Max Adalbert: cast.
Er zijn 8 films gevonden.

Lachende Erben

1933 | Komedie, Romantiek

Duitsland 1933. Komedie van Max Ophüls. Met o.a. Heinz Rühmann, Lien Deyers, Lizzi Waldmüller, Max Adalbert en Ida Wüst.

R[KA3]uhmann als wijnverkoper tegenover de Nederlandse Deyers (die in Duitsland als actrice groot succes had) in een alleraardigste stijlvolle romantische komedie van de theaterregisseur Ophüls. Het scenario is van Felix Joachimson en de regisseur. Het camerawerk is van Eduard Hoesch.

Ein Toller Einfall

1932 | Komedie

Duitsland 1932. Komedie van Kurt Gerron. Met o.a. Willy Fritsch, Dorothea Wieck, Max Adalbert en Adele Sandrock.

Terwijl de eigenaar van een kasteel op reis is om de verkoop ervan te regelen verandert zijn neef het in een hotel. Gebaseerd op de gelijknamige klucht, en dat is aan de vele dialogen duidelijk te merken. Maar ze zijn leuk en Fritsch is een sympathieke neef.

Der Schützenkönig

1932 | Komedie

Duitsland 1932. Komedie van Franz Seitz. Met o.a. Weiß-Ferdl, Max Adalbert, Gretl Theimer, Hugo Schrader en Berthe Ostyn.

In een klein Beiers plaatsje krijgt winkeleigenaar Siebzehnr[KA3]ubel (Wei[KL29]-Ferdl) plotseling concurrentie, en wel in de gedaante van Wilhelm Funke (Adalbert). Deze is eigenaar van een modezaak en nog Pruis ook. Funke is bovendien een goede schutter en in dat opzicht ook een concurrent. De kinderen van de beide kemphanen (Schrader en Theimer) zijn verliefd op elkaar. Na allerlei meningsverschillen verzoenen de vaders zich. De kinderen mogen trouwen en Siebzehnrübel wordt schutterskoning. Een onschuldige Beierse klucht, die het hoofdzakelijk moet hebben van de tegenstelling Beieren - Pruisen, gepersonifieerd door de beide hoofdrolspelers.

Kyritz - Pyritz

1931 | Komedie

Duitsland 1931. Komedie van Carl Heinz Wolff. Met o.a. Max Adalbert, Henry Bender, Paul Hörbiger, Hansi Arnstaedt en Magda Elgen.

De notabelen van het Brandenburgse stadje Kyritz (Adalbert, Bender en H[KA3]orbiger) willen eens even verlost zijn van hun huwelijkse plichten, en reizen onder een vals voorwendsel naar Berlijn. Een van de drie (Adalbert) wil bovendien zijn buitenechtelijke dochter (Ellis) bezoeken. Uit het Pommerse stadje Pyritz reizen tegelijkertijd drie vertegenwoordigers van een mannenkoor naar de hoofdstad. Alle zes de heren logeren in hetzelfde pension en worden prompt verwisseld. De gebeurtenissen volgen elkaar razendsnel op, wanneer de drie echtgenotes uit Kyritz opduiken. Aan het slot worden alle verwikkelingen opgelost. Een vrolijke film voor iedereen, die plezier aan Berlijnse kluchten beleeft. Bovendien een weerzien met de populaire volkstoneelspeler Henry Bender, die in 1933 overleed.

Der Hauptmann von Köpenick

1931 | Komedie, Drama

Duitsland 1931. Komedie van Richard Oswald. Met o.a. Max Adalbert, Käthe Haack, Paul Wagner, Max Gülstorff en Friedrich Kayssler.

Max Adalbert zet de schoenmaker-kapitein fors aan in deze bewerking van Carl Zuckmayers populaire toneelstuk; film en stuk beleefden in hetzelfde jaar hun première. De film is in het begin nogal toneelmatig, maar de satirische grondtoon wordt steeds sterker en overtuigender. Een van Richard Oswalds beste films die, echter nogal wat problemen kreeg met de Duitse censuur.

Drei Tage Mittelarrest

1930 | Komedie

Duitsland 1930. Komedie van Carl Boese. Met o.a. Fritz Schulz, Felix Bressart, Max Adalbert, Lucie Englisch en Ida Wüst.

Een genrefilm die typerend is voor de jaren dertig: komische toestanden rondom militairen en hun kleurige uniformen. Escapisme op en top en een verheerlijking van het officierenbestaan. Een onwettig geboren meisje gaat in een garnizoen op zoek naar haar vader.

Das Gestohlene Gesicht

1930 | Mysterie

Duitsland 1930. Mysterie van Erich Schmidt en Philipp Lothar Mayring. Met o.a. Hans Otto, Max Adalbert, Friedl Haerlin en Edith Edwards.

Een jonge schilderes hangt de door haar gemaakte kopie van een beroemd schilderij in het museum en verstopt het orgineel. Aanvankelijk wordt er nogal veel gepraat, maar gaandeweg wordt het tempo vlotter en stijgt de spanning.

Der Müde Tod

1921 | Horror, Zwijgende film, Fantasy

Duitsland 1921. Horror van Fritz Lang. Met o.a. Lil Dagover, Bernhard Goetzke, Walter Janssen, Hans Sternberg en Max Adalbert.

Indrukwekkend noodlots-expressionisme met een innemende legende als kader: een meisje krijgt haar geliefde terug van de Dood als zij het uitgaan van drie brandende kaarsen kan voorkomen: elke kaars stelt een mens voor, op de vlucht voor de dood. In drie episodes verdeeld, die elk in een ander land spelen: 19e eeuws Bagdad in een 1001-nacht sfeer, Venentië in de Renaissence en aan het keizerlijke hof in China. Scenario van Thea von Harbou en de toen 31-jarige regisseur Lang. Het camerawerk is van Fritz Arno Wagner, Erich Nitzschmann en Hermann Saalfrank. De decors zijn van Hermann Warm, Walter Röhring en Robert Herleth.