Christine Miller: scenario.
Er zijn 4 films gevonden.

La taupe

1995 | Komedie

Frankrijk 1995. Komedie van Françoise Decaux-Thomelet. Met o.a. Laure Duthilleul, Elizabeth Bourgine, Bruno Todeschini, Jacques Gimond en Muriel Coadou.

Bernard (Todeschini) en In[KA2]es Lagarosse (Duthilleul) zijn de eigenaars van de verliesgevende wijngaard [KL]Les Marronniers[KLE]. Wanneer de naburige wijngaard [KL]Santenac[KLE] wordt opgekocht door de schatrijke weduwe Juliette Pascalet (Bourgine) rijpt in Inès een duivels plan om af te rekenen met hun benarde financiële toestand. Een leuk idee wordt oppervlakkig uitgewerkt met personages die de kijker eigenlijk geen barst interesseren. De acteurs doen hun best, maar kunnen het scenario van Christine Miller, naar de roman van Pierre Luccin, amper leven inblazen. Het duivelse karakter van het trio wordt niet voldoende geëxploiteerd. Fotografie van Guy Famechon.

Tout va bien dans le service

1994 | Romantiek, Drama

Frankrijk 1994. Romantiek van Charlotte Silvera. Met o.a. Agnès Soral, Marina Golovine, Alex Descas, Carlo Brandt en Marc Duret.

Claire (Soral) is verpleegster in een ziekenhuis. Ze houdt haar beroeps- en priv[KA1]eleven strikt gescheiden. Hierin komt echter verandering door de opname van Anita (Golovine), een baldadige, onhandelbare jonge vrouw. Anita maakt Claire onzeker door haar provocerende gedrag. Dan moet Claire zorgen voor Manda (Descas), een jonge student uit Ivoorkust, die aan een vreemde kanker lijdt. Ze wordt verliefd op Manda en riskeert daarmee haar baan. De medische wereld bekeken vanuit de sentimentele hoek met ontroerende, oppervlakkige bakvisjesromantiek, die niet boven de banale titel uitstijgt en dus zonder hoogte- of dieptepunten is. Het scenario is van Christine Miller en regisseuse Silvera naar het boek van Corinne Roche. Het camerawerk is van niemand minder dan Bruno de Keyzer.

La voix

1992 | Drama

Frankrijk 1992. Drama van Pierre Granier-Deferre. Met o.a. Nathalie Baye, Sami Frey, Laura Morante, Jean-Claude Dreyfus en George Claisee.

Lorraine en Gilles zijn verliefd op elkaar en willen hun leven samen delen. Ze bevinden zich in Rome op het terras van een restaurant, wanneer plotseling een stem opklinkt, afkomstig uit het verleden van Gilles, uit een vroegere hartstocht, die hun tête-à-tête komt verstoren. Jaloezie. Dubbelzinnigheid. Granier-Deferre, die zijn liefde voor de psychologie weer opneemt, maar dan met veel minder lef dan vroeger, maakt van zijn film een theatrale gebeurtenis. Door het trage tempo en de voorspelbare liefdesstrategieën, wordt de film al gauw saai. De enige die deze brave mise-en-scène doorbreekt is Dreyfus, die een voortreffelijke ober neerzet. Scenario van Christine Miller en regisseur Granier-Deferre. Het camerawerk is van Pascal Lebeque.

Le dernier mot

1990 | Drama

Duitsland​/​​Oostenrijk​/​​Italië​/​​Frankrijk 1990. Drama van Gilles Béhat. Met o.a. Maria Schell, Marie Theres Relin, Jacques Weber, Jean-Pierre Aumont en Tom Novembre.

In 1989 ontvlucht Schell de DDR met de grote stroom vluchtelingen, die via Hongarije het Westen bereiken. Ze wil naar Parijs, waar ze vijftien jaar geleden haar dochter heen wist te krijgen. Het weerzien met de jonge vrouw, de veelbelovende kunstenares Relin, is aanvankelijk een teleurstelling omdat de verwijdering te groot is geworden. Geleidelijk weet Schell het ijs te breken: ze schept een vriendelijke band met Relins vriend, de twintig jaar oudere architect Weber en er ontstaat vervolgens een toenadering tussen moeder en dochter. Als Aumont, die Relin als kind uit de DDR smokkelde, op de proppen komt, raakt de stemming verbitterd en blijken er diepe verwijten te zijn, die zoals later zal blijken op misverstanden berusten. Schell vertrekt naar Oost-Berlijn om zich voor de jonge democratie die door de vallende muur opkomt, te gaan inzetten. Als Relin de waarheid hoort over Aumont en haar moeder, krijgt zij spijt en vertrekt spoorslags naar Berlijn. Overtuigend en onderhoudend drama. Mooi spel van Schell. Scenario van Christine Miller en gefotografeerd door Richard Andry.