Marie-Pierre Frappier: montage.
Er zijn 3 films gevonden.

Numéro une

2017 | Drama

Frankrijk​/​​België 2017. Drama van Tonie Marshall. Met o.a. Emmanuelle Devos, Suzanne Clément, Sami Frey en Benjamin Biolay.

De door de wol geverfde Emmanuelle Blachey (Devos) wordt gepolst voor een hoge functie: directeur van het nationale waterbedrijf. Zij ziet die plek wel zitten maar krijgt vervolgens stevige tegenwerking, en niet alleen van de man die ook de nummer één wil worden (Berry). Drama met thrillertrekjes over het glazen plafond voor vrouwen in het bedrijfsleven heeft een prima cast. Regisseuse Marshall maakte naam met ondermeer Pas très catholique en Vénus beauté (institut). Emmanuelle Devos werd voor haar sterke hoofdrol genomineerd voor een César.

Je suis un soldat

2015 | Drama

2015. Drama van Laurent Larivière. Met o.a. Louise Bourgoin, Jean-Hugues Anglade, Anne Benoît, Laurent Capelluto en Nina Meurisse.

Sandrine (Bourgoin), dertig, keert terug naar haar ouderlijk huis en krijgt een baantje in het hondenasiel van haar oom Henri (Anglade). Ze schrikt van de wanpraktijken in hondenhandel die daar gangbaar blijken te zijn, maar kan tegelijkertijd de kans op prima inkomsten niet weerstaan. Fascinerend drama rond een moreel lastig te duiden personage in een ethisch duister wereldje, heeft een prima hoofdrol van Bourgoin. Eerste lange speelfilm van regisseur Larivière werd in Cannes vereerd met de Palm DogManitarian Award.

Aram

2002 | Thriller, Actiefilm, Drama

Frankrijk​/​​Armenië 2002. Thriller van Robert Kechichian. Met o.a. Simon Abkarian, Mathieu Demy, Serge Avedikian en Lubna Azabal.

De thematiek van deze thriller - terrorisme, wraak, het Turks-Armeense conflict - doet een zware politieke lading vermoeden, maar Aram heeft meer gemeen met James Bond en Jason Bourne dan pak 'm beet Paradise Now. Het titelpersonage is een Armeen die in Parijs woont en met zijn broer Lévon een aanslag beraamt op een Turkse generaal. Het gaat mis: Lévon raakt verlamd en Aram vlucht het land uit. Zeven jaar later keert hij terug om zijn broer te wreken en vrede te sluiten met zijn vader. Aram heeft de duistere sfeer en ambigue moraal van een thriller uit de jaren zeventig.