Agnes Windeck: cast.
Er zijn 20 films gevonden.

Die Unverbesserlichen - Und ihr Stolz

1971 | Komedie

Duitsland 1971. Komedie van Claus Peter Witt. Met o.a. Joseph Offenbach, Inge Meysel, Gernot Endemann, Agnes Windeck en Monika Peitsch.

Doris (Peitsch) is net getrouwd met de zoon van professor Hechler (Lange), J[KA3]urgen Hechler (Pfitzmann), die architect is. Kurt (Offenbach) en K[KA3]athe (Meysel) horen van kleinzoon Michael (Hornauf) dat er een receptie was georganiseerd na het huwelijk in een chique hotel, maar zij waren niet uitgenodigd. Ze voelen zich best beledigd en als Doris en haar man terugkeren van hun huwelijksreis ontvangen haar ouders hen heel koeltjes. De relatie met Jürgen Hechler bevriest en hij kan door scenarioschrijver Robert Stromberger voor een volgende aflevering uit de serie geschreven worden.

Hurra, wir sind mal wieder Junggesellen

1970 | Erotiek, Komedie

Duitsland 1970. Erotiek van Harald Philipp. Met o.a. Georg Thomalia, Terry Torday, Peer Schmidt, Hannelore Elsner en Hans Jürgen Dietrich.

Hitsige klucht rond een driemaal uit de echt gescheiden man en zijn twee vrienden, die verstokte vrijgezellen zijn. Aan het slot zijn er drie gelukkige bruidspaartjes, maar dat had u al geraden. Idiote grapjes.

Heintje - Einmal wird die Sonne wieder scheinen

1970 | Muziek, Familiefilm

Duitsland 1970. Muziek van Hans Heinrich. Met o.a. Heintje Simons, Heinz Reincke, Gerlinde Locker, Paul Dahlke en Helmut Förnbacher.

Heintjes vader is door toedoen van een kwaadwillende grootvader in het gevang beland en het Limburgse zangertje rust niet voor hij een aantrekkelijke juriste voor dit geval van gerechtelijke dwaling heeft geïnteresseerd. Een melodrama met klaterend gezang in sombere gerechtsgebouwen en eind goed, al goed.

Die Unverbesserlichen - Und die Liebe

1970 | Komedie

Duitsland 1970. Komedie van Claus Peter Witt. Met o.a. Joseph Offenbach, Inge Meysel, Gernot Endemann, Monika Peitsch en Michael Hornauf.

Kurt (Offenbach) en K[KA3]athe (Meysel) zijn 39 jaar getrouwd. Er is geen reden om feest te vieren, want de kinderen hebben geen tijd. Rudi (Endemann) is mislukt als profvoetballer en probeert nu zijn geluk als autoverkoper; een job, waarin Dagmar (Schneider) niets ziet - het stel is nog steeds niet getrouwd, maar heeft wel een koter. Gescheiden dochter Doris (Peitsch) heeft een schoonheidssalon geopend en heeft het veel te druk. Last but not least: Kurt doet de boekhouding van Frau Urban (Quilling), een aantrekkelijke weduwe, waardoor Kurt niet aan zijn trouwdag herinnerd wil worden. Daarop trekt K[KA3]athe een bek, terwijl oma K[KA3]opcke (Windeck) de boel weer eens op stelten zet. Pfitzmann maakt zijn opwachting als Jürgen Hechler, die architect is. Het scenario van Robert Stromberger is aangeknaagd door de tand des tijds net zoals voorafgaande en volgende afleveringen. Het vervolg heet DIE UNVERBESSERLICHEN - UND IHR STOLZ.

Die Herren mit der weißen Weste

1970 | Komedie, Misdaad

Duitsland 1970. Komedie van Wolfgang Staudte. Met o.a. Martin Held, Mario Adorf, Walter Giller, Agnes Windeck en Hannelore Elsner.

Een rechter neemt wraak op een boef die hij gedurende zijn ambtsperiode niet te pakken heeft kunnen krijgen. Nu hij gepensioneerd is, laat hij hem in een val lopen, die hij met vrienden heeft opgezet. Dit is de eerste echt vrolijke film van Staudte, zonder verdere theoretische diepgang, maar wel goed gemaakt.

Die Unverbesserlichen - Und ihre Menschenkenntnis

1969 | Komedie

Duitsland 1969. Komedie van Claus Peter Witt. Met o.a. Joseph Offenbach, Inge Meysel, Gernot Endemann, Monika Peitsch en Michael Homauf.

Hoewel in de vorige aflevering bleek dat dochter Lore uit de serie weggeschreven was, heet het dat ze tegenwoordig een verloofde Pierre in Parijs heeft. Vader (Offenbach) en moeder (Meysel) zijn nieuwsgierig en krijgen van zoon Rudi (Endemann) een reisje naar Parijs aangeboden. Als ze aan de stadsgrens van Berlijn zijn om door de corridor in de DDR (lekker gedateerd -de DDR bestaat sedert 1991 niet meer) te gaan, belt Pierre op; hij is in Berlijn om Lore te bezoeken voordat ze vertrekt, want ze heeft een baan in Zuid-Amerika gevonden. We krijgen noch Pierre noch Lore te zien want de intrige is gewoon aan hun personages opgehangen, maar dat Dagmar (Schneider) een dikke buik krijgt, is echt. Met Rudi trouwen wil ze echter niet (de eerste tekenen van baas in eigen buik). Het scenario is van Robert Stromberger. Het vervolg met nog meer soap heet DIE UNVERBESSERLICHEN - UND DIE LIEBE.

Morgens um sieben ist die Welt noch in Ordnung

1968 | Komedie

Duitsland 1968. Komedie van Kurt Hoffmann. Met o.a. Archibald Eser, Peter Arens, Gerlinde Locker, Werner Hinz en Rolf Zacher.

In het grote gezin Pentecost draait alles om jongste telg Gaylord. Omdat de nieuwsgierige jongen gepest wordt door zijn buurjongetjes mag hij niet meer alleen het dorp in.

Die Unverbesserlichen - Und ihre Sorgen

1968 | Komedie

Duitsland 1968. Komedie van Claus Peter Witt. Met o.a. Joseph Offenbach, Inge Meysel, Gernot Endemann, Monika Peitsch en Michael Hornauf.

Vader Kurt (Offenbach) moet naar het ziekenhuis en nu komt alles op de schouders van moeder K[KA3]athe (Meysel) terecht: gescheiden dochter Doris (Peitsch) krijgt een veelbelovende relatie met ambtenaar Gruber (Diringshofen), die op het punt staat carri[KA2]ere te maken, waardoor de huishouding door elkaar dreigt te geraken en als dat niet het geval is, komt oma K[KA3]opcke (Windeck) wel de boel op stelten zetten als ze even ontsnapt is uit het bejaardentehuis. Dochter Lore is nu uit de serie geschreven, want ze is met Monique naar Parijs. Het scenario is als vanouds van Robert Stromberger. Nog meer van hetzelfde in het vervolg DIE UNVERBESSLICHEN - UND IHRE MENSCHENKENNTNIS.

Rheinsberg

1967 | Romantische komedie

Duitsland 1967. Romantische komedie van Kurt Hoffmann. Met o.a. Cornelia Froboess, Christian Wolff, Werner Hinz, Ehmi Bessel en Ruth Stephan.

Duitse romantische komedie naar een novelle van Kurt Tucholsky over een liefde die geen genade vindt bij de ouders van het meisje, Claire (Froboess). Ze smeert hem met haar vriend Wolf (Wolff), een journalist, uit Berlijn voor een paar dagen naar de provincieplaats uit de titel, waar ze erachter probeert te komen of hij voor haar De Ware is. Woest-erotisch is het toenmalig tieneridool Froboess niet te noemen, maar ze bezit beslist een Doris Day-achtige goedgemutsheid. Wie daarvan houdt, en van binnen-de-perken-blijvend plezier, en zich niet stoort aan een onbenullig verhaal, mag deze film niet missen.

Die Unverbesserlichen - Und ihr Optimismus

1967 | Komedie

Duitsland 1967. Komedie van Claus Peter Witt. Met o.a. Joseph Offenbach, Inge Meysel, Gernot Endemann, Helga Anders en Monika Peitsch.

Verdere belevenissen van de Scholzes uit West-Berlijn. Zoon Rudi (Endemann) en dochter Lore (Anders) komen toch iedere zondag wel even langs, maar met de Wichmanns gaat het niet goed: schoonzoon Helmut (Persson) maakt een slippertje met zijn secretaresse, waarop zijn vrouw Doris (Peitsch) wil gaan scheiden en terug gaat naar haar vader Kurt (Offenbach) en moeder K[KA3]athe (Meysel). Kurt beschouwt al dat gebeuren als een welkome aanleiding om oma K[KA3]opcke (Windeck) naar een bejaardentehuis te sturen. Het scenario is van Robert Stromberger. Alleen maar interessant voor de kijkers die voorafgaande delen gezien hebben.

Die Unverbesserlichen - Nichts dazugelernt

1966 | Komedie

Duitsland 1966. Komedie van Claus Peter Witt. Met o.a. Joseph Offenbach, Inge Meysel, Gernot Endemann, Helga Anders en Monika Peitsch.

In deze aflevering met wederom een scenario van Robert Stromberger zegt Rudi (Endemann) zijn baan op bij de post, komt oma K[KA3]opcke (Windeck), tot groot ongenoegen van vader Kurt (Offenbach) bij hen wonen. Moeder K[KA3]athe (Meysel) hoopt dat haar dochter met een rijke jongen thuis komt, maar de eerste vriend van Lore (Anders) blijkt een teleurstelling. Kurt moet binnenkort met pensioen, omdat hij 65 wordt, maar hij kan dit niet verkroppen. Käthe komt erachter en probeert hem te helpen, maar dat gaat van de wal in de sloot. Ook deze aflevering sloeg er bij de kijker van toen best in, maar men moet bedenken dat tv-films weinig concurrentie hadden en dat het publiek veel slikte wat hen voorgeschoteld werd. In de volgende eeuw toch nog maar nauwelijks te harden. Het vervolg heet DIE UNVERBESSERLICHEN - UND IHR OPTIMISMUS.

Scotland Yard jagt Dr. Mabuse

1963 | Misdaad, Thriller, Sciencefiction

Duitsland 1963. Misdaad van Paul May. Met o.a. Klaus Kinski, Peter van Eyck, Walter Rilla, Sabine Bethmann en Dieter Borsche.

De geest van de overleden schurk dr Mabuse leeft voort in het lichaam van psychiater dr Pohland en deze heeft nog maar een gedachte... de wereldmacht grijpen met behulp van een hypnotiseermachine. Een pulp-productie, waarin op bijna schaamteloze wijze gebruik is gemaakt van de hoofdfiguur in het oorspronkelijke meesterwerk van Fritz Lang.

Schlosz Gripsholm

1963 | Komedie, Drama, Romantiek

Duitsland 1963. Komedie van Kurt Hoffmann. Met o.a. Jana Brejchová, Walter Giller, Nadja Tiller, Hanns Lothar en Agnes Windeck.

Uiterst middelmatige verfilming van Kurt Tucholsky`s verrukkelijke boek over een zomervakantie in Zweden waar de schrijver Kurt (Giller) en zijn secretaresse een romance met problemen beleven. Het scenario van Herbert Reinecker verkrachtte het verrukkelijke origineel van Tucholsky, een linkse schrijver die op de vlucht voor de nazi's in Zweden zelfmoord heeft gepleegd. Het camerawerk is van Richard Angst.

Meine Tochter und ich

1963 | Komedie

Duitsland 1963. Komedie van Thomas Engel. Met o.a. Heinz Rühmann, Gertraud Jesserer, Eckart Dux, Agnes Windeck en Gustav Knuth.

Een tandarts verzet zich tegen de huwelijkskeuze van zijn dochter en zal alles in het werk stellen om deze keuze ongedaan te maken. Er is gelukkig een happy-end. Scenario van Curth Flatow. Camerawerk van Erich Claunigk.

Liebe auf krummen Beinen

1959 | Komedie

Duitsland 1959. Komedie van Thomas Engel. Met o.a. Sonja Ziemann, Walter Giller, Doris Kirchner, Günther Lüders en Karl-Heinz Schroth.

Giller is schrijver in spe, maar hij heeft geen talent en moet de kost verdienen met de colportage van encyclopedieën. Kirchner, dochter van muziekuitgever Schroth is verliefd op hem, maar mag van pa geen arme sloeber trouwen. Ondanks zijn geldnood neemt Giller een rasechte tekkel op afbetaling om de kittige fotografe Ziemann te imponeren, maar zij houdt hem voor een opsnijder. In de finale krijgen zij elkaar. Een hondse komedie, die goed is voor menige gulle lach naar het boek van Hans Gruhl door Herbert Reinecker en Utz Utermann bewerkt tot scenario. Erich Claunigk stond garant voor de degelijke fotografie vanuit ongebruikelijke perspektieven.

Die Ideale Frau

1959 | Komedie

Duitsland 1959. Komedie van Josef von Báky. Met o.a. Ruth Leuwerik, Boy Gobert, Friedrich Domin, Agnes Windeck en Martin Benrath.

Komedie der verwisselingen, die vreselijk uit de tijd is. Burgemeester Dr. Franziska Becker (Leuwerik) mag volgens een gemeentelijke verordening niet haar openbare ambt uitoefenen als haar echtgenoot of een familielid in de gemeenteraad zit - of omgekeerd. Haar man, Axel Jungk (Benrath), voert de oppositie aan, dus hebben ze hun huwelijk geheim gehouden en treffen ze elkaar in het geniep. De politiek maakt van hun echtvereniging een vechtvereniging door een meningsverschil over de bestemming van een kasteel dat aan de stad vermaakt werd. Vervolgens krijgt Franziska de bof na een bezoek aan een kinderziekenhuis, die zij weer doorgeeft aan Axel. Ze gaan allebei om op verhaal te komen naar Monaco, waar ze ooit trouwden, maar dan haalt de vaderlandse politiek hen in. De spelprestaties zijn naar behoren, maar deze oppervlakkige film geloof je na vijf minuten wel. Het verrassingsloze scenario is van Walter Forster, Joachim Wedekind en Hildegard Brücher. Camerawerk van Werner Krien.

Vater sein dagegen sehr

1957 | Romantiek, Komedie

Duitsland 1957. Romantiek van Kurt Meisel. Met o.a. Heinz Rühmann, Marianne Koch, Hans Leibelt, Maren Bielenberg en Rolf Pinegger.

Wanneer twee kinderen na het overlijden van hun ouders bij hun wettelijke voogd worden gebracht, zijn beide partijen alles behalve gelukkig. Een oom (Rühmann) wil de kinderen wel adopteren, maar brengt daarmee zijn voorgenomen huwelijk ernstig in gevaar. Een ouderwetse familiefilm met Rühmann in de voor hem karakteristieke rol van de vrome en goedmoedige burger. Het scenario is van Hans Jacoby en Gustav Kampendonk naar de roman van Horst Biernath. Het camerawerk is van Kurt Hasse.

Immer wenn der Tag beginnt

1957 | Drama

Duitsland 1957. Drama van Wolfgang Liebeneiner. Met o.a. Ruth Leuwerik, Hans Söhnker, Christian Wolff, Hans Reiser en Agnes Windeck.

Een lerares verzet zich tegen de starre onderwijsmethodes en wil méér betekenen voor haar leerlingen. De gevolgen blijven niet uit: een leerling wordt op haar verliefd. Dat krijg je van al die nieuwlichterijen. Gelukkig wordt ook de rector van de school op haar verliefd. Wat een kitsch!

Der Greifer

1957 | Mysterie, Thriller

Duitsland 1957. Mysterie van Eugen York. Met o.a. Hans Albers, Hansjörg Felmy, Susanne Cramer, Ernst Stankovski en Werner Peters.

Nieuwe versie met Hans Albers opnieuw als 'Der Greifer', de politieman die het Roergebied onveilig maakt voor elke schurk. Na zijn pensionering besluit hij toch nog een oude zaak af te wikkelen. Het scenario, naar een verhaal van Victor Kendall, werd evenals dat van de 1930-versie geschreven door Curt J. Braun en Max Ehrlich.

Die Trapp-Familie

1956 | Muziek

Duitsland 1956. Muziek van Wolfgang Liebeneiner. Met o.a. Ruth Leuwerik, Hans Holt, Maria Holst, Josef Meinrad en Hilde von Stolz.

Een allerplezierigste maar niet erg verrassende voorloper van THE SOUND OF MUSIC over de zingende familie Trapp die de Oostenrijkse bezetting door de Duitsers ontvlucht in een gevaarlijke tocht over de bergen. Rasechte familie-schmalz die de kassa's deed rinkelen. Scenario van Georg Hurdalek naar de memoires van barones Maria Trapp The History of the Trapp Family Singers. Camerawerk van Werner Krien.