Arthur E. Arling: camera.
Er zijn 9 films gevonden.

Boys' Night Out

1962 | Komedie

Verenigde Staten 1962. Komedie van Michael Gordon. Met o.a. Kim Novak, James Garner, Tony Randall, Howard Duff en Janet Blair.

Een drietal getrouwde mannen en vrijgezel Fred Williams (Garner) besluiten een appartement in te richten met Cathy (Novak) er in. Het scenario (van Ira Wallach en Marion Hargrove) zorgt voor enkele interessante insinuaties met komisch spel van Blair, Page en Gabor. Camerawerk van Arthur E. Arling. Gefilmd in CinemaScope.

Lover Come Back

1961 | Komedie, Romantiek, Drama

Verenigde Staten 1961. Komedie van Delbert Mann. Met o.a. Rock Hudson, Doris Day, Tony Randall, Edie Adams en Jack Oakie.

Carol (Day) is een fatsoenlijke reclamevrouw, Jerry (Hudson) haar gewetenloze concurrent die zich voordoet als wetenschapper. Bovendien weet hij alle vrouwen om zijn vinger te winden, zowel de sexy Rebel (Adams) als de maagdelijke Carol. Geestige komedie, mede door een leuke bijrol van Randall als Jerry's neurotische baas. Scenarist Stanley Shapiro werd twee jaar eerder onderscheiden met een Oscar voor Pillow Talk, de bekendste - en beste - komedie uit het gezamenlijke oeuvre van Day en Hudson.

The Story of Ruth

1960 | Drama

Verenigde Staten 1960. Drama van Henry Koster. Met o.a. Stuart Whitman, Tom Tryon, Peggy Wood, Viveca Lindfors en Jeff Morrow.

Een statische, nuchtere weergave van het bijbelse verhaal van de vrouw die haar afgoden afzweert als zij het ware geloof ontdekt.

Pillow Talk

1959 | Romantische komedie

Verenigde Staten 1959. Romantische komedie van Michael Gordon. Met o.a. Doris Day, Rock Hudson, Tony Randall, Thelma Ritter en Nick Adams.

Eerste en wellicht leukste in de serie dubbelzinnige maar zeer kuise komedies die Hudson en Day samen maakten, waarin ze eindeloos kibbelen (vooral per telefoon) en uiteindelijk voor elkaar vallen. Een zeer geslaagde productie waarin op alle details werd gelet. De film kreeg een Oscar voor het beste scenario van Stanley Shapiro en Maurice Richlin, die het eveneens bekroonde verhaal van Russell Rouse en Clarence Green bewerkten. Day en Ritter kregen allebei een Oscarnominatie. Volgens de makers van de befaamde documentaire The Celluloid Closet is het typerend voor de houding van Hollywood ten opzichte van homoseksualiteit, dat juist Rock Hudson, homoseksueel immers, een playboy moest spelen.

Man in The Shadow

1957 | Western, Thriller

Verenigde Staten 1957. Western van Jack Arnold. Met o.a. Jeff Chandler, Orson Welles, Collean Miller, Ben Alexander en John Larch.

De enige western van Welles. Hij speelt een machtige veeboer op wiens ranch een Mexicaanse arbeider omkomt. Chandler is de kersverse sheriff, die de dood van deze arbeider onderzoekt. De inwoners van het stadje raden de eerlijke sheriff aan de zaak te seponeren, en als twee cowboys van Welles hem vastbinden aan een wagen en hem in vliegende galop door de stad slepen, weigert hij nog steeds om op te geven. Tenslotte toont hij aan dat de onbetrouwbare voorman Larch van Welles de schuldige is. De achterliggende gedachte van deze film was dat het een allegorie had moeten worden over fascisme en corruptie, maar dat is overschaduwd door Welles' overheersende, theatrale acteerstijl. Voor western-liefhebbers en Arnold-geïnteresseerden een belangwekkende film. Scenario van Gene L. Coon. Camerawerk van Arthur E. Arling.

Ransom

1956 | Actiefilm, Misdaad, Drama, Thriller

Verenigde Staten 1956. Actiefilm van Alex Segal. Met o.a. Glenn Ford, Donna Reed, Leslie Nielsen, Juano Hernandez en Alexander Scourby.

Tobberig vertelsel over Fords pogingen zijn ontvoerde zoon te bevrijden. Cyril Hume en Richard Maibaum draaiden het scenario in elkaar en Arthur E. Arling keek door de lens van de camera.

The Glass Slipper

1955 | Musical

Verenigde Staten 1955. Musical van Charles Walters. Met o.a. Leslie Caron, Michael Wilding, Keenan Wynn, Estelle Winwood en Elsa Lanchester.

Musicalversie van het sprookje Assepoester, waarin het weesmeisje Ella opgroeit bij de weduwe Sonder. De vrouw verwaarloost haar en vindt haar eigen dochters Birdena en Serafina belangrijker, maar dan ontmoet Ella een charmante jongeman.

Love Me or Leave Me

1955 | Musical, Biografie, Drama

Verenigde Staten 1955. Musical van Charles Vidor. Met o.a. Doris Day, James Cagney, Cameron Mitchell, Robert Keith en Tom Tully.

Biografie van zangeres Ruth Etting, die rond 1930 aan de top stond. Het scenario van Daniel Fuchs en Isobel Lennart concentreert zich vooral op haar verhouding met kleine gangsterbaas Marty Snyder, die haar ontdekte en beroemd maakte. Hun kortstondige huwelijk leidde haar bijna naar de afgrond. Day en Cagney verpersoonlijken deze figuren op sublieme wijze. Het scenario biedt tevens plaats voor een twaalftal songs: voor het merendeel successen van Etting, maar ook twee nieuwe, die Day de hitparades in zong. De film blijft dicht bij de waarheid, vandaar dat hij zo deprimerend is. Achter de camera stond Arthur E. Arling. Percy Faith arrangeerde de songs en George Stoll had de muzikale leiding. Fuchs kreeg een Oscar voor het verhaal.

The Yearling

1946 | Familiefilm, Drama

Verenigde Staten 1946. Familiefilm van Clarence Brown. Met o.a. Gregory Peck, Claude Jarman jr, Jane Wyman, Margaret Wycherly en Chill Wills.

Boer Penny Baxter leidt, samen met zijn vrouw Orry en zijn elfjarig zoontje Jody, een rustig bestaan in Florida, aan de rand van de wildernis. Jody raakt bevriend met een hertje en ze groeien samen op tot het dier schade aan de boerderij begint toe te brengen.