Lucile Saint-Simon (1932): cast.
Er zijn 6 films gevonden.

Le Commissaire mène l'enquête

1965 | Misdaad

Frankrijk 1965. Misdaad van Fabien Collin en Jacques Delile. Met o.a. Paul Frankeur, Claude Cerval, Pascale Roberts, Jacques Dacqmine en Dany Carrel.

Gebaseerd op de tv-films met sketches rondom Frankeur als commissaris Reboux. De producenten besloten er een bioscoopfilm van te maken door drie sketches zo goed en zo kwaad als het ging achter elkaar te plakken. In de eerste plaatst een vrouw die zich wil wreken op haar echtgenoot een bom in zijn auto. Dan moet zij echter zelf instappen. In de tweede ontmaskeren een paar vrolijke agenten de persoon die elke nacht geheimzinnige leuzen op de muur van de slaapkamer van een pasgetrouwd stel kladt. In de derde zoeken twee jonge echtelieden naar een manier om van elkaar af te komen, om een erfenis op te kunnen strijken en met hun ware liefde verder te kunnen. Elke keer komt alles op z'n pootjes terecht. Goede acteurs maar geen enkele diepgang. De film flopte in Frankrijk zo ernstig, dat hij nimmer over de grenzen is gekomen.

Le Roi des montagnes

1963 | Avonturenfilm, Komedie

Frankrijk 1963. Avonturenfilm van Willy Rozier. Met o.a. Félix Marten, Lucile Saint-Simon, Claude Rollet, Suzet Maïs en Jean Lefebvre.

Een Albanese avonturier ontvoert een gezelschap toeristen voor een hoog losgeld, niet wetend dat onder zijn gegijzelden familie zit van de Londense bankier bij wie hij zelf een rekening heeft, zodat het losgeld op zijn eigen debet komt. De in Frankrijk succesvolle kioskroman kreeg een vlakke B-filmversie waarin de onuitstaanbare leukdoenerigheid van de acteurs in de plaats komt van echte humor.

La Vergine di Norimberga

1963 | Horror

Italië​/​​Frankrijk 1963. Horror van Antonio Margheriti. Met o.a. Christopher Lee, Rossana Podestà, Lucile Saint-Simon, Anny delli Uberti en Jim Dolen.

Een pasgetrouwd echtpaar neemt hun intrek in een geërfd Duits kasteel dat zowel een beeld van een vroegere beul als oude martelwerktuigen bevat. De angsten van de vrouw worden eerst voor nachtmerries aangezien, maar er blijkt inderdaad een gevaarlijke maniak in het kasteel te huizen die de vermomming van de beul aanneemt. Deze verzameling van genreclichés - met een gillende heldin in een wit nachthemd door eindeloze gangen - is doorzichtig, maar mist af en toe haar werking niet.

Arrêtez les tambours

1961 | Drama, Oorlogsfilm

Frankrijk 1961. Drama van Georges Lautner. Met o.a. Bernard Blier, Lucile Saint-Simon, Anne Doat, Lutz Gabor en Daniel Sorano.

Een Franse dorpsarts steunt tijdens WO II het verzet en verbergt een Britse piloot. Hij respecteert echter ook een Duitse legerarts die op zijn dochter verliefd is geworden. Als hij het paar helpt vluchten voor de komst van de geallieerden, wordt hij veracht door zijn landgenoten en gefusilleerd door een Duits vuurpeloton. De al te gezochte complicaties ondermijnen het pleidooi tegen de oorlogswaanzin, maar het goede spel van Blier geeft de hoofdrol menselijke overtuigingskracht.

The Hands of Orlac

1960 | Horror, Mysterie, Sciencefiction

Frankrijk​/​​Verenigd Koninkrijk 1960. Horror van Edmond T. Gréville en Edmond Greville. Met o.a. Christopher Lee, Mel Ferrer, Dany Carrel, Donald Wolfit en Mireille Perrey.

Een concertpianist krijgt na een vliegtuigongeval nieuwe handen aangezet, die van een wurgmoordenaar blijken te zijn geweest en bezit van hem lijken te nemen. Vaker verfilmd, beroemd horrorverhaal kreeg weinig suspensieve nieuwe versie waaraan curieuze rolbezetting niet veel positiefs bijdraagt. In Hollywood opnieuw gefilmd als HANDS OF A STRANGER, maar toch blijft Peter Lorres versie uit 1935 de beste.

Les bonnes femmes

1960 | Drama

Frankrijk​/​​Italië 1960. Drama van Claude Chabrol. Met o.a. Bernadette Lafont, Clotilde Joano, Stéphane Audran, Claude Berri en Mario David.

Het dagelijkse bestaan van vier jonge verkoopsters - brave gesprekjes, degelijke werkkleding - vormt een groot contrast met hun leven 's avonds als ze zich, mooi opgemaakt, vrolijk maken in bars en nachtclubs. Nouvelle Vague-cineast Chabrol schetst in zijn vierde film, in fraai zwart-wit, een misschien niet altijd vrolijk stemmend beeld van een nieuwe generatie ogenschijnlijk vrije vrouwen. Destijds slecht ontvangen, maar een van Chabrols eigen favorieten. Actrice Audran, te zien als Ginette, was tussen 1964 en 1980 getrouwd met de filmmaker.