Eliana de Santis: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Finchè c'è guerra, c'è speranza

1973 | Komedie

Italië 1973. Komedie van Alberto Sordi. Met o.a. Alberto Sordi, Silvia Monti, Alessandro Cutolo, Eliana de Santis en Edy Saieta.

Vertegenwoordiger van een kleine wapenhandelaar in Afrika wordt door de spilzucht van zijn echtgenote gedwongen een beter betalende werkgever te zoeken en moet aan de Portugezen in Angola oorlogsmaterieel gaan verkopen. Hij raakt betrokken bij de vrijheidsstrijd en is onderwerp van een vernietigende journalistieke reportage, waardoor zelfs familieleden en opdrachtgevers hem euvel duiden. Omwille van het huishoudgeld wordt het schandaal echter snel vergeten. Satire over eenvoudige burger die niet weet (wil weten) wat hij aanricht. De film gebruikt vrijheidsstrijd als decor en nauwelijks meer dan dat, waardoor de karikaturale scènes misschien ergerlijk werken. Reeks van verwikkelingen is inventiever dan gebruikelijk in de films van Sordi, maar het resultaat is zoals altijd veel te langdradig.

Paulina 1880

1972 | Historische film, Romantiek

Italië​/​​Frankrijk 1972. Historische film van Jean-Louis Bertucelli. Met o.a. Olga Karlatos, Maximilian Schell, Sami Frey, Michel Bouquet en Romolo Valli.

Een mooie Milanese burgervrouw wordt al vanaf de puberteit verdeeld tussen haar vurig godsbesef en wereldser passies en verbergt dat achter een hoogmoedig optreden. Tijdens haar debutantenbal wordt ze verliefd op een getrouwde graaf. De roman van Jean-Pierre Jouve werd een esthetisch prentenboek zonder emoties waardoor de romantische dramatiek inhoudsloos blijft en belachelijk wordt. Karlatos is als de film: mooi en zonder bezieling.

Le Moine

1972 | Horror

Frankrijk​/​​Duitsland​/​​Roemenië 1972. Horror van Ado Kyrou. Met o.a. Franco Nero, Nathalie Delon, Nicol Williamson, Nadja Tiller en Elizabeth Wiener.

Een idealistische priester tijdens de Inquisitie wordt op gezag van Satan verleid door een vrouw in monnikskleding die hem meesleept in elke denkbare zonde, waardoor hij zijn ziel verliest en stijgt in de kerkelijke hiërarchie. Het scenario van Buñuel naar een 18e-eeuwse roman kon door pre-censuur jarenlang niet verfilmd worden tot hij zelf de interesse verloor. Criticus en Buñuel-kenner Kyrou nam de regie over en haalt het niet alleen niet bij de meester, maar schiet zelfs in de alleen vakmatige vormgeving tekort. Op Williamson na hebben de acteurs ook geen vat op hun rol.