Blanca Suárez: cast.
Er zijn 2 films en 1 serie gevonden.

Jaguar

2021 | Actie, Drama

Spanje 2021. Actie van Ramón Campos en Gema R. Neira. Met o.a. Blanca Suárez, Iván Marcos, Óscar Casas, Adrián Lastra en Francesc Garrido.

Jagen op nazi’s is een populair serieonderwerp. Na de Amazon Prime serie Hunters met Al Pacino uit 2020, heeft Netflix nu Jaguar. Deze Spaanstalige original speelt in Madrid in de jaren ‘60, waar voormalig SS-officieren dankzij de bescherming van Franco openlijk leven in luxe en comfort. Ondertussen heeft een aantal Holocaust-overlevenden die zichzelf ‘jaguars’ noemen, de jacht op de nazi’s ingezet met als doel ze te laten boeten voor wat ze hebben gedaan. Mooi gefilmd en spannend genoeg om te blijven boeien.  

Los amantes pasajeros

2013 | Komedie

Spanje 2013. Komedie van Pedro Almodóvar. Met o.a. Lola Dueñas, Cecilia Roth, Carlos Areces, Penélope Cruz en Antonio de la Torre.

Klucht van de Spaanse meester van de dubbele bodems, punky decors en campy personages. Over crew en passagiers van een intercontinentale vlucht, die het op een zuipen en slikken zetten als ze vernemen dat er problemen zijn met het landingsgestel. Achter de vederlichte komedie gaat een maatschappijkritiek schuil, waarbij 'het volk' verdoofd in de economy class ligt te slapen terwijl de boel in de 'zakenklasse' naar de ratsmodee gaat. De lol zit hem niet zozeer in de soapachtige verwikkelingen, als wel in wat de personages vertegenwoordigen.

The Skin I Live In

2011 | Drama, Thriller

Spanje 2011. Drama van Pedro Almodóvar. Met o.a. Antonio Banderas, Elena Anaya, Marisa Paredes, Blanca Suárez en Bárbara Lennie.

In zijn landhuis nabij Toledo houdt de verknipte plastisch chirurg Robert Ledgard (Banderas) de jonge Vera (Anaya) gevangen als proefkonijn voor illegale huidtransplantaties. Arthouseregisseur Almodóvar verslikt zich in dramaturgisch rammelende, contraproductief koel opgenomen poging tot een gelaagde thriller. Referenties naar Les yeux sans visage, het Hitchcock-oeuvre en Buñuels Tristana (openingsshot van Toledo) leiden eerder af dan dat ze iets toevoegen. Indrukwekkende pijnrol van Anaya als slachtoffer kan deze pretentieuze onderneming met bombastsoundtrack en misogyne trekjes niet redden.