John Pickles: cast.
Er zijn 2 films gevonden.

Hostages

1993 | Drama

Verenigde Staten 1993. Drama van David Wheatley. Met o.a. Jay O. Sanders, Josef Sommer, Colin Firth, Natasha Richardson en Ciarán Hinds.

Deze film van documentair karakter geeft een scherp beeld over het lot van de gegijzelden van de Hezbollah in Libanon rond 1986. Het `gezelschap` bestaat o.a. uit: de Engelse tv- verslaggever John McCarthy (Firth), AP chef-de-bureau in Beiroet Terry Anderson (Sanders) en de afgezant van de Anglicaanse kerk Terry Waite (Asquith). De kijker krijgt een helder idee over wat er zich achter de schermen moet hebben afgespeeld, waarom politici zich niet met de zaak wilden bemoeien en bovenal de uiterst benarde positie waarin de gevangenen verkeerden. Ook de nimmer aflatende strijd van het thuisfront komt aan bod, de motieven van de kidnappers, alsmede schandalige deals zoals wapens in ruil voor de bevrijding van de slachtoffers. Sterk spel, goede regie en een strak scenario (van Bernard MacLaverty). De fotografie is van John Hooper. Tony Ham monteerde heel effectief tussen het drama de echte journaalopnamen.

Comeback

1987 | Komedie

Verenigd Koninkrijk 1987. Komedie van David Ambrose. Met o.a. Anton Rodgers, Stephen Dillon, Kate Buffery, Charles Lamb en Andrew Robertson.

Sinds zijn vrouw hem verlaten heeft is filmproducer John Charters (Rodgers) een verbitterde man geworden. Bovendien tast een ziekte zijn lichamelijke functies aan. In zijn wanhoop neemt hij een dodelijke dosis slaapmiddelen in, maar door de vlugge reactie van zijn dokter wordt hij op het nippertje gered. In het hospitaal komt hij terecht op een zaal met potenti[KA3]ele zelfmoordenaars. Mede door toedoen van zijn arts Dr. Marshall (Buffery) en zijn, ook in het leven ontgoochelde, maar veel jongere, buurman Alec (Dillon), leert hij opnieuw de waarden van het leven kennen. Een bijna-dood ervaring versterkt bovendien nog zijn wil om te leven. Aangrijpende, maar alles behalve sentimentele, benadering van het zelfmoordprobleem. Het leven, hoe uitzichtloos ook, is en blijft waard om geleefd te worden. Op bijna documentaire wijze volgen we het dagelijkse doen op deze zeer typische hospitaalafdeling. Een film die niemand onbewogen kan laten en die een blijvende indruk nalaat op de kijker. Ambrose baseerde het scenario op het autobiografische boek van John Charters. Peter Jackson stond achter de camera.