jonathan Haagensen.

Cidade de Deus, over de opkomst van drugsbendes in de favela, is een film over armoede en geweld, waarin kleine jongetjes met wapens zwaaien, drugs gebruiken en bij bosjes sterven. Toch is het geen zwaarmoedige tranentrekker; regisseur Fernando Meirelles verpakt het drama als een flitsende, weelderig gefotografeerde, snel gemonteerde zwarte komedie. Cidade de Deus (City of God) is losjes gebaseerd op het boek van Paulo Lins, een man die zelf in de gelijknamige sloppenwijk van Rio de Janeiro woonde. Rocket (Alexandre Rodrigues), een van de hoofdpersonen, is zijn alter ego.

Abril Despedaçado

2001 | Drama, Actiefilm

Frankrijk​/​​Brazilië​/​​Zwitserland 2001. Drama van Walter Salles. Met o.a. Jose Dumont, Rita Assemany, Luiz Carlos Vasconcelos, Ravi Ramos Lacerda en Flavia Marco Antonio.

Fraai gestileerde film over strijdende families en bloedwraak. Net als in Central do Brasil, goed voor twee Oscarnominaties en bijna zestig andere filmprijzen, kiest regisseur Salles in Behind the Sun voor het vertelperspectief van een kleine jongen. Opnieuw is het een effectieve vertelwijze, gesteund door sterk spel en gevat in oogstrelend camerawerk, met gloedvolle tinten. Het eenvoudige verhaal slaat echter dood op platte symboliek en behaagzieke mooifilmerij. Regisseur Salles baseerde zijn film op 'Een breuk in april' van Ismail Kadare, maar hij nam alleen het thema van de bloedwraak over en zette het verhaal verder volledig naar zijn hand.