Myriam Meszieres: cast.
Er zijn 5 films gevonden.

Agujetas en el alma

1997 |

Spanje 1997. Fernando Merino. Met o.a. Bruno Bruzzi, Myriam Meszieres en Martxelo Rubio.

Retrato de mujer con hombre al fondo

1996 |

Spanje 1996. Manene Rodriguez en Manane Rodríguez. Met o.a. Myriam Meszieres, Bruno Squarcia, Paulina Gçlvez en Myriam Mézières.

Cartas desde huesca

1993 |

Spanje 1993. Antonio Artero. Met o.a. Oscar Ladoire, Myriam Meszieres en Fernando Fernán Gómez.

Blueberry Hill

1989 | Komedie, Familiefilm

België 1989. Komedie van Robbe De Hert. Met o.a. Babette van Veen, Frank Aendenboom, Ronny Coutteure, Eric Clerckx en Hilde Heynen.

Vaak ontroerende leuke, observerende, niet-moraliserende Vlaamse tienerfilm met centraal de amoureuze perikelen van een eindejaars-leerling aan een katholieke beroepsschool met een bikkelharde autoritaire secretaris-directeur. Relatieproblematiek wordt hartelijk, soms grappig getekend. Hoewel het einde wat te sterk herinnert aan IF van Lindsay Anderson is dit een bloemrijke en prachtige film over tieners en jeugdsentiment uit 1959. Een feest voor wie die jaren als tiener meemaakte. Pas is een stevige hoofdrolspeler, van Veen een sexy vampje en Aendenboom weer uitmuntend als bekrompen schoolfrik. Scenario van Walter Van den Broeck en Robbe de Hert. Camerawerk van Jean-Claude Neckelbrouck. Geproduceerd door het duo Marc Punt en Jan Verheyen.

Jonas qui aura 25 ans en l'an 2000

1976 | Komedie, Oorlogsfilm, Drama

Zwitserland​/​​Frankrijk 1976. Komedie van Alain Tanner. Met o.a. Jean-Luc Bideau, Myriam Boyer, Jacques Denis, Roger Jendly en Dominique Labourier.

Door toevallige omstandigheden kruisen in Gen[KA2]eve de levens van acht verschillende personages elkaar, die ieder op hun manier een eigen vorm proberen te vinden voor hun gefrustreerd idealisme ten aanzien van een nieuwe maatschappij. Conflicten en teleurstellingen blijven niet uit, maar de hoop voor de toekomst wordt gevestigd op de geboorte van een baby in een `ecologisch` boerengezin. Het aanstekelijk samenspel van de ideale rolbezetting geeft de film een lichte toon die hem uittilt boven de theoretisch-onderwijzende uitgangspunten en de nadrukkelijke vervreemdingseffecten (als de afwisseling van zwartwit en kleur), zonder dat die vrolijkheid de zinnigheid van de diverse probleemstellingen verdoezelt. Het scenario is van regisseur Tanner en John Berger. Het camerawerk is van Renato Berta.