Tim Boettcher: montage.
Er zijn 1 film en 1 serie gevonden.

Orange is the New Black

2013 | Komedie, Misdaad, Drama, Televisieserie

Verenigde Staten 2013. Komedie van Jenji Kohan. Met o.a. Ruby Rose, Taylor Schilling, Michael Harney, Kate Mulgrew en Natasha Lyonne.

Piper Chapman (Taylor Henning), goed opgeleide vrouw uit dito kringen met trouwplannen en een leuke nieuwe start-up, wordt ruw geconfronteerd met haar wilde jaren als ze een straf moet uitzetten voor een vergrijp van tien jaar eerder, als koerier van drugsgeld. Haar verloofde en vrienden wijzen haar niet af, maar accepteren het feit dat de persoon die ze door en door dachten te kennen iemand blijkt met een strafblad die vervolgens een jaar achter de tralies verdwijnt. Niet meteen geloofwaardig; dat de makers er toch mee wegkomen is op conto van de innemende, overtuigende hoofdrolspeelster en het intelligente script. Eenmaal achter de tralies ontspint zich een dramaserie die tegen het feelgood-genre aanschurkt maar gelukkig aan de goede kant blijft van de streep, en dan verandert in een pakkend verhaal over het gevangenisleven. Opnieuw een Netflix-serie die verrast door de hoge kwaliteit.

One of Her Own

1994 | Drama, Thriller

Verenigde Staten 1994. Drama van Armand Mastroianni. Met o.a. Lori Loughlin, Greg Evigan, Valerie Landsburg, Reginald VelJohnson en Jeff Yagher.

Aankomend politieagente Toni Stroud (Loughlin) wordt verkracht door collega Charlie Lloyd (Evigan). Ze is bang om hem aan te geven omdat ze de repercussies van haar collega's vreest. Als ze ontdekt dat hij hetzelfde ook bij burgers heeft geflikt, geeft ze hem aan en betaalt daarvoor de prijs. Het bureau laat haar vallen en ze wordt zelfs ontslagen. Ze brengt haar zaak in de openbaarheid en de tv-film, die zou zijn gebaseerd op ware gebeurtenissen, eindigt in de rechtszaal. Het scenario van Valerie West is veelbelovend, maar gaat ten onder aan clichés en zouteloze dialogen. Ook de acteerprestaties zijn teleurstellend en alleen Evigan weet een geloofwaardige rol neer te zetten. Martin Sheens mooie gastrol als hulpofficier van justitie komt te laat en is te kort om de film nog te redden. Regisseur Mastroianni en cameraman Tom Priestley kiezen hun shots met zorg, maar hun inspanningen worden teniet gedaan door de oninteressante personages en het voorspelbare verhaal.