Paul Krellstein: regie.
Er zijn 4 films gevonden.

Les statistiques prouvent que la cause essentielle du divorce demeure le mariage

1990 | Komedie

België 1990. Komedie van Paul Krellstein.

De vraag is wat de regisseur werkelijk heeft willen maken onder deze Woody Allen-achtige titel. Een bloemlezing van de echtscheiding in de film? Een experimentele film? Een in de eerste plaats komisch en satirisch allegaartje? Een antwoord is moeilijk te geven want het gaat om blindelings gekozen scènes uit allerlei films die lukraak achter elkaar zijn gezet en vervolgens voorzien van een taai commentaar, vol duffe en voor de hand liggende grappen.

Bacall ou Bogart

1990 | Biografie

België 1990. Biografie van Paul Krellstein en Howard Hawks. Met o.a. Lauren Bacall, Humphrey Bogart, Walter Brennan, Dolores Moran en Hoagy Carmichael.

Bacall is in 1944 twintig jaar en verschrikkelijk onzeker wanneer zij haar eerste belangrijke filmrol speelt in TO HAVE AND HAVE NOT. De grote ster daarin is Humphrey Bogart, toen 45 jaar. Lauren voelt zich eerst helemaal niet tot hem aangetrokken, te meer daar hij een flinke reputatie als onverbeterlijke drinker, vechtjas en vrouwenversierder bezit. Toch worden zij hevig verliefd op elkaar, waarvan deze film op zeer slechte wijze verslag doet. Het commentaar is triviaal en banaal en de montage is slordig. (Howard Hawks wordt als de regisseur van TO HAVE AND HAVE NOT in de credits vermeld).

Le tour du monde en 89 minutes

1989 | Documentaire

België 1989. Documentaire van Paul Krellstein.

Dit moet een samenvatting voorstellen van een heel jaar film, maar het is niets anders dan wat aaneengelijmde, zogenaamd karakteristieke, brokstukjes voorzien van een laf, pretentieus en oppervlakkig commentaar. Wie is er ooit op het onzalige idee gekomen om de hele oogst aan films van één jaar te vangen in zo'n kort tijdsbestek?

Des Japonais pornographes à l'oeil coquin de Juzo Itami

1971 | Erotiek

België 1971. Erotiek van Paul Krellstein.

Beknopt overzicht van de ontwikkeling van de Japanse pornografische cinema sinds zijn bekendwording door de Nikkatsu, die in 1971 ternauwernood aan een faillissement ontsnapte, tot aan onze dagen. Met fragmenten uit diverse films, waaronder L'EMPIRE DES SENS van Oshima. Tevens is er een nog niet eerder vertoond fragment te zien uit TAXIWOMAN van Juzo Itami. Het plechtstatige commentaar, dat gelardeerd is met gemakkelijke humor, is eigenlijk niet meer dan een hoop geklets. Een produktie van weinig belang.