Václav Vích (1898-1966): camera.
Er zijn 6 films gevonden.

Madeleine und der Legionär

1957 | Drama

Duitsland 1957. Drama van Wolfgang Staudte. Met o.a. Hildegard Knef, Bernard Wicki, Helmut Schmid, Hannes Messemer en Joachim Hansen.

Een Franse lerares in Algiers verraadt vier voortvluchtige legionairs. Drie van de vier komen ellendig aan hun einde. De vierde bereikt platzak het vaderland. Het scenario is van Emil Burri, Johannes-Mario Simmel en Werner J. Lüddecke. Het camerawerk is van Vaclav Vich.

Der Tolle Bomberg

1957 | Drama, Komedie

Duitsland 1957. Drama van Rolf Thiele. Met o.a. Hans Albers, Gert Fröbe, Camilla Spira, Paul Henckels en Marion Michael.

Een nieuwe versie van een film uit 1932 die wel erg sleets is. Harald Juhnke is te zien als 28-jarige minnaar. Het scenario is van Hans Jacoby en Per Schwenzen naar de roman van Josef Winkler. Het camerawerk is van Vaclav Vich.

The Devil Makes Three

1952 | Thriller, Drama, Oorlogsfilm, Avonturenfilm, Romantiek

Verenigde Staten 1952. Thriller van Andrew Marton. Met o.a. Gene Kelly, Pier Angeli, Richard Egan, Richard Rober en Claus Clausen.

Oud-soldaat Kelly keert na WO II terug naar München om de familie te bedanken die hem destijds geholpen heeft. Hij wordt verliefd op dochter Angeli, maar raakt verstrikt in een net van neo-nazi's. Kelly liet nogmaals zijn dansschoenen staan om in deze niet overtuigende thriller de macho uit te hangen. De achtervolging waarmee de film zijn climax bereikt, is het enige wat bijblijft. Zelfs de waarschuwing voor het latente nazisme is erg verwaterd. Jerry Davis schreef het script naar een verhaal van Lawrence Bachmann, dat integraal gefilmd werd op locatie in München, Salzburg en Berchtesgaden door Vaclav Vich. De film werd geen kassucces.

Nachts auf den Straßen

1952 | Drama

Duitsland 1952. Drama van Rudolf Jugert. Met o.a. Hans Albers, Hildegard Knef, Lucie Mannheim, Marius Goring en Karin Andersen.

Op een nacht komt zelfstandig vrachtwagenchauffeur Heinrich langs een verkeersongeval. Bij het slachtoffer vindt hij een flink geldbedrag en hij besluit dat mee te nemen, hij kan er zijn lening voor zijn wagen mee aflossen en misschien eens wat leuks voor zijn vrouw kopen. Niet veel later ontmoet hij de mooie liftster Inge (Knef), die hem met dubieuze bedoelingen om haar vingers windt. Mooi drama, in sfeervol zwart-wit, met goed spel, vooral van Albers. Scenario en regie werden bekroond met de Deutscher Filmpreis.

Der Verlorene

1951 | Drama, Thriller

Duitsland 1951. Drama van Peter Lorre. Met o.a. Peter Lorre, Karl John, Renate Mannhardt, Gisela Trowe en Helmut Rudolph.

Een ongebruikelijke, maar verwarrende bespiegeling van Lorre op de rollen in zijn loopbaan, die gezien zijn veelzijdige talent toch wel beperkt waren. Een geleerde (Lorre) ontmoet na WO II in een DP-kamp zijn voormalige medewerker John en verwijt hem aangezet te hebben tot moord op zijn verloofde, die hem met John (die op zijn beurt voor de Gestapo werkte) bedroog, omdat zij de resultaten van zijn wetenschappelijk onderzoek, dat voor de oorlogsinspanning zo belangrijk was, had verraden aan de geallieerden. Vanwege Lorre's importantie werd hij nooit berecht en de moord als zelfmoord beschouwd. De gekwelde Lorre wordt innerlijk gedwongen nog een moord te begaan: hij doodt een onbekende vrouw en wist alle sporen, maar hij komt niet tot rust totdat hij in het DP-kamp John weer ontmoet en hij doelbewust een derde moord begaat. De enige film die Lorre ooit regisseerde naar een zelfgeschreven scenario. Het camerawerk is van Vaclav Vich.

Erotikon

1929 | Drama

Tsjechoslowakije 1929. Drama van Gustav Machaty. Met o.a. Ita Rina, Josef Sleichert, Theodor Pietek, Charlotta Suza en Olaf Fjord.

Meneer Hilbert (Pietek) uit Praag komt vast te zitten op het stationnetje van een provincieplaatsje door het slechte weer. De eenvoudige stationschef (Sleichert) biedt de chique heer uit de hoofdstad onderdak voor de nacht. De jonge dochter, Andrea (Rina), lonkt naar Hilbert en er ontstaat iets. Als Hilbert is teruggekeerd, is hij de gastvrijheid compleet vergeten en wijdt hij zich weer vol overgave aan de mondaine kringen, waarin hij verkeert totdat Andrea op een dag voor de deur staat. Deze film, die nu een draak van jewelste lijkt (en hooguit de Amerikaanse speciale officier van justitie, Kenneth Starr, in volvoering zou kunnen brengen), was toentertijd een van de erotisch geladen sensaties uit het beperkte oeuvre van Machaty, die in Amerika de praktijk van het filmvak leerde. Vier jaar na dit werk filmde hij megaster Hedy Lamarr (als Hedy Kiesler) naakt in een badje, waarop haar echtgenoot vruchteloos alle kopieën van de EXSTASE trachtte op te kopen om ze te vernietigen. Deze zwijgende film is een curiosum voor cinefielen. Uitzendingen op tv zijn beduidend korter, 86m en dat is meer dan genoeg. Het camerawerk is van Vaclav Vich en het scenario is van regisseur Machaty.