Angelino Fons: regie en scenario.
Er zijn 13 films gevonden.

El Cid cabreador

1983 |

Spanje 1983. Angelino Fons. Met o.a. Angel Cristo, Carmen Maura, José Luis Lopéz Vázquez en Manolo Gómez Bur.

Een platte en walgelijke parodie op EL CID van Anthony Mann.

Mar Brava

1982 | Familiefilm, Avonturenfilm

Spanje​/​​Mexico 1982. Familiefilm van Angelino Fons. Met o.a. Alfredo Mayo, Jorge Sanz, Alma Muriel en José Lifante.

Een kind gelooft dat een schipbreukeling de Heilige Telmo is. Pijnlijk slecht en afgezaagd knoeiwerk.

Emilia... parada y fonda

1976 |

Spanje 1976. Angelino Fons. Met o.a. Francisco Rabal, Maria Luisa San José en Ana Belen.

Een kind gelooft dat een schipbreukeling de Heilige Telmo is. Pijnlijk slecht en afgezaagd knoeiwerk.

Emilia, parada y fonda

1976 | Drama

Spanje 1976. Drama van Angelino Fons. Met o.a. Ana Belén, María Luisa San José, Francisco Rabal en Juan Diego.

Een knappe jonge vrouw heeft berouw van haar huwelijk met een koopman van hoge leeftijd. Een echt onuitstaanbare produktie.

De profesión polígamo

1975 | Komedie, Erotiek

Spanje 1975. Komedie van Angelino Fons. Met o.a. Manuel Summers, Maria Perschy, Carmen de la Maza, Africa Pratt en Victoria Vera.

Een getrouwde man kan het niet laten om jonge maagden te versieren om hen onmiddelijk daarna in de steek te laten. Een even smadelijk als onwaardig knoeiwerk, dat zelfs de pretentie heeft om leuk te zijn.

La Casa

1974 | Sciencefiction

Spanje​/​​Italië 1974. Sciencefiction van Angelino Fons. Met o.a. Carlos Estrada, José María Prada, Magda Konopka en Helga Liné.

Eenmaal in de ruimte, ontdekken de bemanningsleden van een ruimtecapsule dat op Aarde zojuist een kernoorlog is uitgebroken. Een betreurenswaardige science-fiction poging, boordevol claustrofobie en psychologische facetten.

Separación matrimonial

1973 | Drama

Spanje 1973. Drama van Angelino Fons. Met o.a. Jacqueline Andere, Ana Belén, Simón Andreu, Mari Carrillo en María Asquerino.

Gezien de ontrouw van haar man besluit een jonge vrouw te scheiden. Een verschrikkelijke film - tussen het stompzinnige en het pretentieuze in.

Mi hijo no es lo que parece

1973 | Musical, Komedie

Spanje 1973. Musical van Angelino Fons. Met o.a. Celia Gámez, Esperanza Roy, Jorge Lago en José Sazatornil.

De relatie tussen twee cabaretières van verschillende leeftijd, van wie één een homoseksuele zoon heeft. Een muzikale komedie, zo belachelijk en ergerlijk dat het bijna surrealistisch lijkt.

Marianela

1972 | Drama

Spanje​/​​Frankrijk 1972. Drama van Angelino Fons. Met o.a. Rocío Dúrcal, Pierre Orcel, José Suárez, Jacqueline Parent en Alfredo Mayo.

Een zeer slechte herverfilming van de gelijknamige film.

La Primera entrega de una mujer casada

1971 | Misdaad, Erotiek

Spanje​/​​Italië 1971. Misdaad van Angelino Fons. Met o.a. Emma Penella, Glenn Lee, Franco Citti en Bruno Corazarri.

Twee jongens die zich buiten de wet hebben geplaatst, vestigen zich in een chalet. Daar woont alleen maar een getrouwde vrouw die de terugkeer van haar man afwacht. Een grotesk knoeiwerk ter meerdere eer en glorie van Penella.

Fortunata y Jacinta

1969 | Drama

Spanje​/​​Italië 1969. Drama van Angelino Fons. Met o.a. Emma Penella, Liana Orfei, Máximo Valverde, Bruno Corazzari en Terele Pávez.

Twee vrouwen uit een verschillend milieu vechten om de liefde van een man. Een social-erotisch drama, geïnspireerd door een klassiek stuk uit de Spaanse literatuur, nogal pretentieus en gekunsteld geregisseerd, kenmerkend voor het gehalte van de film.

La Busca

1966 | Drama

Spanje 1966. Drama van Angelino Fons. Met o.a. Jacques Perrin, Emma Penella, Sara Lezana, Daniel Martín en Hugo Blanco.

De film vertelt de wederwaardigheden van een jonge man uit de provincie in het Madrid van 1900. Een oprechte film maar enorm traag en met een zeer middelmatige bezetting. De eerste produktie van Angelino Fons naar de roman van Pío Baroja.

La Caza

1965 | Drama, Experimenteel

Spanje 1965. Drama van Carlos Saura. Met o.a. Ismael Merlo, Alfredo Mayo, Jose Maria Prado, Emilio Gutièrrez Caba en Fernàndo Sanchez Polack.

Op een hete zomerdag gaan drie vrienden op konijnenjacht, samen met bedienden van de landeigenaar en nog een jongeman. Het is een symbolische allegorie over een zichzelf overleefde bourgeoisie in het fascistische Spanje: de landeigenaar heeft geen cent meer, maar blijft feodaal tegenover zijn personeel; zijn vrienden dromen weg bij pornografie respectievelijk alcohol en SF-romannetjes. Jacht blijkt zinloos, omdat alle konijnen gestorven zijn aan myxomatose. Vroege Saura-film is overduidelijk beïnvloed door Buñuel, maar - misschien daarom wel - interessant.