Issa López: regie en scenario.
Er zijn 3 films gevonden.

Tigers Are Not Afraid

2017 | Drama, Thriller

Mexico 2017. Drama van Issa López. Met o.a. Paola Lara, Juan Ramón Lopez en Hanssel Casillas.

Magisch-realistische kijk op de gewelddadige werkelijkheid van bendegeweld in Mexico, door de ogen van een handvol straatjochies en een meisje dat haar moeder kwijt is. Donker sprookje waarin we brute moorden zien en veel onnoemelijk leed, maar ook een tijgerknuffel die tot leven komt. Hoewel de kinderen in de film heel behoorlijk acteren, en regisseur López niet bang was om risico’s te nemen, blijven die twee diametraal op elkaar staande werelden toch schuren. Wel wereldwijd veelvuldig onderscheiden op festivals voor de fantastische film.

600 Miles

2015 | Misdaad, Drama, Thriller

Mexico​/​​Verenigde Staten 2015. Misdaad van Gabriel Ripstein. Met o.a. Kristyan Ferrer, Tim Roth, Mónica del Carmen, Harrison Thomas en Noé Hernández.

In deze subtiele mix van roadmovie, misdaadfilm, psychologisch drama en coming of age-verhaal smokkelt de jonge Arnulfo (Ferrer) wapens de Amerikaans-Mexicaanse grens over, die hij vervolgens aflevert bij zijn oom, baas van een Mexicaans drugskartel. Arnulfo kan zichzelf misschien wijsmaken dat hij een gangster is, maar de kijker heeft allang door dat hij niet geschikt is voor het zware werk. Het duurt dan ook niet lang of inspecteur Hank (Roth) komt hem op het spoor. Subtiel en mooi gedoseerd debuut van Gabriel Ripstein, zoon van de beroemde schrijver/regisseur Arturo.

Niñas Mal

2007 | Komedie

Mexico 2007. Komedie van Fernando Sariñana. Met o.a. Martha Higareda, Blanca Guerra, Camilla Sodi en Daniel Berlanga.

Met haar tatoeages, piercings en rebellerende gedrag is Adela (Higareda) een grote plaag voor haar vader, die met elk publiek schandaal zijn kans op het gouverneurschap ziet slinken. En dus stuurt hij haar naar een speciale meisjesschool in Mexico City om haar voor eens en altijd om te laten toveren tot een beschaafde huisvrouw, maar al snel drijft ze ook de strenge schoolmeesteres tot waanzin. Clichématig bakvissencinema met autowassende adonissen en giebelende meisjes, al zorgde de hoeveelheid bloot in Amerika ervoor dat de film in de R-rated categorie terecht kwam.