Gonzalo F. Berridi: camera.
Er zijn 3 films gevonden.

La vida que te espera

2004 | Drama, Romantiek

Spanje 2004. Drama van Manuel Gutiérrez Aragón. Met o.a. Marta Etura, Luis Tosar, Juan Diego en Clara Lago.

De norse, zwijgzame bewoners van een afgelegen Spaans dorp worden al generaties lang op de proef gesteld door fysieke arbeid en zwaar weer. Nu worden ze ook nog eens bedreigd door regeltjes vanuit 'Brussel'. Boer Gildo krijgt ruzie met zijn buurman over een koe, de buurman laat het leven. De komst van de zoon van het slachtoffer verandert de bruuske toon van de film: deze stadsman wordt verliefd op Gildo's dochter. De moord vormt een schaduw, maar toch lijkt regisseur Aragón hun liefdesverhaal voorzichtig optimistisch als menselijke vooruitgang te beschouwen.

El viaje de Carol

2002 | Drama, Familiefilm, Oorlogsfilm

Spanje 2002. Drama van Imanol Uribe. Met o.a. Clara Lago, Juan José Ballesta, Álvaro de Luna, Rosa Maria Sardà en Lucina Gil.

Ingetogen, bij tijd en wijlen grimmig en onderkoeld jeugddrama over de jonge Carol die in 1938 met haar moeder en Amerikaanse vader naar geboorteland Spanje trekt. Papa wordt piloot voor de Internationale Brigade die vecht tegen de fascisten van Franco, mama blijkt ongeneeslijk ziek en sterft vlak na aankomst. Maar Carol is te sterk - en te verliefd - om zich door alle pech uit het veld te laten slaan. (KT)

Los Amantes del Círculo Polar

1998 | Romantisch drama

Spanje​/​​Frankrijk 1998. Romantisch drama van Julio Medem. Met o.a. Najwa Nimri, Fele Martínez, Maru Valdivielso, Nancho Novo en Sara Valiente.

Wanneer Ana en Otto elkaar voor het eerst ontmoeten zijn ze allebei acht jaar. Ana verwerkt de dood van haar vader, terwijl Otto worstelt met de scheiding van zijn ouders. Dat is het begin van een onmiskenbare band tussen de twee: hun beider namen zijn palindromen (woorden die ook van achter naar voren leesbaar zijn), Otto's vader en Ana's moeder raken verliefd op elkaar en, belangrijker, hun levenspaden blijven elkaar ook later onophoudelijk kruisen. Medem springt moeiteloos heen en weer in de tijd en toont afwisselend Otto's en Ana's perspectief. Met poëtisch camerawerk en dito muziek heeft het alles van een melancholisch, mysterieus, hedendaags sprookje.