Natasha Richardson

1963 -2009 Acteur

Natasha Richardson (1963-2009) is acteur.
Er zijn 22 films gevonden.

Wild Child

2008 | Komedie, Romantiek

Verenigde Staten/Verenigd Koninkrijk/Frankrijk 2008. Komedie van Nick Moore. Met o.a. Emma Roberts, Natasha Richardson, Shirley Henderson en Nick Frost.

Poppy (Roberts, dochter van Eric, nicht van Julia) is een verwend nest uit Malibu, dat door haar vader (Quinn) naar een strenge, stoffige Engelse kostschool wordt gestuurd nadat ze zich heeft misdragen. Mooi, kan ze haar geüniformde klasgenoten leren feesten. Maar dat pakt anders uit. Formulefilm rond onsympathieke personages, met veel Amerikaanse en Engelse stereotypen over en weer, werd geschreven door Lucy Dahl, dochter van auteur Roald. Laatste film van Natasha Richardson - te zien in een kleine warme rol - die in 2009 na een ski-ongeluk overleed.

Evening

2007 | Drama, Romantiek

Verenigde Staten/Duitsland 2007. Drama van Lajos Koltai. Met o.a. Vanessa Redgrave, Claire Danes, Toni Collette, Natasha Richardson en Patrick Wilson.

Oudere dame Anne (Redgrave) mijmert op haar sterfbed over een avond vijftig jaar geleden waarop ze haar liefde heeft laten schieten. Haar herinneringen, verbeeld door Claire Danes, worden afgewisseld met de existentiële sores van haar twee dochters (Toni Collette en echte dochter Natasha Richardson). De talentsamenklontering wordt compleet met bijrollen van Glenn Close, Meryl Streep en Streeps dochter Mamie Gummer. Voormalig cinematograaf Koltai verslikte zich in de vele tijdslijnen maar de film kan een stootje hebben dankzij fabelachtig soepel samenspel van het unieke ensemble vrouwelijk talent.

The White Countess

2005 | Drama, Romantiek

Verenigd Koninkrijk/Verenigde Staten/Duitsland/China 2005. Drama van James Ivory. Met o.a. Natasha Richardson, Ralph Fiennes, Vanessa Redgrave, Madeleine Potter en Allan Corduner.

In het voorjaar van 2005 overleed producent Ismail Merchant, de levensgezel van regisseur James Ivory. Sinds 1961 maakten ze samen memorabele films als A Room with a View en The Remains of the Day. The White Countess is een waardige zwanenzang, een typische 'Merchant-Ivory film' met gedistingeerde personages die worstelen met desillusies. Richardson speelt een gevluchte Russische gravin in politiek roerig Shanghai in 1936 die met oneerbaar nachtwerk de schamele kost verdient. Fiennes is de verkommerde Amerikaanse diplomaat aan haar zijde. Een rijke film, wat betreft inhoud en sfeertekening.

Asylum

2005 | Romantisch drama

Verenigd Koninkrijk/Ierland 2005. Romantisch drama van David Mackenzie. Met o.a. Natasha Richardson, Ian McKellen, Hugh Bonneville, Marton Csokas en Joss Ackland.

De hoofdrol in dit melodrama is weggelegd voor Natasha Richardson (dochter van Vanessa Redgrave) die maart 2009 onverwacht aan hersenletsel overleed nadat ze bij het skiën was gevallen. Dit is niet een van haar beste rollen, alhoewel ze haar best doet, net als de altijd onderhoudende Ian McKellen. Ze speelt een vrouw die een affaire begint met een van de patiënten van haar echtgenoot, die psychiater en directeur van een inrichting is. De minnaar blijkt uit jaloezie ooit zijn echtgenote te hebben onthoofd, hetgeen voor enige suspense zorgt over de afloop van deze romance.

Waking Up in Reno

2002 | Komedie, Romantiek

Verenigde Staten 2002. Komedie van Jordan Brady. Met o.a. Natasha Richardson, Billy Bob Thornton, Charlize Theron, Patrick Swayze en Holmes Osborne.

Twee bevriende stellen maken een tripje van Arkansas naar Reno, om daar getuige te zijn van een Monster Truck rally, zo'n spektakel met veel benzinedamp en motorgeraas waarbij auto's aan gort worden gereden. De sfeer is relaxt - één stel maakt af en toe gebruik van de achterbank omdat ze graag een kind willen, volgens berekeningen is zij nú vruchtbaar - totdat uitkomt dat twee van hen overspel met elkaar hebben gepleegd. Pijnlijk, maar in deze oppervlakkige 'sekskomedie' komt alles uiteindelijk toch nog op z'n pootjes terecht. Zo af en toe grappig.

Maid in Manhattan

2002 | Romantische komedie

Verenigde Staten 2002. Romantische komedie van Wayne Wang. Met o.a. Jennifer Lopez, Ralph Fiennes, Natasha Richardson, Stanley Tucci en Bob Hoskins.

Kamermeisje Marisa (Lopez) hijst zich in het geniep in de dure jas van een hotelgast. Rijkaard Christopher (Fiennes) houdt haar voor een dame uit eigen stratus en maakt haar het hof. Maar, in het fijnste laken zit het meeste bedrog. Armoede zoekt list totdat Marisa daadwerkelijk valt voor charmeur Chris. Gelegenheid maakt genegenheid? Ouderwetse Hollywood-romantiek naar een verhaal van John Hughes (in een vroeger leven regisseur van tienersuccessen als Weird Science en Ferris Buellers' Day Off). De film had aanvankelijk als titel The Chambermaid maar werd tijdens de productie omgedoopt tot Maid in Manhattan. Naar verluidt om pornoliefhebbers te ontmoedigen.

Haven

2001 | Oorlogsfilm, Drama

Verenigde Staten/Canada 2001. Oorlogsfilm van John Gray. Met o.a. Natasha Richardson, Hal Holbrook, Martin Landau, Anne Bancroft en Bruce Greenwood.

In 1935 vroeg de hoofdredactie van de [KL]New York Herald Tribune[KLE] de 24-jarige publiciste Ruth Gruber (Richardson) een serie artikelen te schrijven over het fascisme en het communisme in Europa. Gruber sprak perfect Duits en schetste een nauwkeurig beeld van nazi-Duitsland. Tijdens WO II (1941-45) werkte zij op binnenlandse zaken in Washington DC. De V.S. waren schoorvoetend in de oorlog beland door de aanval op Pearl Harbor, terwijl de Amerikaanse volksvertegenwoordiging er eigenlijk niet van wilde weten. Sedert 1936 pakten de nazi`s systematisch mensen op, regimetegenstanders, joden, zigeuners, enz.; er werden toen quota ingesteld om alleen mondjesmaat vluchtelingen Amerika binnen te laten uit vrees voor een groter wordende werkloosheid, een vijfde colonne enz. Men keek liever de andere kant uit als er berichten kwamen over de concentratiekampen, waarin mensen door de nazi`s werden vermoord. Of men zei eenvoudig dat deze berichten niet waar konden zijn. De Amerikaanse president Roosevelt stond onder druk van zijn menslievende vrouw Eleanor en zijn minister van binnenlandse zaken Harold L. Ickes (Holbrook) om toch meer mensen binnen te laten. In 1944 kwam Roosevelt op het lumineuze idee om bijna duizend vluchtelingen op te halen uit Itali[KA3]e met een troepentransportschip, en hen als gast onder te brengen in Fort Ontario, een leegstaande kazerne, nabij het stadje Oswego aan Lake Ontario. De geallieerden rukten in vlot tempo op naar het noorden van Itali[KA3]e, na hun succesvolle landing op Sicili[KA3]e. De vluchtelingen hadden geen visa nodig en zouden worden uitgewezen zodra de vijandelijkheden waren gestaakt. Gruber, inmiddels 32 jaar, leek de ideale persoon om dit transport vanuit de Italiaanse havenplaats Anzio (ten zuiden van Rome) met de ms Henry Gibbins te begeleiden. Haar moeder (Brancroft) sloeg de schrik om het hart en haar vader (Landau), die veel van haar hield, maakte zich grote zorgen. Op 3 augustus 1944 werden 982 vluchtelingen ingescheept, joden en andere gezindten, terwijl de bemanning hen met scheve ogen aankeek en hen beschouwden als klaplopers waarvoor ze hun leven gewaagd hadden. Gruber kreeg tijdelijk de rang van generaal; als ze in het strijdgewoel gepakt zou worden, moest de vijand haar behandelen volgens de conventie van Gen[KA2]eve, dat wil zeggen in leven houden. De overtocht was niet zonder gevaren vanwege de Duitse U-Boten, die de Atlantische Oceaan nog altijd onveilig maakten. Na aankomst sloeg de vluchtelingen de schrik om het hart: ze vreesden opnieuw ge[KA3]interneerd te worden in een concentratiekamp. Geleidelijk bedaarden de gemoederen en kwamen er contacten met de bevooroordeelde bevolking, die omsloegen in een vriendschap. Natuurlijk werden de vluchtelingen na afloop van de oorlog niet uitgewezen. Wel moesten ze uitreizen naar Canada (vlakbij), waar ze een asielaanvraag konden doen om weer toegelaten te worden. Een formaliteit als foefje, waarvan de meesten gebruik maakten en waardevolle Amerikaanse burgers werden, die de voortuitgang hielpen bevorderen o.a. op wetenschappelijk gebied. Dit deel uit het veelbewogen leven van Ruth Gruber werd onopwindend in beeld gebracht, en de flashbacks (in zwart-wit) over een liefdesgeschiedenis in nazi-Duitsland, veranderen daar niets aan. Sommige scènes zijn al te zeer gedramatiseerd hoewel het spel op een hoog niveau staat. In deze lange tv-film, die meestal in twee delen wordt uitgezonden, wordt de apathie duidelijk, die in Amerika heerste over het lot van de mensen, die in de concentratiekampen waren beland. Het scenario is van Suzette Couture naar de roman van Ruth Gruber. Het camerawerk is van Guy Dufaux.

Blow Dry

2001 | Komedie, Drama, Romantiek

Verenigde Staten/Verenigd Koninkrijk/Duitsland 2001. Komedie van Paddy Breathnach. Met o.a. Alan Rickman, Bill Nighy, Natasha Richardson, Josh Hartnett en Rachael Leigh Cook.

Simon Beaufoy, de schrijver van het gehypte The Full Monty, eiste dat zijn naam werd verwijderd van de Blow Dry-lijst. Het uitgangspunt van de komedie is evenwel aantrekkelijk mal. In het dorpje Keighley worden de jaarlijkse kampioenschappen haarknippen gehouden en Brian (Hartnett), zoon van voormalige topkappers en geliefden Phil (Rickman) en Shelley (Richardson), moet het hierbij opnemen tegen tweevoudig kampioen en aartsvijand Ray (Nighy). Erg tot leven komt Blow Dry niet, maar het acteren en de kapsels zijn leuk, zodat Simon Beaufoy zich minder had mogen schamen dan hij deed.

The Parent Trap

1998 | Familiefilm, Romantiek, Komedie

Verenigde Staten 1998. Familiefilm van Nancy Meyers. Met o.a. Lindsay Lohan, Dennis Quaid, Natasha Richardson, Elaine Hendrix en Lisa Ann Walter.

Naar het kinderboek 'Dubbele Lotje' van Erich Kästner. Lindsay Lohan speelt de wederhelften van een 11-jarige tweeling, Hallie en Annie, die elkaar op zomerkamp voor het eerst zien. En het kwartje valt snel: Hallie: 'Dus als jouw moeder mijn moeder is en mijn vader jouw vader... en we allebei op 11 oktober geboren zijn, dan zijn we... zusjes!' Annie: 'Zusjes? Hallie, dan zijn we tweelingen!' (vreugdedansje). Rest alleen nog de reünie van de gescheiden ouders (Quaid en Richardson). The Parent Trap is een compromisloze child-pleaser, met fantastisch camerawerk (met behulp van zogenaamde motion control camera's die meerdere malen dezelfde scène - met verschillende bezetting - kunnen filmen).

Widows' Peak

1994 | Komedie, Drama

Verenigde Staten/Verenigd Koninkrijk 1994. Komedie van John Irvin. Met o.a. Anne Kent, Mia Farrow, John Kavanagh, Joan Plowright en Rynagh O'Grady.

'Een vrouw is geboren voor het weduweschap, 't is haar roeping. Een vrouw is pas compleet wanneer haar man onder de zoden ligt.' De immer benevelde tandarts (Jim Broadbent) in het Ierse Widows' Peak kan het weten. Hij woont naast de heuvel waar alleen weduwen wonen. Een oude matriarch heeft dat in het verleden beslist. Op haar heuvel wordt niet verpacht aan 'mannen, minderjarigen, getrouwde vrouwen of ongetrouwde vrouwen'. Alleen weduwen zijn welkom. Mrs. DC (Joan Plowright) zwaait er nu de scepter en zij is aanvankelijk zeer ingenomen met de komst van Edwina (Natasha Richardson). Maar Edwina roert al snel in de duistere geheimen van de gemeenschap. Geheimen die steeds uitkomen bij vreemde eend in de bijt Miss O'Hare (Mia Farrow). Een koddig plot en enthousiast spel van bijrollers Jim Broadbent en Adrian Dunbar - als respectievelijk potente tandarts en slaafse zoon - complementeren de kleurrijke vertolkingen van de dames.

Nell

1994 | Drama

Verenigde Staten 1994. Drama van Michael Apted. Met o.a. Jodie Foster, Liam Neeson, Natasha Richardson, Richard Libertini en Nick Searcy.

Oscars voor Rain Man en Forrest Gump: het levert acteurs gemiddeld meer waardering op om een gek persoon uit te beelden dan een 'normaal' persoon. Zo werd ook Jodie Foster voor haar rol van de wildevrouw Nell genomineerd voor de Oscar. Als Nell in de bossen ontdekt wordt heeft ze nog nooit cola en auto's gezien en brabbelt ze een onbekend taaltje. Lokale dokter (Neeson) en psychologe (Richardson) proberen haar te doorgronden en te beschermen. Alom effectief en soms gevoelig acteerwerk zijn de sterke punten in dit melodrama.

Zelda

1993 | Komedie, Biografie

Duitsland/Canada/Frankrijk 1993. Komedie van Pat O'Connor. Met o.a. Natasha Richardson, Timothy Hutton, Jon De Vries, Daniel Gerroll en Spalding Gray.

Tegen het einde van WO I ontmoeten Zelda Sayre (Richardson) en Scott (Hutton) elkaar. Het is de volmaakte liefde, maar Zelda's vader ziet niet veel in de berooide jongeman met schrijversambities. Zijn eerste roman is een succes en Scott F. Fitzgerald wordt onthaald als het jonge genie van de Amerikaanse letteren. Ze kunnen nu trouwen. Het enige dat je van hun huwelijk kunt zeggen, is dat het erg turbulent is. Nostalgische, literaire film over een van de meest markante echtparen uit de jaren 1920, een periode waarin alles mogelijk leek te zijn. O'Connor is erin geslaagd om het swingende, jazzachtige tijdsbeeld van die periode goed in beeld te brengen en Richardson schittert in de titelrol, terwijl Hutton wat onderkoeld overkomt. Goed gestructureerd en erg Europees ogend scenario van Anthony Ivor en Benedict Fitzgerald. Wazige fotografie van Kenneth MacMillan.

Hostages

1993 | Drama

Verenigde Staten 1993. Drama van David Wheatley. Met o.a. Jay O. Sanders, Josef Sommer, Colin Firth, Natasha Richardson en Ciarán Hinds.

Deze film van documentair karakter geeft een scherp beeld over het lot van de gegijzelden van de Hezbollah in Libanon rond 1986. Het `gezelschap` bestaat o.a. uit: de Engelse tv- verslaggever John McCarthy (Firth), AP chef-de-bureau in Beiroet Terry Anderson (Sanders) en de afgezant van de Anglicaanse kerk Terry Waite (Asquith). De kijker krijgt een helder idee over wat er zich achter de schermen moet hebben afgespeeld, waarom politici zich niet met de zaak wilden bemoeien en bovenal de uiterst benarde positie waarin de gevangenen verkeerden. Ook de nimmer aflatende strijd van het thuisfront komt aan bod, de motieven van de kidnappers, alsmede schandalige deals zoals wapens in ruil voor de bevrijding van de slachtoffers. Sterk spel, goede regie en een strak scenario (van Bernard MacLaverty). De fotografie is van John Hooper. Tony Ham monteerde heel effectief tussen het drama de echte journaalopnamen.

Suddenly, Last Summer

1992 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1992. Drama van Richard Eyre. Met o.a. Maggie Smith, Natasha Richardson, Rob Lowe, Richard E. Grant en Rosaleen Linehan.

Na de dood van haar zoon, zorgt de rijke Smith ervoor dat haar nicht, Richardson, die hem vergezelde, wordt geïnterneerd in een inrichting. Ze betaalt hiervoor een ruime vergoeding. Nu eist ze van Dr. Lowe dat deze een hersenoperatie bij haar uitvoert. De dokter weigert zolang hij niet met het meisje gepraat heeft. Tijdens de confrontatie die volgt, probeert de dokter de waarheid te achterhalen wat er precies gebeurde in Cabezo de Lobo, waar de zoon onder mysterieuze omstandigheden om het leven kwam. Schitterende Tennessee Williams-verfilming, die nog meer indruk maakt dan de film uit 1959, die door de censuur sterk verminkt werd. Smith en Richardson zijn magistraal als de moeder die het gevoel heeft dat haar zoon haar werd ontnomen en de vrouw die hiervoor verantwoordelijk is. Verfilmd toneel op zijn best, zoals alleen de Engelsen het kunnen. Fotografie van Andrew Dunn.

Past Midnight

1992 | Thriller, Drama

Verenigde Staten 1992. Thriller van Jan Eliasberg. Met o.a. Rutger Hauer, Natasha Richardson, Clancy Brown, Kibibi Monie en Tom Wright.

Maatschappelijk werkster Richardson wordt verliefd op Hauer, die na een gevangenisstraf van vijftien jaar wegens moord op zijn vrouw, wordt vrijgelaten. Dat leidt tot wat schermutselingen in bed die er een erotische thriller van zou moeten maken, maar het eindigt eerder als een sentimenteel melodrama. Richardson gaat op zoek naar het hoe en waarom Hauer de moord toen heeft gepleegd. Het scenario van Frank Norwood, die zelf gedurende vijftien jaar als sociaal werker actief was, bevat enkele aardige ideetjes maar tv-veteraan Eliasberg levert als zijn bioscoopfilmdebuut een thriller op dorpsniveau af. Hauer trekt weer de juiste bekken en Richardson, afstammelinge van het acteursgeslacht van de Redgraves, overtuigt als slimme maatschappelijk werkster. Camerawerk van Robert Yeoman. Quentin Tarantino schreef mee aan het secenario.

The Favour, the Watch and the Very Big Fish

1991 | Komedie

Frankrijk/Verenigd Koninkrijk 1991. Komedie van Ben Lewin. Met o.a. Bob Hoskins, Jeff Goldblum, Natasha Richardson, Michel Blanc en Jacques Villeret.

Lewin neemt ons mee in een totaal geschifte wereld. Iedereen heeft een flinke tik van de molen: een handelaar in godsdienstige kunst en kitsch, een kitsch-fotograaf en zijn geschifte zuster, een model-bij-toeval dat zijn Jezusrol wat al te letterlijk gaat opvatten, een meisje dat ogenschijnlijk leugens verkoopt en een hypochondrische acteur. Van deze ingredi[KA3]enten (en van Marcel Aymé's novelle Rue Saint Sulpice) is een bescheiden, maar uiterst plezierige komedie gemaakt, waarin Parijs, stad van de liefde bij uitstek, een grote rol speelt.

The Handmaid's Tale

1990 | Sciencefiction, Drama

Verenigde Staten/Duitsland 1990. Sciencefiction van Volker Schlöndorff. Met o.a. Natasha Richardson, Robert Duvall, Faye Dunaway, Aidan Quinn en Elizabeth McGovern.

De setting van dit feministische toekomstverhaal doet denken aan die van de latere sciencefictionfilm Children of Men van Alfonso Cuarón: in een grauwe, totalitaire maatschappij gaat een mysterieus onvruchtbaarheidsvirus rond. De vrouwen die nog wel kinderen kunnen krijgen, worden verplicht ingezet als 'fokkers'. Schlöndorff, Duvall, Dunaway, scenarist Harold Pinter, schrijfster van de oorspronkelijke roman Margaret Atwood - het aanwezige talent schept hoge verwachtingen. De dystopie wordt ook overtuigend tot leven gewekt, maar de toon van de film blijft wat afstandelijk en hoogdravend.

The Comfort of Strangers

1990 | Drama, Erotiek, Thriller

Verenigd Koninkrijk/Italië/Verenigde Staten 1990. Drama van Paul Schrader. Met o.a. Christopher Walken, Rupert Everett, Natasha Richardson, Helen Mirren en Manfredi Aliquo.

Een oppervlakkig psychologisch melodrama over een ongetrouwd Engels stel (Richardson en Everett), die besloten hebben, gescheiden van elkaar te leven. Terwijl zij hun verwijdering proberen te overbruggen, komen ze in aanraking met het onverwachte in de vorm van de Italiaanse diplomatenzoon Walken, die zelf getrouwd is met de dochter van een Canadese diplomaat. Een film waarin eigenlijk niets gebeurt, behalve een hoop emotioneel gedoe. Noch de fraaie plaatjes van Venetië, noch de mooie welvingen van Richardsons naakte lichaam brengen enige beroering teweeg bij de toeschouwer. Deze ongeïnspireerde film is gebaseerd op de roman van Ian McEwan en het scenario was van niemand minder dan Harold Pinter. Het camerawerk is van Dante Spinotti.

Shadow Makers

1989 | Drama

Verenigde Staten 1989. Drama van Roland Joffé. Met o.a. Paul Newman, Dwight Schultz, Bonnie Bedelia, John Crusack en Laura Dern.

Schultz als de legendarische `vader` van de atoombom, de geleerde Robert Oppenheimer, en Newman als de Amerikaanse Pentagon-generaal Groves, een gevreesd veteraan voor wie het maken van de uraniumbom niet snel genoeg kon gebeuren. Er wordt veel gepraat over het werk en de spanningen rond de voltooiingsdatum, maar als kijker merk je weinig van de complexiteit van Oppenheimer in een film die een metafoor moest worden over de keuze tussen goed en kwaad. Oorspronkelijk FAT MAN AND LITTLE BOY genoemd (Fat Man was het koosnaampje voor de uraniumbom met bestemming Hiroshima en Little Boy voor de plutoniumbom richting Nagasaki). Eén punt van kritiek: in de dialogen worden een aantal uitdrukkingen gebruikt die beslist niet uit de jaren 1940-50 zijn. Het scenario is van Bruce Robinson.

Patty Hearst

1988 | Drama

Verenigde Staten 1988. Drama van Paul Schrader. Met o.a. Natasha Richardson, William Forsythe, Jodi Long, Scott Kraft en Ermal Williamson.

De verfilming van de opzienbarende gebeurtenissen in het leven van Patty Hearst, gebaseerd op haar eigen boek Every Secret Thing. Deze dochter van de machtige krantenmagnaat werd gekidnapt door leden van het revolutionaire Symbionese Bevrijdingsleger, die haar weken geblinddoekt in een kast opsloten en hersenspoelden. Ze sloot zich vervolgens bij de groep aan. Om de grote geestelijke verwarring waar Hearst aan ten prooi viel duidelijk te maken, gebruikt Schrader veelvuldig de off screen-stem. Al met al een teleurstellende film. Het scenario werd geschreven door Nicholas Kazan.

A Month in the Country

1987 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1987. Drama van Pat O'Connor. Met o.a. Colin Firth, Kenneth Branagh, Natasha Richardson, Patrick Malahide en Tony Haygarth.

Een WO I-veteraan krijgt de opdracht om een bedekte middeleeuwse schildering op de muur van een kerk in Yorkshire bloot te leggen. Hij raakt bevriend met een archeoloog, die ook een oorlogsveteraan is, terwijl hij een hartstochtelijk verlangen naar de vrouw van de verzuurde dominee onderdrukt.

Gothic

1986 | Fantasy, Biografie, Horror, Drama

Verenigd Koninkrijk 1986. Fantasy van Ken Russell. Met o.a. Gabriel Byrne, Julian Sands, Natasha Richardson, Myriam Cyr en Timothy Spall.

Zinsbegoochelende registratie van de nacht waarin Mary Shelley (Richardson) [KL]Frankenstein[KLE] schreef, in gezelschap van haar echtgenoot Percy Shelley (Sands), Lord Byron (Byrne) en Dr. Polidori (Spall). Deze laatste schreef diezelfde nacht trouwens [KL]The Vampyre[KLE], de voorloper van Dracula. Narratief is de film niet te volgen. De barokke en erotische sc[KA2]enes volgen elkaar in een razend tempo op, waardoor velen de film niet zullen waarderen. Maar wie zich thuis voelt in het vreemde, bombastische universum van Russell, wordt erdoor gefascineerd. Stephen Volk schreef het scenario, in onvergetelijke beelden omgezet door Mike Southon. Dezelfde historische nacht wordt eveneens aangehaald in THE BRIDE OF FRANKENSTEIN (1935), HAUNTED SUMMER (1988) en FRANKENSTEIN UNBOUND (1990).

op televisie
2 uitzendingen

Wild Child (2008) is deze week eenmaal op televisie. Log in om een abonnement aan te maken

Datum
Zender
Tijd
zaterdag 25 maart
SBS 9
20:35 - 22:25

The Parent Trap (1998) is deze week eenmaal op televisie. Log in om een abonnement aan te maken

Datum
Zender
Tijd
zaterdag 25 maart
SBS 6
19:55 - 22:35

Reageer