Rafael Rivelles: cast.
Er zijn 9 films gevonden.

La rivolta degli schiavi

1960 | Historische film, Avonturenfilm, Drama

Duitsland​/​​Spanje​/​​Italië​/​​Verenigd Koninkrijk 1960. Historische film van Nunzio Malasomma. Met o.a. Rhonda Fleming, Lang Jeffries, Gino Cervi, Ettore Manni en Wandisa Guida.

Een gedenkwaardige spektakelfilm, waarschijnlijk het hoogtepunt uit de loopbaan van Malasomma over een slavenopstand in de vierde eeuw voor Christus, die geheel en al gered wordt voor een complete ramp door de oogverblindende schoonheid van Rhonda Fleming. Scenario van Duccio Tessari, Stefano Strucchi en Daniele Mainwaring naar de roman Fabiola van Kardinal Wiseman. Camerawerk van Cecilio Paniagua.

Marcelino, pan y vino

1955 | Familiefilm, Fantasy

Spanje 1955. Familiefilm van Ladislao Vajda. Met o.a. Pablito Calvo, Rafael Rivelles, Juan Calvo, Antonio Vico en Fernando Rey.

Een vondeling wordt grootgebracht in een Franciscanerklooster, waar hij ondanks de zorg van de broeders zich toch vaak eenzaam voelt, tot hij vriendschap sluit met een levensgroot Christusbeeld. Dit doet zijn wens - hereniging met zijn moeder - in vervulling gaan. De humoristische typering van het kloosterleven en de niet al te schattig aangedikte spontaniteit van de kleine Pablito maken dit religieuze sprookje ook genietbaar voor diegenen die aan de strekking zelf geen boodschap hebben. Scenario van Ladislao Vajda en José-Maria Sanchez Silva.

El Beso de Judas

1954 |

Spanje 1954. Rafael Gil. Met o.a. Rafael Rivelles, Francisco Rabal, Gerard Tichy en Fernando Sancho.

De film verhaalt het lijden van Christus in de geschiedenis van de intrigant Judas. Weer een van die religieuze films diegemaakt werden in het Spanje van de jaren vijftig.

Don Quijote de la Mancha

1948 | Drama, Avonturenfilm

Spanje 1948. Drama van Rafael Gil. Met o.a. Rafael Rivelles, Juan Calvo, Fernando Rey en Sara Montiel.

Een man die gek is geworden door ridderromans besluit om een paladijn van de verloren zaak te worden. De meest ambitieuze onder de Spaanse verfilmingen van de roman van Cervantes, even opgeblazen als weinig doeltreffend.

Lecciones de buen amor

1944 | Romantiek

Spanje 1944. Romantiek van Rafael Gil. Met o.a. Pastora Peña, Mercedes Vecino, Milagros Leal en Rafael Rivelles.

De hoofdpersoon en zijn secretaresse krijgen de voogdij over de zoon van een gemeenschappelijke vriend en daarom zullen zij uiteindelijk met elkaar trouwen. Een naëive en zoete film, slecht geregisseerd en gespeeld.

Goyescas

1942 | Muziek

Spanje 1942. Muziek van Benito Perojo. Met o.a. Imperio Argentina, Armando Calvo, Rafael Rivelles en Manolo Morán.

Een mooie Spaanse volksvrouw en de hertogin van Alba lijken sprekend op elkaar. Een operette die zich baseert op het principe van persoonsverwisseling en redelijk goed het Madrid van Goya weergeeft.

Carmen la de Triana

1938 | Drama, Romantiek, Musical

Spanje​/​​Duitsland 1938. Drama van Florián Rey. Met o.a. Imperio Argentina, Rafael Rivelles, José Navarro en Manuel Luna.

Een hartstochtelijke zigeunerin twijfelt tussen de liefde van een stierenvechter en die van een ex-brigadegeneraal. Een duidelijk folkloristische bewerking van Carmen van Merimée. Een van de vijf co-produkties tussen het in oorlog zijnde Spanje en nazi-Duitsland.

Carmen

1938 | Muziek, Drama

Duitsland​/​​Spanje 1938. Muziek van Florian Rey. Met o.a. Imperio Argentina, Rafael Rivelles en Manuel Luna.

Twintigste filmversie van de fatale liefde van Don José voor de zigeunerin Carmen met een aangepast happy-end: hij doodt de ontrouwe verleidster niet, maar offert zich op voor zijn militaire kameraden bij een aanval door een smokkelaarsbende, waarna hij postuum gerehabiliteerd wordt. Deze gezagsgetrouwe en patriottische wijziging wordt verklaarbaar als men niet weet welke landen hier samenwerkten en men de ontstaansperiode van de film in aanmerking neemt. Argentina is mooi en temperamentvol, maar de regie is houterig en de decors zijn van bordpapier.

Nuestra Natacha

1936 | Drama

Spanje 1936. Drama van Benito Perojo. Met o.a. Ana María Custodio, Rafael Rivelles, Pastora Peña en Manuel Díaz González.

Een jong meisje dat haar puberteitsjaren in een tuchthuis heeft doorgebracht, wil haar leven wijden aan het vrijkrijgen van gevangenen, maar dan wel op een veel liberalere manier dan zij heeft meegemaakt. Geen slechte film.