Bert Sprotte: cast.
Er zijn 12 films gevonden.

The Life of an Actress

1927 | Drama

Verenigde Staten 1927. Drama van Jack Nelson. Met o.a. Barbara Bedford, Bert Sprotte, John Patrick en Lydia Knott.

Dertien-in-een-dozijn-toneeldrama. Het bekende sentimentele werk dat we kunnen verwachten van dit genre.

The Fighting Hombre

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Jack Nelson. Met o.a. Bob Custer, Mary O'Day, Bert Sprotte, David Dunbar en Carlo Schipa.

Estrella Wardes verhaal Cherokee Rose werd bewerkt door Evanne Blasdale en Madeline Matzen. Ranchvoorman Custer helpt Schipa tegen de schurk Dunbar, maar komt zelf in de clinch met de Indianenoutlaw Maly. Ernest Miller deed het camerawerk.

The Human Tornado

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Ben Wilson. Met o.a. Yakima Canutt, Bert Sprotte, Nancy Leeds, Lafe McKee en Joe Rickson.

Canutt in actie in deze zeer behoorlijke western, waarin Yaks broer een oplichter blijkt te zijn, de diefstal van een geldbox Yak in de schoenen wordt geschoven maar deze de situatie weet op te lossen, waarbij scenarist Cliff Hill ook een bekentenis van een stervende als een redelijke oplossing ziet om de held van blaam te zuiveren. Al Siegler en Lew Breslow waren de cameramensen voor producent Wilson, die in de periode 1924/25 twaalf westerns met Yak in de hoofdrol maakte, waarvan de meeste van redelijke kwaliteit. Het was de eerste van drie westernseries die Yak in totaal als hoofdrolspeler zou maken.

The Miracle Baby

1923 | Western

Verenigde Staten 1923. Western van Val Paul. Met o.a. Harry Carey, Margaret Landis, Charles Mayne, Edward Hearn en Hedda Nova.

Een western waarin Carey denkt iemand vermoord te hebben - wat niet waar is en aan het einde ook zal blijken. Ondertussen zwerft hij met nog iemand door de woestenij. Ze vinden een baby, die ze gezien het risico gepakt te worden naar de stad brengen. Het thema is duidelijk afgekeken van de THREE GODFATHERS, waarin Carey ook speelde. Het scenario van Isadore Bernstein was gebaseerd op de roman van Frank Richardson Pierce. William Thornley was de cameraman.

Snowdrift

1923 | Western

Verenigde Staten 1923. Western van Scott Dunlap. Met o.a. Buck Jones, Irene Rich, G. Raymond Nye, Dorothy Manners en Lalo Encinas.

Een magere western, waarin Jones in Alaska verliefd wordt op Snowdrift Manners, van wie iedereen denkt dat zij een halfbloed is. Achteraf blijkt ze gewoon van blanke ouders te zijn maar door Indianen opgevoed. De enige actie vindt plaats rond het meisje en Jones, die haar uit de nesten moet halen. Jack Strumwasser bewerkte het verhaal van James Hendryx; George Schneiderman was de cameraman.

Rosita

1923 | Drama, Historische film

Verenigde Staten 1923. Drama van Ernst Lubitsch. Met o.a. Mary Pickford, Marian Nixon, Irene Rich, George Walsh en Charles Belcher.

Liefdesgeschiedenis over straatzangeres Pickford en haar vriendjes, onder wie ook Don Dieso die voor haar een moord pleegt. Daarnaast houdt Pickford er ook een verhouding op na met de koning. Een voor die tijd prachtig verzorgde film, mooie kostuums, maar Pickford wilde er later liever niet aan worden herinnerd.

The Fighting Streak

1922 | Western

Verenigde Staten 1922. Western van Arthur Rosson. Met o.a. Tom Mix, Patsy Ruth Miller, Gerald Pring, Al Fremont en Sidney Jordan.

Mix helpt Miller, maar komt dan zelf in de problemen: denkt iemand doodgeslagen te hebben, waardoor hij zich aansluit bij een bende. De moeilijkheden stapelen zich op wanneer hij een sheriff neerschiet. Rosson maakte het scenario naar de roman Free Range Lanning van George Owen Baxter. Dan Clark deed het camerawerk, nu voor de eerste maal geheel onafhankelijk.

For Big Stakes

1922 | Western

Verenigde Staten 1922. Western van Lynn Reynolds. Met o.a. Tom Mix, Patsy Ruth Miller, Sid Jordan, Bert Sprotte en Joe Harris.

Natuurlijk wordt Miller de bruid van Mix, maar niet dan nadat Tom behoorlijk in actie moest komen om een schurk uit te schakelen, die vervolgens ook nog een ranch in de fik zet en het meisje aan een boom graag levend wil laten verbranden. De westerns met Mix werden in deze tijd op goed niveau gemaakt, met een hoog budget (rond 150000 dollar) en door bekwame technici. Lynn Reynolds was scenarist, en Daniel Clark cameraman.

Blue Blazes

1922 | Western

Verenigde Staten 1922. Western van Charles W. Mack. Met o.a. Lester Cuneo, Francelia Billington, Fannie Midgley, Bert Sprotte en Roy Watson.

Lester komt ranch-eigenares Midgley en haar dochter Billington te hulp, als hij merkt dat ze beiden onder een zware schuld gebukt gaan en dat de schuldeiser verlangt dat Billington met hem trouwt.

Trailin'

1921 | Western

Verenigde Staten 1921. Western van Lynn Reynolds. Met o.a. Tom Mix, Eva Novak, Bert Sprotte, James Gordon en Sid Jordan.

Mix is grootgebracht door iemand in wie hij weliswaar zijn vader ziet, maar die het niet is en die bovendien een andere identiteit heeft aangenomen. Mix krijgt een foto van zijn oude omgeving in handen en gaat terug naar de plaats waar zijn ouders vandaan gekomen moeten zijn, om de waarheid te achterhalen. Reynolds bewerkte het boek van Max Brand. Het camerawerk was van Benjamin Kline.

The Night Horsemen

1921 | Western

Verenigde Staten 1921. Western van Lynn Reynolds. Met o.a. Tom Mix, May Hopkins, Harry Lonsdale, Joseph Bennett en Sid Jordan.

Een goede western waarin Mix de dag vóór zijn huwelijk de benen neemt en in een schietpartij verzeild raakt. De broer van de neergeschotene wil wraak nemen. De vader van de aanstaande bruid ligt op sterven en wil Tom spreken, die naar hem toe gaat maar met de achtervolgers op zijn hielen. Een dramatische climax, maar met een goed eind. Harder dan in die tijd normaal was. Lynn Reynolds bewerkte het boek van Max Brand. Benjamin Kline was de cameraman.

Two Moons

1920 | Western

Verenigde Staten 1920. Western van Edward J. LeSaint. Met o.a. Buck Jones, Carol Holloway, Gus Saville, Bert Sprotte en Slim Padgett.

LeSaint bewerkte zelf het verhaal van Robert Welles Ritchie voor deze onderhoudende western, waarvoor Friend Baker cameraman was. LeSaint (1871-1940) was een apart fenomeen. In 1909 startte hij als acteur, om vervolgens geruime tijd als regisseur bezig te zijn. Daarnaast schreef hij vele scenario's. Uiteindelijk keerde hij terug naar zijn oude vak, het acteren, en was tot aan zijn dood toe actief in dozijnen westerns, in de jaren dertig meestal als rancher óf als vader van de heldin.