Gérard Berner: cast.
Er zijn 6 films gevonden.

Le localier

1990 | Misdaad

Frankrijk 1990. Misdaad van Christophe Andrei. Met o.a. Bernard-Pierre Donnadieu, Michel Robbe, Nathalie Nell, Gérard Berner en Sandrine Kiberlain.

Twee vroegere kameraden van de school voor de journalistiek van de rue du Louvre hebben tamelijk verschillende carrieres achter de rug: de ene is hoofdredacteur van 'Nouvelles d'Alsace' geworden en de andere presenteert een tvjournaal. Twintig jaar later zijn ze samen bij een mysterieuze politiezaak betrokken: er hangt exclusief nieuws in de lucht! Zeer goede, hoewel enigszins statische spanningsopbouw en vooral een goede en tamelijk objectieve beschrijving van de nieuwswereld. Dat verklaart waarom de personages zo overtuigend overkomen. Verwar de regisseur niet met Yannick Andrei.

Le cimetière des durs

1989 | Misdaad, Actiefilm

Frankrijk 1989. Misdaad van Yvan Butler. Met o.a. Jérôme Anger, Marianne Basler, Roger Jendly, Jean-Pierre Kalfon en Christian Rauth.

Een bewerking van de roman van Francis Ryck, verschenen in de misdaadreeks 'Série Noire'van Gallimard. Het verhaal speelt zich af rond de smokkel van uit Afrika afkomstige ruwe diamanten. Matige regie en veel gepraat voor een actiefilm, maar de kwaliteit van het spel kan er mee door, hoewel Kalfon in de rol van bendeleider schmiert alsof hij in een western speelt!

Commissaire Moulin, police judiciaire : L'ours vert

1987 | Misdaad

Frankrijk 1987. Misdaad van Yves Rénier. Met o.a. Yves Regnier, Clément Michu, Diane Simenon, Benoît Gourley en Pauline Larrieu.

Het zoontje van commissaris Moulin (Renier) raakt ernstig gewond als hij op de kermis per ongeluk door een dronken jongeman in de rug geschoten wordt. Hij komt aan de dialyse-apparatuur te liggen. Tot overmaat van ramp blijkt de moordenaar de zoon van een vooraanstaande en ongenaakbare chirurg te zijn. Hoewel het scenario van detective-specialist Joël Houssin aardig in het spoor blijft, was het een slecht idee van de hoofdrolspeler om zelf een aantal afleveringen van deze overigens eerlijke serie te produceren. Het ritme is traag en de overgangen zijn moeizaam. Gelijkmatig acteerwerk.

Rock'n Torah

1983 | Komedie, Musical

Frankrijk 1983. Komedie van Marc-André Grynbaum. Met o.a. Christian Clavier, Charles Denner, Rosy Varte, Patricia Fauron en Michel Boujenah.

Abraham laat regelmatig zijn bijbelwinkel in de steek om te gaan musiceren. Met dit beeld voor ogen wil de Parijzenaar Isaac Stern tweeduizend jaar later in eigen stad een rock-opera op poten zetten. In deze opzet is de regisseur niet tot het uiterste gegaan: hij speelt met tijd en grootse effecten, terwijl hij in een hele reeks afgezaagde komische clichés over joodse gebreken blijft steken. Het komt allemaal wat moeizaam over. Enkele scènes uitgezonderd een echte mislukking.

Nana

1971 | Drama, Erotiek

Frankrijk​/​​Zweden 1971. Drama van Mac Ahlberg. Met o.a. Anna Gael, Gillian Hills, Keve Hjelm, Lars Lunöe en Gérard Berner.

Een nachtclubdanseres heeft minnaars van alle leeftijden en maatschappelijke status, die ze tot ondergang en zelfmoord brengt terwijl ze zelf via hen roem en rijkdom verovert. Deze moderne exploitatie van Zola`s roman wordt door de kwaliteitsfotografie (van Andreas Winding) boven het morsig gemiddelde van het genre uitgetild. Gael zet in de titelrol steeds grote onschuldige ogen op, terwijl haar tragische minnaars slecht worden gespeeld door nogal onappetijtelijke acteurs, waardoor de strekking van het scenario precies wordt omgedraaid. USA-titel: LOVE ME, TAKE ME, PAY ME. GB-titel: TAKE ME, LOVE ME.

Le franciscain de Bourges

1968 | Biografie, Oorlogsfilm

Frankrijk 1968. Biografie van Claude Autant-Lara. Met o.a. Hardy Krüger, Jean-Pierre Dorat, Gérard Berner, Jean Desailly en Suzanne Flon.

Een franciscaner monnik die als verpleger in het Duitse leger is ingelijfd, verzorgt met grote toewijding de slachtoffers van Gestapo-martelingen, waardoor hij voortdurend zijn eigen leven in de waagschaal stelt. Het Franse ziekenhuis wil hem ook na de bevrijding behouden, maar hij verkiest de religieuze orde. Hoewel de film gebaseerd is op herinneringen van een door de franciscaan verzorgde verzetsman, mist de rolprent authenticiteit waardoor de uitvoerige martelscènes als ongezonde sensatie overkomen. Krüger maakt het simpele godsvertrouwen van zijn titelrol waar, maar de film laat hem in de steek. Scenario van Jean Aurenche en Pierre Bost naar de roman van Marc Toledano.